Begagnat klösträd

Jenka

Trådstartare
Vi fick en kattmöbel begagnat för ett tag sen, sen har den blivit stående nån månad i garaget.

Hur tänker ni kring sånt? Stress för katterna med främmande lukt?

Vi tog inte in den direkt då katterna samtidigt kom hem från kattvakt och var lite stressade av resan. Sen har den stått som sagt. Det händer att äldsta katten kissar fel ibland (kollad av veterinär ua osv), kanske dumt att ta risken...?
 
Vi fick en kattmöbel begagnat för ett tag sen, sen har den blivit stående nån månad i garaget.

Hur tänker ni kring sånt? Stress för katterna med främmande lukt?

Vi tog inte in den direkt då katterna samtidigt kom hem från kattvakt och var lite stressade av resan. Sen har den stått som sagt. Det händer att äldsta katten kissar fel ibland (kollad av veterinär ua osv), kanske dumt att ta risken...?
Spraya den med sån där feliway kanske? Och ta in och se hur reaktionen blir. Jag tror du märker snart om den blir ett stressmoment för katterna.
 
Jag har köpt begagnad/oönskad kattmöbel och ställde in den bara. Det är Kimchis favorit, han sniffade inte ens suspekt på den. Även en av kattlådorna är begagnad, men den tvättade jag ur förstås.
 
Jag köpte ett begagnat. Enda gången min katt har fräst åt mig var första gången han var uppe i trädet. Han var ganska stressad över den konstigt luktande mojängen en stund, men det gick fort över. Som sagt, bara en stund.
 
Om man vill kan man spreja lite kattmynta/valeriana på den, men vissa katter snedtänder så vet inte om jag skulle rekommendera det om man inte vet hur katten reagerar. Megara reagerar inte alls ska tilläggas så alla stinkies och pälsmöss dissades totalt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
Katthälsa Hur tar men steget att låta sin älskade vän somna in. Hur vet man om det är dags? Jag har en gammal kastrerad kattherrre som bott hos...
Svar
12
· Visningar
1 943
Senast: annie_cool
·
Hundträning Min mamma gick plötsligt bort i söndags och jag har därför hennes 4-åriga mittelspitz hos mig just nu. Han har i princip aldrig lämnats...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 303
Senast: Vassi
·
Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
4 980
Senast: kratbran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp