Bedriva eget stall?

P

provider

Har fått mojligheten att hyra ett stall med 3 boxar 3 minuter från dar jag bor, och tankte kolla om fler gor samma sak? Tankte då behålla 2 platser sjalv och hyra ut den sista for 1500:- i månaden. Sjalva stallet behover jag bara betala 500:- for + strom. Vad kostar det att få ho-leveranser? & spån? Hur gor ni for att få vatten ut i hagarna? Kostnader pr. månad for spån till två ponnyer + en stor? Tack for all hjalp jag kan få!
 
Ha badkar i hagarna och så får man släpa/köra ut vatten i dunkar.
Räkna med att en spånbal kostar ca 60-70kr och det går åt ca 1 bal vecka/ponny och kanske 1½bal vecka häst
 
Jag hyr ett stall med 6 boxar och 2 spiltor 500m från mitt hus. Jag betalar 500kr /boxplats/spilta och 500kr för el och övrigt utrymme (uppvärmd sadelkammare+foderrum+uppvärmt övrigt utrymme). Jag använder halm till fölstona och torv/spån till övriga. Köper hem ensilage balar, vintertid rundbal och höst/vår små fyrkantsbal. har turen att få det billigt och hemkört. Betalar 1.40 hemkört med moms. Spån köper jag tillsammans med andra stall här ute på ön när Wisswood kommer ut. jag ahr 1 inackordering just nu och det är en B-ponny som betalar 1000kr/månad inkl allt utom strö och mockning. Jag fodrar kraftfoder inne kl 07 och släpper ut i hagen kl 07.30 där de äter sitt morgon ensilage, lunchensilage 12+16 samt insläpp kl 20.30 då det vankas ensilge+kraftfoder. Jag har vattenhinkar i alla boxarna samt badkar i sommarhagarna och baljor i vinterhagarna. Nu har jag en vattenslang som går från stallet ner till hagen. På vintern så blir det dunkar som dras antingen på pulka eller skottkärra.
Lycka till! Det är så skönt med eget stall även om man "bara" hyr det. :rofl:
 

Liknande trådar

L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 305
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 519
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 814
Senast: cucoomber
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 327
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp