bebiskläder?

Ja jag fick inte alls in tekniken, hålla i bebis, nacken och samtidig vira bodyn runt kroppen. Över huvudet och dra nedåt var enklare med två händer
 
Tyckte det var guld med omlott. Tänk att det kan vara så olika!
Vi hade alltid bebis liggandes på rygg ovanpå ryggdelen på bodyn, stoppade i armarna och knäppte sen :idea:
Ah men då måste man få dit den först. Typ nedbajsad unge man håller i båda händerna. Haha nä jag fick aldrig till det bra.
 
Jag hade köpt väldigt lite kläder. Men då är jag färgad av förra sommaren då min dotter föddes när det var värmebölja och inte hade kläder på sig nästan nån gång de första månaderna. Mycket blev oanvänt ;)
Köp lite pyjamasar och bodys och beställ/köp efterhand när ni vet hur varmt det blir och hur stor bebis är. Skulle jag säga 😊
 
Spelar väl ingen roll vilket kön klädindustrin bestämt att kläderna ska vara till? Köp kläderna om du tycker de ser sköna ut.

Vi har generellt väldigt könsneutrala kläder till vår son, men dom flickiga kläderna på dom affärer jag brukar handla på (typ Newbies sortiment) tenderar till att vara väldigt feminina med massa blommor, rosetter, rosa och spets. För mig kändes det lite väl att klä sonen i. Hade önskat motsvarande sortiment men i lite mer neutrala färger, men det verkar inte finnas. :(
 
Vi har generellt väldigt könsneutrala kläder till vår son, men dom flickiga kläderna på dom affärer jag brukar handla på (typ Newbies sortiment) tenderar till att vara väldigt feminina med massa blommor, rosetter, rosa och spets. För mig kändes det lite väl att klä sonen i. Hade önskat motsvarande sortiment men i lite mer neutrala färger, men det verkar inte finnas. :(

Delar samma känsla, tyvärr :(
 
Vi har generellt väldigt könsneutrala kläder till vår son, men dom flickiga kläderna på dom affärer jag brukar handla på (typ Newbies sortiment) tenderar till att vara väldigt feminina med massa blommor, rosetter, rosa och spets. För mig kändes det lite väl att klä sonen i. Hade önskat motsvarande sortiment men i lite mer neutrala färger, men det verkar inte finnas. :(

jag älskar Mini Rodini just för att de blandar färger hej vilt utan att det känns varken killigt eller tjejigt.
jag har försökt köpa lite tjejkläder från kedjorna till vår son men de är ofta små, trånga och opraktiska.
 
Vi har generellt väldigt könsneutrala kläder till vår son, men dom flickiga kläderna på dom affärer jag brukar handla på (typ Newbies sortiment) tenderar till att vara väldigt feminina med massa blommor, rosetter, rosa och spets. För mig kändes det lite väl att klä sonen i. Hade önskat motsvarande sortiment men i lite mer neutrala färger, men det verkar inte finnas. :(

Tycker det finns både och. Handlade mycket babykläder på Lindex och HM, från båda avdelningarna. Däremot gillar jag inte Kappahls babykläder, tycker mest det är endast rosa eller blått. Tilltalar inte mig. HM hittade jag tunna luftiga byxor på flickavdelningen som var perfekt på sommaren.
 
jag älskar Mini Rodini just för att de blandar färger hej vilt utan att det känns varken killigt eller tjejigt.
jag har försökt köpa lite tjejkläder från kedjorna till vår son men de är ofta små, trånga och opraktiska.

Jag gillar också Mini Rodini! Allt vi har köpt till sonen därifrån kommer dottern också ha, det är ju precis som du säger väldigt könsneutralt. :up:
 
Tycker det finns både och. Handlade mycket babykläder på Lindex och HM, från båda avdelningarna. Däremot gillar jag inte Kappahls babykläder, tycker mest det är endast rosa eller blått. Tilltalar inte mig. HM hittade jag tunna luftiga byxor på flickavdelningen som var perfekt på sommaren.

Handlar också från båda avdelningarna och håller med om att Lindex och HM är bra på att inte ha för "tjejigt" eller "killigt" (har för övrigt väldigt svårt för "pojkiga" kläder med massa tryck..). Det är just dom här "puffiga" sommarplaggen som jag har haft svårt att hitta hyfsat könsneutrala och bara hittat supertjejiga, vilket känns så konstigt. Varför skulle inte en kille vilja ha en luftig sommarbyxa i tunt material liksom? Jag kan ta dom flesta färger, men gärna enfärgat. Men ska kolla H&M om det kanske finns något där! :up:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Zacci
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
318
Senast: Cattis_E
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 703
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 022
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp