Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Då lägger jag in mitt senaste inlägg om det är ok? :)

Blä. Jag känner mig helt utarbetad. Är så himla trött, har knappt orkat med jobbet idag skulle behöva vara långledig och verkligen vila upp mig, men jag fick inte vara ledig. Tack för den liksom....

Ska ta en vila nu och se om jag tar mig iväg till gymmet sen för lite armar eller cardio.

Det blir liksom som en ond cirkel, jag får ont i ryggen om jag inte tränar, jag blir trött av att träna. är stressad över att hinna med allt, och då jobbar jag inte ens heltid, hur orkar/hinner folk?
 
Sv: Beach 2014 del III

Nån som vet om det finns typ core/magpass att hitta på youtube, typ som att det är en instruktör som håller i det så man kan köra hemma? Hade varit assmidigt eftersom jag har noll disciplin att överhuvudtaget köra nån slags hemmaträning :D
 
Sv: Beach 2014 del III

Hej nya tråden!

Just nu händer inte mycket, det känns som att det enda jag gör är att jobba, sova och äta. Så inte superbeachig men det kommer så snart det lugnar ner sig på jobbet.

Men pepp pepp till er som orkar hålla på mitt i vintern :)
 
Sv: Beach 2014 del III

*Kl

Jag fick ett infall och provade på plankan igårkväll (eller ja, i natt) bara för att se hur jobbigt det egentligen är.
Klarade 1,32 på mitt första försök, kändes B. Men enligt cili så var det inte alls det. Så jag väljer att tro henne och skylla på att vi cricketat (xD) hela dagen.
 
Sv: Beach 2014 del III

Kan du inte träna lite lättare under en period? Vad jag förstått kör du ändå rätt tung träning och jag skulle tro att även lättare träning skulle ge bra effekt för din rygg. Kan du träna hemma ett tag, för att göra träningen till ett mindre projekt?
 
Sv: Beach 2014 del III

Jo jag tänkte försöka, har lite problem är att jag är en allt eller inget människa :D
Hemma är inget alternativ då jag bara kommer på ursäkter och börjar göra annat.

Fick en timmas vila nu och middag, så nu ska jag ta en promenad med min försummade hund.
 
Sv: Beach 2014 del III

Kul med ny tråd!

Dax för mig att bruka lite allvar igen. Det här håller liksom inte... :p
Fortfarande kvar min semesterkilon, äter som en kratta och tränar inte. Känns som att de tre faktorerna går hand i hand ;)

Om mindre än en månad börjar jag min praktik och det är fan dax att börja träna upp sig lite igen.
Tre dagar kvar i skolan nu(en imorgon och två efter jul) och sen är det examen, flytt, samboskap och nytt "jobb" på G. Ska bli så himla spännande och kul. Och lite läskigt.

Kommer då bo jättenära ett gym som ingår min favoritkedja när det gäller träningscenter. Fint!
 
Sv: Beach 2014 del III

Men allltså, jag har två frågor:

1. Hur tar jag mig upp (utan att slå ihjäl mig)?
2. Hur tar jag mig ner (utan att slå ihjäl mig)?

Bonus: Hur pallar jag att göra själva övningen däremellan? :p

Kanske lite avskräckt iom att 1 rep i den är med i antagningskravet för att få jobba som brandman på brandstationen närmast här. Där är bla också en chinup med, det gör jag i dagsläget med 40 kg assistans. :p
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag är också väldigt mycket allt eller inget. Men eftersom jag inte vet så mycket om dig: Vad är rolig träning? Kan du på något sätt underlätta för träningen, träna till eller från jobbet etc? Varför tränar du (dvs vad är dina mål)? :)
 
Sv: Beach 2014 del III

*kl*

Här kommer årets "Jag är en fegis"-inlägg.

Skulle testa mina nya långskidor för första gången idag. Åker ut till spåret och när jag kommer dit finns det redan några åkare där, vilket jag tyckte var bra för då kunde jag fråga vilka spår som var farbara. Efter att min skjuts åkt rullade dock bil efter bil in och till slut var där typ ett dussin eller kanske rent av tjugotalet skidåkare. Det var dessutom inte vilka skidåkare som helst utan de går på skidlinjen här på orten. Givetvis uppehöll de sig på den korta slingan där jag tänkt åka. Väntade en stund för att se om de begav sig in i skogen, men icke.

Det totalt låste sig för mig. Jag ringde tillbaka min skjuts och ville bara därifrån. Jag är egentligen inte särskilt självmedveten, jag har inga problem med att ställa dumma frågor eller högt proklamera att jag inget fattar fast alla andra verkar fatta, men när det gäller fysiska saker är jag fortfarande 103 kg tung med allt vad det innebär. När jag åkte slalom för första gången gick det bra för då hade jag sambon med familj som stöd, men nu gick det bara inte. Jag kunde se framför mig hur jag hasar mig fram medan alla smärta, rappa skidåkare irriterar sig över tjockisen som tar upp onödig plats.

Ska göra ett nytt försök imorgon (på morgonen), då kanske jag har bättre tur. Alternativt blir den här veckan i norr bara terapi och sen får den faktiskt skidåkningen inledas när jag kommer ner till söder igen.

Jävla fiasko...
 
Sv: Beach 2014 del III

Näe, vad tråkigt att läsa! Förstår dock verkligen känslan, men ändå så himla tråkigt. Så ska varken du eller någon annan behöva känna. Upp med modet för morgondagen och kör hårt! Och hoppas inte hela skidskolan är där då. :p Jag hade nog gömt mig bland granarna tills de åkt hem om det var jag.
 
Sv: Beach 2014 del III

Jag kunde se framför mig hur jag hasar mig fram medan alla smärta, rappa skidåkare irriterar sig över tjockisen som tar upp onödig plats.

Nu stämmer ju inte det där alls men även om det skulle gjort det tror jag faktiskt inte folk tänker så. Jag och alla skidåkare jag känner irriterar oss på folk som inte har vanligt hyfs i spåren, inte på att folk åker sakta eller dåligt. Jag är i alla fall mest koncentrerad på min egen åkning.

Har du inget sällskap som kan åka med dig? Har du inte åkt skidor förut?
 
Sv: Beach 2014 del III

Hej nya tråden förresten!

Imorn är det jag som går på långpromenad i skogen. Känner knappt av ärret nånting och på fredag ryker stygnen. Jag har gjort en massa julgodis och mamma har idag ägnat hela dagen åt att baka O_o Känner att jag VERKLIGEN vill röra på mig nu när det dels är julmatstider och dels har jag inte fått röra på mig sedan måndag förra veckan. Men lite småpromenader har jag ju klarat ut senaste veckan.

Första tanken var att jag ska gå min favoritrunda. Den är 15 km lång. Kom på sen att jag nog skippar det tills jag har lite fler kilometer i benen. ;) Men vad jag längtar efter att gå den rundan, den är så superduperhärlig! Sen längtar jag massor efter lite styrketräning också men det får jag nog vänta lite till med.
 
Sv: Beach 2014 del III

Näe, vad tråkigt att läsa! Förstår dock verkligen känslan, men ändå så himla tråkigt. Så ska varken du eller någon annan behöva känna. Upp med modet för morgondagen och kör hårt! Och hoppas inte hela skidskolan är där då. :p Jag hade nog gömt mig bland granarna tills de åkt hem om det var jag.

Hade det inte varit för att jag var klädd för att röra mig, och därmed frös som fan när jag stod still, hade jag nog också kunnat gömma mig bland granarna. :p

Nu stämmer ju inte det där alls men även om det skulle gjort det tror jag faktiskt inte folk tänker så. Jag och alla skidåkare jag känner irriterar oss på folk som inte har vanligt hyfs i spåren, inte på att folk åker sakta eller dåligt. Jag är i alla fall mest koncentrerad på min egen åkning.

Har du inget sällskap som kan åka med dig? Har du inte åkt skidor förut?

Tack. :) Självklart vet jag att folk inte tänker så, det är en liten djävul som sitter i mitt eget huvud. Jag går igenom samma sak varje gång jag börjar med en ny aktivitet, så jag känner igen mönstret.

Sällskap finns tyvärr inte att tillgå trots min enorma släkt. Jag har åkt lite längdskidor i min ungdom, men det är en sisådär 18 år sedan så det vettefan om det räknas. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 175
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 409
Hemmet Mitt gamla diskställ börjar bli slitet så jag tänkte byta upp mig. Gillar egentligen det gamla rent praktiskt men det är inte det minsta...
2
Svar
24
· Visningar
1 185
Senast: Sleepan
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
40 543
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp