Baucherbett

GoLightly

Trådstartare
Ger ett baucherbett något tryck i nacken?

Jag rider på ett baucherbett och min häst trivs bra med det, men eftersom han redan är lite lågställd och jag försöker rida upp framdelen så känns det onödigt att rida på det om bettet ber honom att sänka huvudet.
 
Nej, bettet ger inget nacktryck. Hade det gjort det hade det inte varit godkänt att tävla dressyr på. Jag upplever ändå att många hästar tar kontakt långt fram-ner med baucherbett. Tycker att bett med rörliga ringar brukar fungera bra på hästar man vill ha upp lite.
 
Om du vill ha tipps på ett bett som är bra på framtunga hästar, så var jag supernöjd med NS verbindende till min tidigare häst. :)
 
Nej men har noterat att det är väldigt många som påstår det. Det är liksom emot fysikens lagar att det skulle vara häv i det ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 848
Senast: villhöver
·
Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 045
Senast: Bri
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Badger
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp