Bukefalos 28 år!

Bedårande nya marsvinsbilder =)

paradiset

Trådstartare
Speciellt på min Silver, zobelagouti långhårsabbessiner typ:love: han är 10 v gammal och klippt lite för första gången, ni skulle sett, ryggkammen stod rätt upp ca 5 cm:p

07-01-2005Kaninbilder011.jpg

07-01-2005Kaninbilder012.jpg


och så halvbrorsan Björnbär, golden/white satincoronet, 4 dagar yngre. Ser dock alltid sur ut...har tyvärr ännu mindre ögon än sin far tom

07-01-2005Kaninbilder013.jpg

07-01-2005Kaninbilder015.jpg


Och så pappa Countrystyles Candybar som nyss kommit hem från 2 snygga brudar han gjort fler bebisar med:love: . Han är creme/white satincoronet

07-01-2005Kaninbilder017.jpg

07-01-2005Kaninbilder019mindre.jpg


Och syrrans hona, helsyster med "Björn", Hallon heter hon och har samma färg som sin far, men hon har ärvt mammans underbara ögon:love:

marsvinet024.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Misstänkte att det var långhår eller ngt du pratade om innan :smirk:
Är du bra på att tyda genkoder kan du få de men just nu är jag nog mer lost än du är på genetik :D

Pe White: -- bb ch ch ee
Creame: -- bb cd ch ee, -- B- cd ch ee
Silveragouti: A- B- cr cr E-
Creameagouti: A- bb cd cd E- (såg inte om det var det du menade lr ej)
Zobelagouti: A- B- cr ch E-

så det jag skickade förut.. GLÖM det :crazy:
Fick tag i genetikhäftet :D
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Nä vilka sötta, gillade verkligen silver :love:
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Men gu va söta!! särskilt den första var ju helt bedårande!! Är väldigt svag för långhåriga marsvin :)
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Säger som Gadriel ;) Den första var toksöt, gillade alla men den hade nåt speciellt... eller kanske trivs särskilt bra framför kameran :banana:
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Haha, alla blir tokgalna i honom:angel:
Han ser ut som en igelkott och är helt underbar i tempramentet! När pappa Candy kom hem igen fick de bekanta sig på köksgolvet först och stackars Silver hade inga planer på att mopsa upp sig mot den där hemske struttande, självsäkre vuxne utan sprang fram till mig och stod blickstill så jag kunde lyfta upp honom :love: :love:

Ni har sett foton på honom som nyfödd här oxå, där ser han verkligen ut som en abbessinier:D

Trivs o trivs, alla försökte kuta därifrån utom Candy som man kan placera i vilken pose som helst så står han still. Utom första bilden men sedan var han snäll=)
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Ååhhh, Silver verkar underbar :love:
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Ja visst gör det skillnad

Så sugen på att tjyva hem alla dina pälsbollar på obestämd tid :angel: hihi
tänk om jag kunnat klona mig & mitt hem så jag hade mer tid och mer utrymme, suck, den dagen kanske kommer den också...

Ha en bra dag!
 
Sv: Bedårande nya marsvinsbilder =)

Björnbär ser faktiskt lite buttrig ut ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp