Be my chief eller boldly so ?

Shadows12

Trådstartare
Någon här som har ett fullblod efter Be My Chief eller Boldly so? Har ett fullblod efter dem, född 2003 och om någon har ett fullblod efter någon av dem, hur är dem?
Mitt sto (Be my beauty) är en otrolig hoppare, kan bli lite osäker däremot. Hon har väldigt mycket i huvudet kvar efter galoppen (som inte gick så bra) vilket är tråkigt. Hennes humör är lite surt men vissa dagar är hon en liten solstråle :)
 
Jag har ett sto född 2002 efter Be My Cheif. Hon går i dag som avelssto men jag red och tävlade henne innan. Hon är social, lugn och mysig. I dag är hon cool men från början var hon väldigt fjantig och hela första tävlingssäsongen försökte hon mest krypa ut från banan! I början stoppade hon huvudet i snön (som en struts) så fort det var något eller lade sig ner, hon har lagt sig när jag tömkört, suttit upp och en gång i ett hinder! Men det har gett sig och innan hon blev avelssto på heltid ansåg jag henne vara gårdens tryggaste och coolaste häst, hon har även en väldigt trevlig ridbarhet. Hos mig har hon fått en avkomma (är dräktig i år med) och den är också social och cool. Dessutom älskar hon mat och är lättfödd, hon klarar sig även som dräktig på bara grovfoder och är riktigt rund!
 
Jag har ett sto född 2002 efter Be My Cheif. Hon går i dag som avelssto men jag red och tävlade henne innan. Hon är social, lugn och mysig. I dag är hon cool men från början var hon väldigt fjantig och hela första tävlingssäsongen försökte hon mest krypa ut från banan! I början stoppade hon huvudet i snön (som en struts) så fort det var något eller lade sig ner, hon har lagt sig när jag tömkört, suttit upp och en gång i ett hinder! Men det har gett sig och innan hon blev avelssto på heltid ansåg jag henne vara gårdens tryggaste och coolaste häst, hon har även en väldigt trevlig ridbarhet. Hos mig har hon fått en avkomma (är dräktig i år med) och den är också social och cool. Dessutom älskar hon mat och är lättfödd, hon klarar sig även som dräktig på bara grovfoder och är riktigt rund!



Haha oj! Min är väldigt sur av sig, antar att det hänger kvar från galoppen. Min häst (Bibi) har varit skadad mycket efter att jag köpte henne (maj 2014) så vi har inte kommit så långt mer än härliga skogsturer och träningar då hon kunnat gå 3 månader utan att bli skadad. Just nu går hon tyvärr på metacam då det är någonting i vänster fram som veterinären inte hittar nåt. Jag tror att det hänger i kotan för hon har varit svullen men ingen reaktion.. köpt back on track stallbandage som kanske kan hjälpa :) Hon är även väldigt fjantig vid lastning och ställer sig och bara fryser fast.. lite tråkigt men det viktigaste är att hon mår bra och att hon har roligt när hon väl är igång! :)
funderat på att avla med henne men vet inte riktigt vilken hingst jag hade velat ha isåfall, det är ju dyrt också :P
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Dopy
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 537
Senast: gul_zebra
·
Ridning Hejsan! Jag rider på ridskola just nu som jag trivs väldigt bra på. Finns vissa hästar jag klickar med direkt och som jag får en jätte...
Svar
2
· Visningar
1 451
Senast: Ananazen
·
Träning Okej, så jag har en unghäst på 3,5 år jag red in i höstas. Allt gick så jävla bra, vi tog det i våran takt och red för tränare givetvis...
Svar
7
· Visningar
1 414
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp