Beach 2014 del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag äter alldeles för onyttigt och svalkar mig med påskmust. Men jag har iaf fått tummen ur och mailat gyn om tid för att kolla upp det där med spiralen. Alltid något.
 
Hurray!

Jag släpade med @Kethets på zumba efter jobbet i dag.
Det var svettigt och intensivt, och även om det var längesen jag var på zumba kände jag att jag faktiskt har blivit bättre. Det måste vara rumpskaksträningen :D

I morgon blir det träning redan klockan 9, då blir det rehabövningar för hela slanten. Och säkert lite extra magövningar om jag känner mig rätt... :)
 
Woop woop! Ska vi ta en presentationsrunda igen, nu när det är ny tråd och allt? :D

Förresten, jag vill ha tips om höftöppnande övningar! Någon som kan någon bra? :)
 
Presentation

25 år, bosatt utanför Uppsala med mina två katter.
Tränar: Gym, pole dance, ridning, promenader och förhoppningsvis kan jag lägga till löpning här också om allt går som det ska.
Mål: Stärka knäna så dom fungerar bra. Övriga mål är att bli starkare, friskare, piggare, tighta till kroppen och bli allmänt vrålsnygg ;)
Har till och från problem med mat, men försöker så gott jag kan och den senaste tiden har det inte varit speciellt många hjärnspöken.
 
Mammas eller Katla eller Katlakalypsen eller Påven (kärt barn har många namn och jag älskar mig själv!) ;)

27 år, bosatt utanför Stockholm med min familj som består av en partner och ett barn på fem år. Jobbar natt och försöker att införa lite vardagsmotion i livet genom att dra ner på bilåkandet: lediga dagar åker jag kommunalt i största möjliga omfattning, och planen är att jag ska börja cykla till jobbet.
Tränar: Fresh Meat på The Royal Swedish Roller Derby i Stockholm, så det blir en del derby, organiserat men sedan försöker jag också att skejta en del hemma för att öva upp stabilitet och styrka i skejtningen. I övrigt kör jag en del styrketräning och har precis tagit upp löpningen (joggningen :angel:) igen, och sedan försöker jag slänga in en del jobbiga konditionsövningar också emellanåt, men det är lite tråkigt. Var en passjunkie förut men håller nu mest till ute bland de fria vikterna.
Mål för tillfället är att bygga upp kroppen så att jag kan köra derbyn utan problem, och sedan balans och stabilitet, av samma anledning. Sedan vill jag även bygga mer muskler och gå ner några kilo till i vikt, men det är inget akut.
Har ett inte helt sunt förhållningssätt till mat och äter i det stora hela väldigt mycket onyttigheter som jag borde dra ner på för mitt välmående. Jobbar en del mentalt på att stärka min bild av mig själv och tycker att det går rätt bra. :)
Hänger på endomondo och skaffar gärna nya vänner!
 
Kul med ny tråd!

Mirre, 28 år och boende utanför Örebro med katten och kidsen.
Satsar på att komma i form, bli lite smalare, starkare och allmänt jävla snygg haha.
Har börjat springa igen och tränar på killens hemmagym. Superbra och ha en kille som är kunnig inom styrketräning :p Han har tidigare tävlat i armbrytning, sedan skadade han sig dock och fick sluta.
Men han är rätt biff fortfarande :d

Måste skaffa endo igen, tappade det när jag skaffade ny mobil
 
23 år och pluggar på universitetet i Karlstad. Tränar på gym 6 dagar i veckan sedan september, innan var det mer sporadiskt. Tränar styrketräning med mycket fria vikter och springer intervaller. Ibland blir det nått enstaka gruppträningspass för omväxling :)
Just nu har jag en skadad axel och är beordrad vila av ortopeden så jag är lite ledsen och bitter. Ska vila 2 veckor till och sen är det återbesök och sjukgymnastik.
Mitt mål var/är att gå ner till 60kg. Väger efter påsk och vila 69 igen. Men först blir det fokus på axeln.
Just det, jag har 2 hundar också :)
 
Just ja, för eventuella nya anhängare av beachtråden. Utmaningarna som diskuteras finns på endomondo (app och website), och man når aktuella utmaningar via följande länkar. Det går alldeles utmärkt att hoppa på en utmaning i efterhand, endo räknar in det du åstadkommit även innan du gick med i utmaningen. Det kommer nya utmaningar (men av samma sort) varje månad.

Årsutmaning sträcka till fots: http://www.endomondo.com/challenges/13581829
Årsutmaning träningstid (ej promenader): http://www.endomondo.com/challenges/15291565

Aprilutmaning sträcka: http://www.endomondo.com/challenges/15115934
Aprilutmaning tid: http://www.endomondo.com/challenges/15291474
 
Hur lägger in upp träningen på en vecka?
Hur bör balansen mellan styrka och kondition se ut?
Bör det ena dominera sas, eller är det bäst att köra lika mycket av båda?
 
Det beror ju på lite vad du vill uppnå för resultat, men även vad du tycker är roligt och hur du fungerar. Alltså, för mig har det funkat bäst att träna så gott som varje dag, det är bra för mig att få in rutinen att träning ingår i dagens sysslor, det har gjort att jag hittills inte slutat.

Hur funkar du, vill du träna varje dag eller vill du hellre ha några vilodagar? Om du ska ha ett par vilodagar per vecka kan du köra hårdare pass där du tränar mer, medan du om du tränar varje dag kanske måste köra ett pass där du typ bara kör armar på gymmet, så att resten av kroppen får sin behövliga vila. Om du hänger med på hur jag tänker? Plus att du måste vara lyhörd för kroppen om du tränar varje dag, säger den vila så gör det.

Vad tycker du är roligt, styrka eller kondition? Kombinera till pass? Vilken träning kan du lägga in som du verkligen tycker är rolig, hur kan du få in den bäst? Är de båda lika roliga så är det ju dags att fokusera på vad för resultat du vill ha, vill du ha större muskler eller bättre kondition, och låt den delen väga över.

Typ så tänker jag iallafall. Men fokus ska iaf vara på att hitta träningsformer som du tycker är roliga och som passar bra i ditt liv. :)
 
Inte jättebra dag.
Superbra humör i morse, sen kom ryggontet tillbaka. Igårkväll gjorde tom sjukgymnastikövningarna för ont :( fortsätter hoppas på att det snabbt går över och hoppas på en liten tur till gymmet imorgon men vi får se.
Fullt upp på jobbet på det, och en kväll med förvisso trevliga människor men också ett mail som gör mig både förbannad och känner mig sviken.

Hoppas på bättre helg! Fick iaf en hel del motivation av en kompis blogg.
 
Och så glömde jag vad jag egentligen skulle skriva... blir iaf sugen på att testa både grit och att se svett och etikett efter att ha läst tråden.
 
Dom här råkade jag få med mig hem från xxl igår (dom grå/rosa):
10154884_780419558644240_183389290568755501_n.jpg

Jag skulle in för att köpa en helt annan grej, när jag kom på att jag ju tänkt spana in dessa skor för att känna på dom. Så jag kände, klämde och testade och hade under tiden en säljare som glatt pratade på och frågade hur det kändes. När jag svarade att jag inte riktigt kunde bestämma mig, eftersom det är så svårt att avgöra på några minuter i en butik så svarade han att jag ju kan köpa hem dom, testa betydligt mer hemma och om det inte känns bra så har jag 365 dagar öppet köp så länge skorna är i nyskick. Så skorna fick följa med hem, ska testa att gå runt lite i dom hemma senare idag. Ska bli spännande att se hur dom känns efter en stund!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
637
Senast: Liten
·
Hemmet Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen. Vi vill införskaffa nya sängkläder...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Sleepan
·
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 103
Senast: Lyan
·
Svar
2 004
· Visningar
113 889
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp