Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

corzette

Trådstartare
Såg att Beach 2014 låg under ungdom och hur jag än tycker så är jag över 26 ;)

Och nu dec 2014 har min resa mot beach 2015 tagit fart...

Flyttat och bor nu mindre än 5 min gångväg från ett 24/7 gym...
Sagt och gjort ;) köpt årskort (då jobbet ändå betalar tillbaka 1200 kr) och har hunnit va där 2 ggr... Mitt första gymkort NÅGONSINN ;)
Fick nycklarna till lgh den 1/12 och kan så även räkna med de två dagarna av flytt som träning tycker jag ;)

Väger i dagsläget 99.8 kg och siktar på att gå ner till 78. Det har jag dock inte vägt på 10 år typ ;) så det blir en utmaning att som "lite äldre" (nej jag är inte gammal) försöka gå ner igen ;) Men har lyckats förut och hoppas viljan är "starkare" även denna gång...

Och för att inte hamna i "nyårslöftes facket" börjar jag redan nu ;) I den mörkaste av månaderna ;)

Hänger ni på ?
 
Jag kan försöka hänga på, läst mycket i Beach tråden och funnit inspiration!

Jag har gått från väldigt vältränad konditionsmässigt med extrem aktiv tillvaro till distansplugg med många timmar i en stol samt för lat för att göra något på kvällen.
Hade gymkort men använde det sporadiskt.

Nu har vi (sambon och jag) dock köpt hem en skivstång och 40 kilo vikter och börjat lyfta varannan/var tredje kväll så nu blir det faktiskt av! Tränar cirkelträning hemma 1 gång i veckan som ska bli fler samt måste komma igång med löpningen igen utomhus.

Superpeppad och samtidigt inte peppad alls, men nu vill jag bli stark och hårdare i kroppen igen!
 
Jag är en klockren soffpotatis ;)

Sitter 06-18 på jobbet, framför en dator, det enda jag rör mej är verkligen till o från köket för te eller toa för toabesök.

Jag som då aldrig tränat (mer än ridning och det gör man ju "varje dag") HUR tränar man ?

mina dagar har sett ut som så här

Lördag: 30 min powerwalk, mellan 6 & 6,5 km/h (puls mellan 140-160)
Sen "kände" jag på 3 olika maskiner (varav en hade 2 funktioner, så 4 "övningar") med mkt låga vikter... Armar och mage.

Söndag: 30 min powerwalk, med 6 km/h med 3 x 5 min 5.0 stegring (puls mellan 135-170)
sen 3 olika maskiner varav en återigen med 2 funktioner = 4 övningar. Den här gången med mer vikter (en gång lite vääääl mkt ) Ben och mage.

Måndag: va osäker på hur mkt man "ska" köra... Så tänkte att jag kunde ju gå på löpbandet iaf så jag gör nånting iaf ;)
Så började "knata" och satte 6,5 km/h för att "röra på mej" ... Men efter 30 min kände jag att de va nog rätt "bra"...
Så då körde jag sen mage och armar, den här gången med mer vikt...
Så idag tisdag så känner jag av att jag faktiskt tränat för första gången ;) (plus mensvärk såklart) ...

Så man "ska" ju inte träna varje dag (samma saker) vad jag förstått... men vad hittar man på då ?
Idag när jag faktiskt känner mej lite "tränings/mensvärkig" så tänkte jag att jag går på bandet och kör bara 6 km/h så det blir ett lågintensivt pass på ca 130 i puls... Men då 60 min ...
Anledningen till att jag går är att jag är helt otränad och mina benhinnor gillar INTE att jag springer... Kan i bästa fall lägga in "jogg intervaller" när jag kommit igång...
 
Kul att du har kommit igång så bra @corzette !

Jag finner det enklare att börja en ny vana med att göra lite varje dag så för mig ser det där upplägget bra ut. Men som du säger, variation är bäst. Då förebygger du skador som kan uppkomma då man blir lite ivrig när kroppen orkar mer men senor och ligament inte riktigt vant sig än.
Du kan ju också testa att värma upp/träna på crosstrainer nån gång i veckan, samt testa rodd med ganska tungt motstånd. Börjar du bygga muskler bränner ju dessa mer kalorier i viloläge ju starkare de är vilket hjälper dig att gå ned i vikt. Din grundförbränning blir helt enkelt högre.

Tränade inget i helgen. Bakade massor och undvek att stressa. Idag ska jag kliva upp från stolen varje halvtimme och röra på mig så jag orkar plugga det sista inför en dugga jag har.

Ska lyfta lite skivstång ikväll, sist orkade jag 22 kg från marklyft till tyngdvändning till press. Ska satsa på att göra det igen och få in bra teknik på draken med 12 kg, kanske knäböja med ren stång för det är väldigt svårt för mig.
 
Oh okej, hade jag missat.
Men jag behöver inte gå ned i vikt, vill bara träna för att bli stark och uthållig samt härligt trött.
Är vikttråden bara en 'tappa vikt'-tråd eller är det också en allmän 'träna och må bra'-tråd?
Dvs. ryms nån som jag i vikttråden eller blir mina inlägg malplacerade?
 
Oh okej, hade jag missat.
Men jag behöver inte gå ned i vikt, vill bara träna för att bli stark och uthållig samt härligt trött.
Är vikttråden bara en 'tappa vikt'-tråd eller är det också en allmän 'träna och må bra'-tråd?
Dvs. ryms nån som jag i vikttråden eller blir mina inlägg malplacerade?

Partisk ;) MEN jag tycker nog att du passar bättre i en "må bra och träna" tråd än i vikttråden...
Men vi får väl se vad moderatorn tycker... För om hen inte tycker om min trådstart så slängs väl de här in i vikttråden...
 
Oh okej, hade jag missat.
Men jag behöver inte gå ned i vikt, vill bara träna för att bli stark och uthållig samt härligt trött.
Är vikttråden bara en 'tappa vikt'-tråd eller är det också en allmän 'träna och må bra'-tråd?
Dvs. ryms nån som jag i vikttråden eller blir mina inlägg malplacerade?

Det finns en träna-tråd också.
@whwycd, vad heter den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp