Bäversafari

sthu

Trådstartare
Jag har tänkt ge min man en bäversafari i födelsedagspresent. Tänker mig en mysig helg i sommar med övernattning någonstans i ett bävertätt område.

Någon som varit på bäverspaning och kan ge tips om bra arrangörer? Det är helt fel säsong för bokningar och så, men planera kan man alltid göra!
 
Rekommenderar boken "Bäver" av Lars Wilsson om du vill läsa något.
Den har några år på nacken men det gör inget alls. Roliga berättelser om hur han studerar dem och jätteintressanta beskrivningar av deras beteenden t.ex. hur instinkterna för att bygga fungerar. Läsvänlig och innehållsrik samtidigt.

Superfacinerande djur som är evolutionärt oförändrade sedan jättelänge jämfört med våra andra däggdjur, vilket visar att det är att vinnande koncept de har med sin ekologiska nisch.
Och varför de blir ett så hopplöst skadedjur för oss människor när de är på fel ställe. Har man försökt riva en damm så inser man vilken genialisk konstruktion det är.
 

Liknande trådar

Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Fille
·
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 715
Senast: Ninnurur
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
942
Senast: ii-ssa
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 322
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp