Begagnad barnvagn

Linn-Nora

Trådstartare
Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft lite filtar liggande i, som var nytvättade när jag la i dom, och idag när jag tog ut dom luktade dom verkligen starkt av någon form av lösningsmedel. Eller något.
De jag köpte av har förvarat i sin källare. Eller den stod där när vi köpte.

Madrassen går att handtvätta, men inte resten av vagnen.

Vad gör jag? Går den att rädda?
 
Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft lite filtar liggande i, som var nytvättade när jag la i dom, och idag när jag tog ut dom luktade dom verkligen starkt av någon form av lösningsmedel. Eller något.
De jag köpte av har förvarat i sin källare. Eller den stod där när vi köpte.

Madrassen går att handtvätta, men inte resten av vagnen.

Vad gör jag? Går den att rädda?
Den begagnade vagnen jag köpte var full av katthår, så chansade o kastade allt avtagbart (helt emot tvättråden) i 30 grader ylletvätt med fintvättmedel. Gick jättebra. Hade säkert överlevt 40 grader med.

Resten som inte var avtagbart har jag gått på med en matt/möbeltvätt.
Nu har jag en själv, men de går att hyra för nån hundring dagen på hygglo!

Prova att ställa den ute under tak för att lufta av?
 
Den begagnade vagnen jag köpte var full av katthår, så chansade o kastade allt avtagbart (helt emot tvättråden) i 30 grader ylletvätt med fintvättmedel. Gick jättebra. Hade säkert överlevt 40 grader med.

Resten som inte var avtagbart har jag gått på med en matt/möbeltvätt.
Nu har jag en själv, men de går att hyra för nån hundring dagen på hygglo!

Prova att ställa den ute under tak för att lufta av?

Ska testa det! Märkte nu att en hel del ändå gick att få loss ☺️ Och funkade det för dig så kanske det ändå finns hopp!
Det yttersta tyget går inte, men ska kolla upp en sån möbeltvätt!
Kan passa på att ta soffan 😅

Tyvärr bor vi inte så vi kan ställa ut här, eller det går ju att ställa utanför dörren, men det finns inget tak att ställa under. Skulle kanske kunna ta med till anhörigs hem iofs!

Tack för tips om möbeltvätt och mod att våga slänga in i tvättmaskin!
 
Ska testa det! Märkte nu att en hel del ändå gick att få loss ☺️ Och funkade det för dig så kanske det ändå finns hopp!
Det yttersta tyget går inte, men ska kolla upp en sån möbeltvätt!
Kan passa på att ta soffan 😅

Tyvärr bor vi inte så vi kan ställa ut här, eller det går ju att ställa utanför dörren, men det finns inget tak att ställa under. Skulle kanske kunna ta med till anhörigs hem iofs!

Tack för tips om möbeltvätt och mod att våga slänga in i tvättmaskin!
Jag kan ju inte looova att det tål maskinen, men mitt stod lix att till o med handtvätt på vissa delar va no-no (syntetskinn)
Och det är absolut ingen påverkan på tyget alls efter tvätten.

Jag köpte min möbeltvätt för o kunna göra rent second hand madrass o en soffa. Hittar ständigt nya projekt att använda den på 😁 har du en skitig matta, så ta den med när du är igång 🤗
 
Jag tvättar allt som går i maskin(helt emot tvättråden). Sen har jag dammsugit vagnen och därefter såpatvättat den i duschen.
Gått rätt smidigt och känts rent efteråt.
 
Jag vet på den tid jag var rökare så kunde jag hänga in jackan i torkskåpet då och då för att få bort lite röklukt, och jag tyckte det funkade faktist. Även nu när jag tog fram ett par gamla täckbyxor som luktade lite källare, de hängde inne i varma pannrummet ett par dagar sen försvann lukten. Så vågar du så testa att köra över den med typ hårblås på högre värme?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 492
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 108
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 121
Senast: Karminnie
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 220
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp