Beach 2015, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.

cili

Trådstartare
Dags för en ny tråd full av träning, kost, pepp, råd och krya-på-dig-hälsningar till våra sjuklingar. Nya personer är varmt välkomna in i vår trevliga tråd, det är bara att kliva in och säga hej :)
 
Har glömt uppdatera i gamla tråden så det får bli en i nya istället :D -9.8 kg sen nyår:banana: Har bara ändrat kosten, har inte lagt till extra träning (mer än under Woodstock Fruit Festival i augusti), nu när jag fått ordning på foten blir det att börja springa igen (efter uppehåll på 1.5 år).
 
Jag har varit ute på cykeltur nu i natten. Första turen sedan jag blev förkyld. Hade hoppats få syn på norrsken, meningen med cykelturen var att försöka komma bort från de flesta gatlyktorna för att se himlen ordentligt, men sån tur hade jag inte. Dock är jag rätt nöjd ändå, för min täppta näsa blev otäppt och det kändes rätt fantastiskt att susa fram på två hjul igen (även om jag höll igen lite, det vore dumt att ta i alldeles för mycket).
Om det känns bra imorgon så blir det cykel då också. Känner mig rätt färdig med att vara sjuk nu :D
 
Jag borde väga mig för att se om den här veckorna gett resultat, men jag vågar inte riktigt... Kanske tar tag i det i helgen eller så...
 
Dagen har bestått av Crossfit (där träningsvärken redan gör sig påmind i häcken :p) och sen 4 km pw på löpbandet på jobbet innan nattpasset. Nu drar jag ut och räddar världen till kl 07.30
Ska bli intressant att se hur jag ska orka med detta! :p

Skapligt avundsjuk på er som ska gå och lägga er...
 
Kebnekaise lät superspännande @fryckan, håller tummarna för att du blir frisk innan! :)

@Ninnurur, skippa vågen ett tag? Den exakta vikten spelar ju mindre roll så länge du känner dig pigg, frisk och hälsosam. Sen vet jag att det är svårt, jag väger mig själv på tok för ofta! :angel:

Äsch @Sleepan, du får ju ligga och tryna hela förmiddagen när alla andra måste upp tidigt, och det är ju rätt skönt det också. :D
 
Fortsätter spamma loss när jag ändå är igång. Mitt gym är stängt en tid pga fuktskador, det regnade lite här i helgen skulle man kunna säga... :crazy: Så nu är det bara promenader som gäller eftersom jag till och med lyckats cykla sönder min cykel. Men jag fullkomligt älskar hösten (luften, färgerna, lukten:love:), så det ska nog gå bra. Hoppas jag. Jag är en latmask av rang just nu, men när jag väl tagit mig ut så älskar jag det.
 
Kebnekaise lät superspännande @fryckan, håller tummarna för att du blir frisk innan! :)

@Ninnurur, skippa vågen ett tag? Den exakta vikten spelar ju mindre roll så länge du känner dig pigg, frisk och hälsosam. Sen vet jag att det är svårt, jag väger mig själv på tok för ofta! :angel:

Äsch @Sleepan, du får ju ligga och tryna hela förmiddagen när alla andra måste upp tidigt, och det är ju rätt skönt det också. :D

Om det ändå vore så väl...
Slutar 07.30 och börjar igen 15.40, så det blir hem och attacksova typ 6 timmar innan det är dax att inställa sig på jobbet igen :p
 
Hej nya tråden! Åkte hem tidigt från jobbet idag pga mådde inte så bra och räknar nog med att stanna hemma imorgon med, men sedan har jag inte tid att vara krasslig längre. På fredag drar jag ner till Barcelona en vecka för bröllop och lite semester. Någon träning kommer det nog inte att bli, men däremot mycket promenader (och mat :angel:). Ska se om vi hinner ta oss utanför staden någon dag för en liten vandring också.
 
Hej på er!
Det här känns ju kul, mitt första inlägg på x antal år. Var väldigt aktiv för ca 10 år sen men sedan har jag inte hängt här alls förrän nyligen när jag kom på att jag kan hålla mig vaken lättare om jag kikar runt på forumet när jag jobbar natt. (sjukt lång mening).
Är väl eg. senior nu, om jag har förstått indelningen men struntsamma!

Min första tanke var spontant att namnet på tråden snart borde bli Beach 2016, känns som att det är lite sent att få till någon sommarkropp i år eftersom att den är typ.. över. Haha, men jag hänger i vilket gärna på tråden!

För snart 3 år sedan gjorde jag ett jätteryck över en vinter ca 5-6 månader och gick ner 17 kg, från 80 till 63. Min "normal"vikt är väl runt 65 dock, ska jag ligga på 63 så är det svält-mode som gäller nästan.. Då tränade jag stenhårt 6 dagar i veckan, red 2-3 hästar varje dag och åt både kosttillskott och väldigt lite "riktig" mat.

Nu på 2 år har jag lagt på mig ca 8 kg, iiiiinte kul alls! Så för två veckor sedan tog jag tag i mig själv och köpte nytt gymkort och stoppade intag av onyttig mat. Satsar på att träna 3-4 dagar i veckan och äta så gott jag kan, små portioner och regelbundet. Unna sig en dag i veckan. Än sålänge går det bra, jag försöker intala mig att det kommer ta fyra veckor innan jag kommer se/känna resultat och att det bara är två kvar innan det slår till! Så det är bara att hålla ut..

Sorry för långt och kanske tråkigt inlägg! Nu går jag snart av mitt nattpass och har planerat att träna ikväll, är hundvakt denna veckan också så det blir ju några extra promenader.

Hoppas på att komma in i gänget här på forumet och kanske få lite pepp samt peppa er andra! Ska bli kul att posta lite här igen, nu när man är äldre och lite visare ;). (Ska bara lista ut hur det fungerar här nuförtiden).
Kram!
 
Hej på er!
Det här känns ju kul, mitt första inlägg på x antal år. Var väldigt aktiv för ca 10 år sen men sedan har jag inte hängt här alls förrän nyligen när jag kom på att jag kan hålla mig vaken lättare om jag kikar runt på forumet när jag jobbar natt. (sjukt lång mening).
Är väl eg. senior nu, om jag har förstått indelningen men struntsamma!

Min första tanke var spontant att namnet på tråden snart borde bli Beach 2016, känns som att det är lite sent att få till någon sommarkropp i år eftersom att den är typ.. över. Haha, men jag hänger i vilket gärna på tråden!

För snart 3 år sedan gjorde jag ett jätteryck över en vinter ca 5-6 månader och gick ner 17 kg, från 80 till 63. Min "normal"vikt är väl runt 65 dock, ska jag ligga på 63 så är det svält-mode som gäller nästan.. Då tränade jag stenhårt 6 dagar i veckan, red 2-3 hästar varje dag och åt både kosttillskott och väldigt lite "riktig" mat.

Nu på 2 år har jag lagt på mig ca 8 kg, iiiiinte kul alls! Så för två veckor sedan tog jag tag i mig själv och köpte nytt gymkort och stoppade intag av onyttig mat. Satsar på att träna 3-4 dagar i veckan och äta så gott jag kan, små portioner och regelbundet. Unna sig en dag i veckan. Än sålänge går det bra, jag försöker intala mig att det kommer ta fyra veckor innan jag kommer se/känna resultat och att det bara är två kvar innan det slår till! Så det är bara att hålla ut..

Sorry för långt och kanske tråkigt inlägg! Nu går jag snart av mitt nattpass och har planerat att träna ikväll, är hundvakt denna veckan också så det blir ju några extra promenader.

Hoppas på att komma in i gänget här på forumet och kanske få lite pepp samt peppa er andra! Ska bli kul att posta lite här igen, nu när man är äldre och lite visare ;). (Ska bara lista ut hur det fungerar här nuförtiden).
Kram!
Välkommen!
Årtalet har väl lite följt kalenderåret, eftersom det åtminstone tidigare varit folk som haft inplanerade semesterresor mot slutet av året. Men för oss som stannar i Sverige är det nog mer beach 2016 som gäller, även om jag inte tror att det är någon här i tråden vars mål bara är att se snygg ut på stranden på sommaren ;)
Gällande åldern är du inte ensam om att egentligen höra till senior. Vi är många som är överåriga här :D

Vad har du för mål?
Vi kan ju köra en sån där presentationsomgång igen, vilket det brukar vara i början av en ny tråd. Lite kort om vem man är, vad man tränar och hur ens mål ser ut :)
 
Välkommen!
Årtalet har väl lite följt kalenderåret, eftersom det åtminstone tidigare varit folk som haft inplanerade semesterresor mot slutet av året. Men för oss som stannar i Sverige är det nog mer beach 2016 som gäller, även om jag inte tror att det är någon här i tråden vars mål bara är att se snygg ut på stranden på sommaren ;)
Gällande åldern är du inte ensam om att egentligen höra till senior. Vi är många som är överåriga här :D

Vad har du för mål?
Vi kan ju köra en sån där presentationsomgång igen, vilket det brukar vara i början av en ny tråd. Lite kort om vem man är, vad man tränar och hur ens mål ser ut :)
Tack! Ja, förstod nästan att det inte var benhårt på just svensk sommar -15.
Haha nej det är väl topp om man kan vara snygg året runt, just nu får jag nog satsa på att i alla fall BLI snygg till sommaren (nästa då :P) och sen försöka stanna kvar där.. det är ju det som är det svåra, har man ju märkt nu. Jag la i princip helt av med träningen för två år sedan och sen har jag ätit väldigt dåligt i något år också, unnat mig lite för mycket. :P

Presentation låter kul! Har ju ingen koll på den gamla tråden.

Mitt mål är väl som jag skrev ovan att hitta tillbaka till min "snygga" kropp (ca 65kg) och sedan då... stanna kvar där. Räknar med att det kan ta ett halvår i alla fall, har inte vägt mig jättenyss men tror jag ligger runt 73 kg nu. Jag vill känna mig bekväm i min kropp och så gillar jag tighta klänningar vilket jag inte kan ha för tillfället då.

Jag går inte på pass och sånt utan jag gör det som faller mig in för dagen, antingen intervaller på löpbandet eller crosstrainer samt lite styrketräning av varierande muskelgrupper.

Inväntar fler presentationer :D
 
Presentation av mig:
Bor med mina tre katter i Gbg, där jag pluggar till fysioterapeut. Fyller 27 nu i september. Har ett distansförhållande = massor med tid att göra vad jag vill. Har tidigare haft mycket problem med mina knän, jag har även en rätt stel ländrygg så utan träning får jag ont. Är hästtjej från början, men har inte ridit regelbundet på ett år nu (och har inte riktigt råd att börja). Istället blir det mycket cykel sedan jag köpte mig en racehybrid.
När det passar i schemat blir det även pass på gymmet och planen är att ta tag i styrketräningen på riktigt nu igen. Har bokat in mitt sista pass med PT nu på måndag (köpte ett paket med sju pass för ett år sedan, men det har kommit sjukdomar, skador och skola emellan).

Mitt mål för det här året var ganska luddigt: att komma i mitt livs bästa form. Men ärligt talat kan jag nog säga att jag nog lyckats. Jag har en kropp som håller till det jag vill göra, konditionen är bättre än den varit förut och jag har muskler nog att inte få ont i knäna eller ryggen.
Dock tänker jag inte nöja mig här. Jag vill få mer definierade muskler, bli starkare och kunna springa en mil. Det senare kanske jag skulle klara nu direkt, men jag känner att jag vill vara mer förberedd innan jag testar.
 
@cili Det var väl inte luddigt, lät ju som ett mycket bra mål. ;)
Det är luddigt eftersom det inte är mätbart ;)
Jag jämför med den tid då jag red flera hästar om dagen, och just det skulle jag nog inte orka om jag satt upp idag. Men på den tiden hade jag ingen vidare kondition samt en del smärta, vilket jag ju inte har idag. Och nu cyklar jag både längre och fortare än jag kunde/orkade då. Dessutom äter jag betydligt vettigare nu, på den tiden blev det pizza/kebabtallrik minst en gång i veckan. Så jag tror att insidan är gladare också :)
 
Det är luddigt eftersom det inte är mätbart ;)
Jag jämför med den tid då jag red flera hästar om dagen, och just det skulle jag nog inte orka om jag satt upp idag. Men på den tiden hade jag ingen vidare kondition samt en del smärta, vilket jag ju inte har idag. Och nu cyklar jag både längre och fortare än jag kunde/orkade då. Dessutom äter jag betydligt vettigare nu, på den tiden blev det pizza/kebabtallrik minst en gång i veckan. Så jag tror att insidan är gladare också :)

Jag vet inte, jag upplever inte målet som luddigt men jag är väl lite luddig hela jag. Är bara allmänt trött på att allt ska mätas, vad vinner man egentligen på det förutom att man (oftast) stressar sig själv. Det låter mer sunt att tänka så som du beskrev nu, lyfta fram det som blivit bättre och fokusera på hur man känner sig inuti också. Men jag vet inte.. det kanske bara är jag som kör försvarsteknik ;).
 
Presentation av mig:

23årig socionomstudent med ett år kvar att plugga. Tog ledigt ett år från skolan under 2014 pga depression och skoltrötthet och gick upp ca 20kg under det året. Förlorade dessutom fem närstående mellan hösten 2013 och jul 2014 vilket påverkade mig väldigt mycket. Bestämde mig innan jul 2014 att utmana mig själv med ett hel-vegetariskt år så äter sen nyår ca 90% veganskt (fuskar lite emellanåt med lakto-ovo produkter), har bara genom att ändra kosten gått ner 9.8 kg hittills i år :D

Mina mål med hösten är att komma igång med löpningen (sist jag sprang var någon gång under hösten 2013), ta upp dressyrträningen med hästen igen (så det inte bara blir att traska runt i skogen), gå ner några kg till och äta betydligt mycket mer frukt :)

Icke beachiga mål: klara skolan och ta körkort (har uppkörning nummer 2 idag:crazy:)
 
Liten presentation av mig:

Fyller 24 i vinter, timanställd tågvärd som antingen jobbar dygnet runt eller knappt inte alls. Summan av det blir att ibland tränar jag 6 dagar i veckan och ibland inte alls, är en riktig periodare. Mitt mål är att gå ner ca 5kg och få en hälsosam och stark kropp. Detta tänkte jag nå genom att äta bra, promenera och gymma. Och äta mindre choklad, host. :angel:

Och givetvis, lycka till @lethal_smile, du fixar det! :banana:
 
Jag hakar på presentationsrundan. 25 år gammal, har en kandidatexamen inom sociologi, men arbetsmarknaden är som alla säkert redan vet stentuff att ta sig in på, så medan jag kämpar med det så har jag fortsatt plugga, fast på distans. Hästtjej ända ut i fingerspetsarna, har ridit i stort sett hela mitt liv, tävlade hoppning under högstadiet och gymnasiet, men en ridolycka i trean satte stopp för den karriären. Har nu sadlat om till dressyr, på min femåriga ponny, så vi försöker lära oss tillsammans och samtidigt ge storhäst-ekipagen en match. (Går sådär, men vi försöker i alla fall. ;))

Ovan nämnda ponny och ovan nämnda dressyrsatsning är egentligen det som driver mig. Behöver bättre kondis och starkare muskler för att kunna få högre procent. Om det i sin tur leder till några droppade kilon/snyggare fördelade muskler så klagar jag inte, men det är inte viktminskningen i sig som är huvudmålet. Har som mål att aktivera hästen minst fyra gånger i veckan, och att försöka röra på mig minst tre gånger i veckan utanför stallet, ibland lyckas det och ibland lyckas det inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 397
Senast: cili
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
63 084
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 410
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp