Bukefalos 28 år!

Beardis-tråd

tott

Trådstartare
Carmenzita ville se mera Beardis-bilder.
Hon får som hon vill ! :p
th_ab6fed90.jpg
th_69110d2a.jpg

th_938bc5c2.jpg
th_b9083f01.jpg
 
Sv: Beardis-tråd

Lägg in bilder på beardisar ni också. Jag vet att det finns fler än jag som har sådana hundar.
 
Sv: Beardis-tråd

Här är min, men han är inte renrasig beardis utan han är till hälften border collie!

TillTina1.jpg


TillTina8.jpg


TillTina7.jpg


BUSEN.jpg



tilltinaq.jpg
 
Sv: Beardis-tråd

Varför ens fråga ;)

Ronja som nu är 8 år! :banana:


5104.jpg
 
Sv: Beardis-tråd

Åh, tack! MERA MERA MERA!!! :love:
Jag vill se fler underbara valpar!
 
Sv: Beardis-tråd

Ja fy f_n :love: :love:

Kommer ihåg hur min såg ut som valp :love: :love:

Kommer också ihåg en gång då jag var ut och gick på stan med min lilla Beardis-valp. Vi mötte ett litet barn med sin mamma, och barnet sade ivringt: " mamma, mamma, titta en HUND......tror jag"

Jaa, man kan inte alltid veta vad en beardis är för nåt.. :smirk:
 
Sv: Beardis-tråd

Han ser ju ut som en "ren" beardis! Intressant det där hur korsningar blir. En bekant hade en boxer/border (fråga mig inte varför...) och den såg ut som en ren border. Vissa anlag verkar ju minst sagt dominanta!
 
Sv: Beardis-tråd

Förresten varifrån kommer era hundar?? Min Sirius kommer från Lärkängen's i Vålberg, och Baloo från Certain's utanför Strömstad. Och vad heter föräldrarna? Sirius (Lärkängen's More than words) pappa heter Alistair's Yahoo och mamman är Lärkängen's Flash Dance. Baloo är inte min egen så jag kommer inte ihåg vad hans föräldrar heter.
 
Senast ändrad:
Sv: Beardis-tråd

åh...beardisar är väl för underbara!!!!!! :love: :love: :love:

Har själv en sådan, men har tyvärr inga bilder som jag kan visa.....
Han kommer iallafall från Farmarens kennel.

Mer bilder, dom är ju så underbara!!!
 
Sv: Beardis-tråd

Min underbara hund kommer också från Certain! Din Baloo och min Chessie är säkert släkt!
Hon är född 98 efter Barkly Quest for fame. Mamman är Taildown`s Magic Touch.
 
Sv: Beardis-tråd

Vad är chessies fullständiga namn? känner igen mammans namn, ska kolla vad baloos mamma heter. men han är född 97.
 
Sv: Beardis-tråd

Certains Charming Chessie är hennes riktiga namn :)
Köpte henne när hon var 1 år av uppfödaren, hon hade då bott som valp i Lysekil någon månad, men dom hade blivit allergiska.
 
Senast ändrad:
Sv: Beardis-tråd

Har haft hund från en kennel utanför Växjö (Kalvsvik), men kommer inte ihåg vad den hette (pinsamt, men min första valp fick jag -84, så jag kanske kan få vara förlåten).
Föräldrarnas senaste Hoffmann kom från Midnight's kennel i Bollebygd och hette eg Midnight's Incredible Dave.
 
Sv: Beardis-tråd

Tulle, vad söt! Vad är det en korsning med?
 
Sv: Beardis-tråd

Carmenzita skrev:
Han ser ju ut som en "ren" beardis! Intressant det där hur korsningar blir. En bekant hade en boxer/border (fråga mig inte varför...) och den såg ut som en ren border. Vissa anlag verkar ju minst sagt dominanta!

Fast det där kan ju bli väldans olika bara i samma kull. När jag var i England och red hade deras bordercollie fått valpar. Två bordervalpar och en schäfer :eek:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Lillefrun
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
14 293
Fritid Vill dra på nån liten semester i sommar. Har i tanken att åka till Järnvägsmuseet i Gävle, så sambon kan få se det med. Men sen tar det...
Svar
2
· Visningar
140
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp