Hästmänniska BE körkort

Lagen säger att du ska visa vart du ska med blinkers. Så vid en korsning är det lag på att blinka. En liten eller medelstor rondell räknas som korsning, då ska du blinka även in i rondellen.
Det är lag på att blinka när du svänger eller byter körfält/sidledsförflyttar på annat sätt. När du kör in i en rondell så svänger du inte.
Finns inga regler som relaterar till om platsen definieras som korsning eller inte. (Dessutom är det en cirkulationsplats, vilket är ett separat begrepp, och borde utesluta att det samtidigt är en korsning)

Agnir

Trådstartare
Jag har det på mitt Umesläp. Det är som en klämfunktion i själva kulhandsken som ser till att det går stadigare efter bilen. Viktigt att en inte har fett på dragkroken då det sabbar hela funktionen. Jag kan dock inte uttala mig om hur det är att köra utan då jag alltid har det påkopplat :P
Är det något som liksom sitter på släpet när man köper det, eller går det att eftermontera?

Har fått dag för uppkörning 9/12 smäller det. Shit - nu blev jag hysteriskt nervös 😱😱😱😱😱

/Lizzie
Det kommer gå bra. Vad jag hört har uppkörningen blivit lättare sen de tog bort manöverbackningen.
Om backningen sitter och du pluggat säkerhetskontrollen har du inget att oroa dig för, bara ta det lugnt och lyssna på vad förarprövaren vill att du ska göra/åka, så kommer det gå gallant.

Jag var själv nervös för uppkörningen, men det va mer säkerhetskontroll frågorna man kunde få och manöverbsckningen.
Resten visste jag att jag kunde som rinnande vatten.
Körde upp 11/12 2012, var 10cm snö, isiga vägar men gick hur bra som helst.
Jag tror du kommer fixa det. Öva på tills det sitter och du känner dig säker så behöver su inte bli jättenervös (lite nervös kommer man nog alltid vara ändå, va så för mig innan förarprövaren satte sog i bilen och vi åkte iväg). 😅

Det kommer gå bra. Vad jag hört har uppkörningen blivit lättare sen de tog bort manöverbackningen.
Om backningen sitter och du pluggat säkerhetskontrollen har du inget att oroa dig för, bara ta det lugnt och lyssna på vad förarprövaren vill att du ska göra/åka, så kommer det gå gallant.

Jag var själv nervös för uppkörningen, men det va mer säkerhetskontroll frågorna man kunde få och manöverbsckningen.
Resten visste jag att jag kunde som rinnande vatten.
Körde upp 11/12 2012, var 10cm snö, isiga vägar men gick hur bra som helst.
Jag tror du kommer fixa det. Öva på tills det sitter och du känner dig säker så behöver su inte bli jättenervös (lite nervös kommer man nog alltid vara ändå, va så för mig innan förarprövaren satte sog i bilen och vi åkte iväg). 😅
Jag är mest nervös för säkerhetskontrollen. Har hittat denna instruktiva video - ska man göra allt detta - eller får man göra delar?

/Lizzie

Hästfolk, Häst, Avel, Grenar

Allmänt, Fritid, Barn

Hund, Katt, Andra Djur

• Stora BPH, MH & MT tråden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser