Bukefalos 28 år!

begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Silverkedjan

Trådstartare
..var får man tag på det? Alla grannar köper skitbilligt eller får grejer uppställda gratis.

Jag googlar som besatt men hittar bara inte.

Uteboxar på nätauktion för 1/4-dels nypris? Gratis uppställda lastbilsskåp som vindskydd? Beg takplåt till vindskydd?

På blocket finns ju en del men i allmänhet i helt fel prisklass. KVD likaså.

Det enda jag hittat är en liten f.d. skogskoja som sadelkammare - genom att rida förbi den och fråga ägaren :D

Och jo, jag HAR frågat, men det är som med kantarellställen, folk himlar lite konstigt med ögonen och säger "nånstans..." :p
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Annonsera på blocket under hem och trädgård eller annan lämplig rubrik och efterlys byggmaterial etc som folk ändå tänkt slänga eller som de vill sälja till billiga priser.

Det gjorde jag när jag sökte grejor till min ligghall förra hösten!

Och jag fick massor av svar och fick tag på bra grejor till billiga priser.

/KT
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Det är oftast genom kontakter.
Någon som vet någon som skall byta stallinredning o.s.v.

Häromkring så har folk fått hela villor med allt.
Bara att såga isär och flytta.
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Jo kontaktvägen förstår jag, men detta var alltså över internet.

Därför frågar jag här :D

Var kan de sälja stall på nätauktion? Knappast på tradera iaf :o
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Har annonserat efter uteboxar i flera omgångar utan resultat, men det är nog ett bra tips om man ska bygga själv :idea:

Eftersom jag bara hyr marken ska allt vara lätt flyttbart. Tror inte jag har kunskap nog att få till enkelt demonterbara stabila grejor på "frihand" :crazy:
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Jo så säljer de ju tex på Kvarndammen, man får betala frakt eller hämta. Och finns gör det för jag har sett stallen men ägaren kom inte ihåg sajt-adressen :cool:

Vindskyddet kom gratis hemkört på lastbil, det kunde jag också stå ut med :p
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Här uppe har jag lyckats förmedla både ett litet skogstall och gammal inredning via kontakter.

Han ville bara bli av med det och tog inte ens betalt.


Det är bara att sprida ryktet för vinden att du söker något. Jag la ut krokar på min MSN bla.
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Mina lokala kontaktytor är inte så stora, jag gör vad jag kan på den fronten.

Det jag undrar är just var alla andra hittar dylikt på NÄTET, ingen som hittat lantbruksauktioner online?
 
Sv: begagnad stallutrustning, byggmaterial etc

Alltså jag tror emellanåt att allt detta snack kan vara lite överdrivet ibland. Ibland kan jag tycka att folk som ska ha saker och ting så j*kl* billigt vill man egentligen inte ha att göra med. Sen är det väl så att arbetar man mycket med familj och häst har man mindre tid än en ungdom som är nyutbildad hantverkare innan familj. Sen är det bra att planera och ha lagringsutrymmen så att man kan spara inför framtida behov, man får inte vara stressad och under tidspress, tex en lösdrift innan vintern skulle vara stress för mig i Augusti.

Kolla atl.nu oxå de har radannonser
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp