Bebisrummet!

Mitten

Trådstartare
Nu är Elinas rum näääästan klart... lite lister och gardiner kvar bara :laugh:. Vi har målat, lagt golv, dragit el och byggt garderober åt henne. Möblerna är dock bara "gammalt skräp" (förutom spjälsängen som är köpt åt henne då). Problemet med snetaksrum är ju att de enda höga väggarna blockerar ju vägen mellan fönster och dörr! Är det någon som har lite smarta inredningstips? Eller som vill visa upp sina barnrum :bump:
Låtom oss inspireras!

Från dörren
DSC_1522.jpg


Sovhörna
DSC_1523.jpg


Garderoben
DSC_1524.jpg


Lite smått och gott
DSC_1525.jpg


DSC_1526.jpg



Elina trivs finfint och sover här på dagarna :banana:
 
Sv: Bebisrummet!

Folien som är lite här och var är för att katterna skall fatta att det är off limit ;)
 
Sv: Bebisrummet!

Åh vad fint. :love:

Emil har inte ens fått något eget rum ännu. :o I hans blivande rum står det fullt med flyttkartonger och annat skräp. Måste verkligen ta tag i det snart, tanken var ju att han skulle få eget rum i god tid innan lillebror kommer...
 
Sv: Bebisrummet!

Vad snygg garderob!

Här är Rasmus rum. Nu är det gästrum också för vi har fullt med möbler som ska till loppis och flyttkartonger i gästrummet.

Vi ska sno en bit av hans vägg där hans garderob är, och göra garderober som öppnas i hallen för handdukar, sängkläder, städskrubb.

phph3oatf.jpg

php2jgbvf.jpg

phpfxdpvz.jpg

php89pkow.jpg


Sen har vi ett rum till. Där är det walk in clothes just nu, vaggan är bara monterad för det är lite mysigare till tapeterna än vad trådbackar är ;)
php6zj16e.jpg
 
Sv: Bebisrummet!

Tack för garderobsberömmet, vi slet ett tag innan det blev bra så det värmer :)
Snygga nalle puh-bilder, var hittade du dem? Vi fick lite av en slump puh-tema i hennes rum, hehe.

Någon med bra tips på vad jag gör med höga väggen? Kanske låga hyllor och fina bilder på väggen bara? Så man inte blockar fönstret...
 
Sv: Bebisrummet!

Rasmus fick det när han namngavs. Ingen aning om var de är köpta.
php1jj9nm.jpg


Kan du inte göra någon fin målning? Sätta upp en mätsticka?
 
Sv: Bebisrummet!

jo, jag var inne på det, men kanske låga hyllor vore praktiskt...? Ur böcker/leksakssynpunkt . Höga hyllan som är där nu bara skymmer :(.
 
Sv: Bebisrummet!

Skitsnyggt! Håller med om att garderoben blev bra!

Låga hyllor längs den andra väggen låter väl bra, tänk bara på att göra dem klättervänliga/öva gå vänliga. Det bästa Sam vet är att dra ut grejjer ur lådor och hyllor.

Här är Sams rum...



to be continued.... :D
 
Sv: Bebisrummet!

Jattefint verkligen!! :love:

Paminner mig om att jag MASTE gora nat at tjejernas rum nu...de har sovit darinne i tva manader och fortfarande har vi inte satt upp en enda grej pa vaggarna, har ingen bokhylla och gardinerna ar urtrakiga :o

Var hittar man sana dar snassiga avtagbara vaggdekorationer som manga har?
 
Sv: Bebisrummet!

Ja de blir nog jättebra!

Ja det ska bli superkul, jag har allt planerat i huvudet redan, men som du ser har vi lite att göra först hihi. Men nu har vi i alla fall fått klinkers till nedanvåningen som jag ska lägga... :D
 
Sv: Bebisrummet!

Jag har röjt där inne nu ;) Baby heaven är i vårt sovrum, vi ska köpa ny sängram så sängen står på golvet och är i precis sån höjd att Rasmus kan dra sig upp och sen kryper han runt och anfaller alla kuddar och täcken och bara skrattar.
 
Sv: Bebisrummet!

Har inte så många bilder, men så här såg min dotters första rum ut, i vårt förra hus.
Inbyggda garderober, byrå köpt på IKEA, vitmålad och med nya, roligare knoppar, en IKEA Expedit-bokhylla liggande under snedtaket, jättesmidig att förvara leksaker i, särskilt efter att vi köpte till förvaringsbackar som är gjorda just för den hyllan.

Maddesrum2.jpg



23.jpg


Maddesrum3.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 396
Senast: Calmiche
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 065
Senast: Singoalla
·
Hemmet Jag har diverse problem med att möblera mitt sovrum och ska göra mitt bästa för att förklara detta nu, men jag ber om ursäkt redan nu...
Svar
11
· Visningar
4 653
Senast: Tokyo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit mindre än jag har velat den sista tiden. Skrivandet är ju så välgörande för mig, jag skulle gärna vilja skriva mer...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp