Bedömning A : plus?

Bella37

Trådstartare
Hej! Jag ska hopptävla på Söndag och ska då hoppa bedömning A plus. Vad jag har förstått så ger varje övervunnit hinder poäng istället för att man får exempelvis 4 fel. Men det jag inte riktigt förstår är hur de som har samma poäng skiljs åt, alltså om det även går på tid eller inverkan? Läste även att den som har högst poäng och kommit närmast sin egen angivna tid vinner, men hur gör man då och hur ska man veta hur man ska ange vilken tid man ska rida på? Alltså när ska man göra det?
Förlåt för ett rörigt inlägg men det är första gången jag hoppar någon av de nya bedömningarna och det känns svårt att veta vad som gäller😅
Tacksam för alla svar! 😊
 
Hej! Jag ska hopptävla på Söndag och ska då hoppa bedömning A plus. Vad jag har förstått så ger varje övervunnit hinder poäng istället för att man får exempelvis 4 fel. Men det jag inte riktigt förstår är hur de som har samma poäng skiljs åt, alltså om det även går på tid eller inverkan? Läste även att den som har högst poäng och kommit närmast sin egen angivna tid vinner, men hur gör man då och hur ska man veta hur man ska ange vilken tid man ska rida på? Alltså när ska man göra det?
Förlåt för ett rörigt inlägg men det är första gången jag hoppar någon av de nya bedömningarna och det känns svårt att veta vad som gäller😅
Tacksam för alla svar! 😊

Den som har högst poäng och minst skillnad på rittens tid gentemot den tid man angett, vinner.

Dvs om både ryttare A och B har 10 poäng men ryttare B var en sekund ifrån sin angivna tid och ryttare A var två sekunder ifrån, så vinner ryttare B.

Högst troligt anger du din gissade tid i sekretariatet före start, men det borde framgå i antingen propp eller ryttarmeddelande :)
 
Den som har högst poäng och minst skillnad på rittens tid gentemot den tid man angett, vinner.

Dvs om både ryttare A och B har 10 poäng men ryttare B var en sekund ifrån sin angivna tid och ryttare A var två sekunder ifrån, så vinner ryttare B.

Högst troligt anger du din gissade tid i sekretariatet före start, men det borde framgå i antingen propp eller ryttarmeddelande :)
Tack för svar!😊
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 022
Senast: Niyama
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp