Beerbaum avstängd för OS-fallet

(Ridsport)
Ludger Beerbaum har av det tyska ridsportförbundets disciplinnämnd dömts till en månads avstängning i Tyskland, nära två år efter sitt dopningsfall i OS.
- Jag rider nu i Wiesbaden, men sedan tar jag straffet. Då har jag ändå nästan hela juli och sedan augusti på mig innan VM, och jag vill ha detta ur världen. Jag skulle ändå inte ridit några stora tävlingar under juni, kommenterar Beerbaum.

http://www.tidningenridsport.se/def...&ArticleOutputTemplateID=560&ArticleStateID=2
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Får man själv välja när man kan tänka sig att ta sitt straff efter en dopingdom?
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Håller med om att det låter konstigt, han borde ju få straffet så snart som möjligt efter beslutet. :confused:
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Ojdå, det var inte det man trodde om en sådan erfaren ryttare. Men även de bästa..
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

med tanke på förlusten av guldet och inte ens få bronset utan bli diskad är ju ett ganska kännbart straff. Otroligt orutinerat att åka dit för en simpel muggsalva.
I framtiden kommer garanterat hästskötarens kunskap kring medicineringen bli mer och mer viktig.
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Nu var det inte hästskötaren fel, utan tyska veterinären som ordinerade salvan. Han måste fått hjärnsläpp eller nåt.
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Är det bevisat att det var salvan?
Har svårt att tro att en sådan minutiöst skött häst som troligen bara står på box, kan utveckla Mugg:confused:

Kom nu på att de faktiskt tävlar i lervälling ibland.
 
Sv: Beerbaum avstängd för OS-fallet

Så vitt jag förstog så var det salvan, och även en minutiöst skött häst kan få mugg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Först födde han upp Classic Touch, guldmedaljör i hoppning med Ludger Beerbaum i Barcelona 1992. I Hongkong fick han nästa...
Svar
0
· Visningar
738
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) I en intervju med OS-favoriten Meredith Michaels-Beerbaum i OS-bilagan i RIDSPORT nr 15 har ett allvarligt...
Svar
0
· Visningar
694
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) För sjätte månaden i följd toppar Meredith Michaels-Beerbaum världsrankningen i hoppning. Rolf-Göran Bengtsson har avancerat...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) - Jag var i Aachen och såg Grand Prix-dressyren och tänkte att ”det där kan jag klara”. Sedan såg jag Ludger Beerbaum i...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp