Beach 2013, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.

LindgrenV

Trådstartare
Välkomna stora och små, långa och korta, lata och hurtiga! Tråden där alla är varmt välkomna och där vi stöttar varandra i vått och torrt :love:

Nya som gamla! Tycker alla ska börja med en liten presentation om sig själv (sina mål, startstatus, nuvarande status osv) för att få en liten uppfräschning av minnet.

Go, go, go! :bump:
 
Sv: Beach 2013, del VI

:banana:

Jag ska skriva presentation imorgon (idag...). Ska komma ihåg att ställa mig på vågen på morgonen. Känns som min presentation har sett likadan ut länge, står bara och stampar pga alla sjukdomar som kommer i vägen hela tiden.

Nu ska jag göra smoothie :o
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag kan börja presentera mig!

Längd: 167
Startvikt: 79.9 (28 nov 2012)
Målvikt: 68 (iallafall preliminärt... behöver nog komma ner till 65 om jag ska kunna stanna under 68 hela dygnet..)
Midja: 90 cm

Nuvarande vikt: 72.4
Midja: 81 cm

Räknar kalorier med shape up samt tränar 2-3 dagar i veckan plus ridning.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Hej hej!

Jag är i en busy period men hänger ju här ändå!

Mål: Rehabba löparknä och ha kul när jag tränar! Vill också orka massa sportiga äventyr i sommar; Cykla långt, klättra, springa snabbt etc!

Och justja, knep en av de åtråvärda platserna till nästa års VASALOPP så det blir ju självklart ett mål!

Är 170 lång och ligger runt 67 kg, vilket jag inte jobbar aktivt på att förändra. Fokus på stark och glad kropp istället för vågen!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Wohoo ny tråd! :banana: Vad snabba vi är, förra tråden startades 1 mars :D

Jag ska fila på min presentation och återkommer ;)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Då ska vi se, här kommer en presentation av mig :)

Start 1/1: 165 cm, 75,0 kg.
Dagens vikt: 70,1 kg.

Mål: 68 kg är första målet, därefter är jag ganska säker på att jag kommer vilja gå ner ett par kilo till men vi får se.
Jag kör inga dieter utan bara "äta bättre, träna mer" :D Tränar 2-3 ggr i veckan på Friskis och utöver det försöker jag springa två gånger i veckan och ta långa promenader så fort jag har tid.

Jag älskar Beach-tråden för att den är fantastisk! När det går bra får man hejarop, när det går dåligt får man pepp! Bästa tråden på Buke :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Dagens plan är att rida ett dressyrpass, så typ aktiv vila då :p Har en liten känning i halsen så jag ska ta det lite lugnt.

Dagens tummen upp är att mina byxor är för stora :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Hej alla fina beachisar! :love:

Presentation då...

166 cm lång
Startvikt: 80kg
Nuvarande vikt: 72.3kg
Mål: Slutmål 65kg nästa delmål 70kg

Äter enligt lchf, tränar gym, crosstraining och löpning.

Jag vill bli stark och ha en hälsosam viktnedgång för att kunna hålla vikten sen. har vägt uppåt 100kg när jag var som störst så jag är på god väg i min viktresa.
 
Sv: Beach 2013, del VI

woho! Kul när det är för stort. :) Jag har fått köpa nya ridbyxor i stl 38 nu för att dom inte ska vara förstora. Dock är dom liiiite tajta än så jag får jobba på ;) Men det är det värt!

Planen idag är att rida och sen Crosstrainingpass kl 20 ikväll.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Kan väl oxå presentera mig lite

Längd:163
Nuvarande vikt 58
Startvikgt 56
Mål: bli starkare och mer sund. Tränar relativt hårt på gymmet och är där 3-5dar i veckan. Hinner med lite ridning oxå och ibland även friidrott någon gång i månaden :P i april börjar jag tänka mer på kontitionen och ska börja springa mer då. Fram tills dess blir det crosstrainern;)

Relativt nöjd med hur jag ser ut och är inte rädd för vågen( försöker iaf)

Har två jobb som jag triv med :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Jag är 173 cm lång och väger 65. Är ganska nöjd med det, men det gör ingenting om jag går ned mot 60. Har trivts på den vikten innan :). Framför allt vill jag få bra kondis (kunna springa 15 km eller så med lätthet) för att sova bättre, samt se till att få en bättre kost och sluta äta kakor istället mat regelbundet :p.

Är på väg ut till stallet :)! Ska hjälpa till med en häst på tävling, och efter det rida en till. Hade en usel natt och sov max 3 h, trots att jag sov typ 6 h igår, gick upp tidigt, samt tog ut mig hyfsat när jag tränade.. Dessutom äter jag ju antihistaminer vilket ska göra en trött? Jaja... På't igen inatt! Måste baka till en föreläsning senare och ska försöka plugga lite :).
 
Sv: Beach 2013, del VI

Måna mål för mars:
- Gå ner 4 kilo. (Kommer antagligen att klara 3)
- Jogga en kilometer utan att dö. Check!
- Röra på fläsket minst varannan dag.
- Smoothies till frukost, soppa till lunch HELA MARS (undantag är businessluncher).

Jag överlevde gårdagens besök på gymmet, och fick till och med mersmak.
Är grymt stolt över att jag sprang min första kilometer utan att dö.

Jag har träningsvärk som fan idag - GÖTT! :D
Vaderna (särskilt den vänstra) är dock onda på ett annat sätt, så nu jäklar ska här stretchas. Jag tänker inte låta dem bråka med mig på samma sätt som de gjorde i somras...
 
Sv: Beach 2013, del VI

Ja jättekul :D

Du har ju kommit jättelångt i din viktresa :bow: Måste kännas super!
 
Sv: Beach 2013, del VI

Wohoo, ny tråd! Vad bra vi är! :D

Mål:
* Ner till 56 kg(? Det beror på hur det känns på vägen. Inte säker på att jag vill gå ner så mycket). Imorse stod vågen på 60.8 kg
* Springa minst 4 lopp i år, där Göteborgsvarvet är det stora, jobbiga. Kommer även springa Näsetloppet(10,5 km), Vårruset & Midnattsloppet
* Bli starkare, få mer synliga muskler
* Förbereda mig så bra jag kan inför kommande jobb

KL

Alltså fan. Massa SNÖÖÖÖ! AAH. Sådär pepp på att springa idag, haha. Men men, löparkläderna är på så att jag kan sticka ut direkt efter skolan :)
 
Sv: Beach 2013, del VI

Alltså, den här tråden går ju så snabbt att det är svårt att hinna med! :eek:

Presentation av mig:
längd: 179 cm
vikt: 65 kg (bryr mig inte om att hålla en viss vikt, den får gå upp eller ner eller stå still, bara jag når mina övriga mål)

mål:
- träna mellan 3-6 ggr/vecka varav minst 2 styrketräning, resten danspass, yoga eller jogging
- bli stark
- kunna göra chin-ups och pull-ups utan hjälp
- få smalare mage genom att tighta till bålmusklerna och gå ner lite i fett% (obs inte vikt)
- begränsa intaget av sötsaker till helger
- få lite snygga dansmoves :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del VI

Oj, här hade ni redan satt igång!

Börjar med att ta med mina sista inlägg från förra tråden eftersom ni redan hade börjat här.
 
Sv: Beach 2013, del VI

Hallonsoda: Bra att du tog mitt inlägg rätt! Låter som du har tänkt en del ändå kring detta med kosten och träningen. Jag gillar inte kompensationstänk just därför att det ofta eskalerar ("jag åt glass idag så nu måste jag springa milen/jag åt glass igår så då får jag bara äta morötter idag"). Nu säger jag inte att du är där på något sätt, men det kan lätt eskalera. Äter man vettigt hela veckorna och sen unnar sig en lyxigare middag på fredagen så är det väl en sak, men att leva på havreflarn och minimalt med mat under veckan och sen äta allt man vill under helgen är enligt mig inte jättebra. Men du har ju koll på dig själv så nu ska jag sluta nitpicka. ;) :D
 
Sv: Beach 2013, del VI

Min presentation då:

Startvikt: 71,2 kg (10 maj 2012)
Nuvarande vikt: 65,7 kg
Målvikt: 62-63 kg (egentligen inte särskilt viktigt, men jag skulle vilja komma i mina Replay-jeans i 28' och då måste nog min vikt ligga där nåpstans)

Övriga mål:
* kunna springa en halvmara
* springa 5:an på runt 24-25 min
* springa milen på runt 50 min
* bli stark, med synliga muskler men ändå kvinnliga former - ingen deff dock!
* träna 5-6 pass i veckan regelbundet eftersom det får mig att må väldigt bra
* rehabba klart min axel
 
Sv: Beach 2013, del VI

Och just nu blir det ju då varken vettig mat eller träning eftersom jag är däckad i förkylning. Och jag hinner egentligen inte vara sjuk. Suck suck dubbelsuck.

/ananya med hjärnan full av snor
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 199
Senast: Bexzor
·
  • Låst
Kropp & Själ Då kör vi vidare i tråd nummer 9! Här är alla välkomna, gamla som nya beachisar :) Då en bild säger mer än tusen ord och jag har total...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 530
Senast: Lillelorden
·
  • Låst
Kropp & Själ Välkomna till Beachtråden alla gamla och nya! Det här är tråden för dig som vill snacka om träning, mat och hälsa. Vi hurrar när det...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
101 178
Senast: Emtherlia
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp