Begagnattråden 2019

Hazel

Trådstartare
Som en allmän pepptråd och kanske inspirationsspinoff till shoppingtrådarna så startar jag härmed begagnattråden! :banana:
I år har jag bestämt mig för att lägga mer tid till att hitta det jag behöver, begagnat. Det tar längre tid att hitta men generellt så känns det också som att jag inte köper saker som jag bara känner för att köpa när man faktiskt får lägga tiden på att hitta något istället för att bara gå in i en butik.

Detta är alltså inte tänkt som en allmän tråd där man säger att man gillar att köpa begagnat utan mer att man kan berätta om sina fynd och kanske få fler att tänka på om de skulle ta en tur på facebook marketplace/blocket/loppisen istället för HM. Så berätta om era fynd! vad letar ni efter just nu?

Mitt senaste fynd va pallkragar! totalt har jag betalat 200 kr för 8 stycken och alla har varit i fint skick

Just nu letar jag även efter ett par gympadojor, mina egna börjar trilla isär men eftersom jag har små och smala fötter så tror jag det kommer vara lite svårare att hitta, å andra sidan ser man dagligen oanvända skor till en bråkdel av inköpspriset så omöjligt lär det inte vara.
 
Jag köpte 2 IBC-tankar som det varit rapsolja i (jag ska samla regnvatten i dom från taket).

Jag letar också lite smått efter vattentunnor men har tyvärr inget bra ställe till en IBC tank, hade varit en bra grej annars!

Kom på att jag även letar en till kompost, men tror att det kommer vara lättare att hitta till hösten och tror jag klarar mig till dess med den jag har.
 
Jag köpte en Desigualklänning och ett linne med Marilyn Monroe i söndags, för 100 kr totalt. När det gäller kläder har jag en regel för mig själv att om det är begagnat får jag spontanshoppa, annars måste jag fundera igenom det mer noggrannt.
 
Köpte en In Wear ”kofta” för 35 kr. 84 kr med frakt. Tänkte ha och matcha min gröna jumpsuit. Tänkte jag ska göra inköp med pengakontot och ej använda köpkortet nåt denna månad. 😅
 
Har inte gjort några fynd, men planerar inköp av två stycken Liverpoolstänger (en sorts körbett). Kan ju hellre köpa begagnat än i internetshop, med tanke på att det inte är bråttom att få tag i dem. Har tänkt mig att lägga över två hästar på Liverpool nästa tävlingssäsong, alltså -20.
Är med i lämplig fb-grupp.
 
Jag shoppar tyg och sygrejer på second hand. Så mycket att jag fått införa köpstopp på syrelaterade grejer :angel: Borde kanske försöka sälja lite istället?
 
Handlar mycketbegagnat och säljer så mycket jag kan.

Senast igår införskaffades ny hylla till min håll för 50kr på second hand.
 
Just nu möblerar vi nya huset med i princip bara begagnat. Hittills har inte en enda nyproducerad möbel kommit innanför dörren. :) Kläder däremot, är det sämre med. Där finns mycket att förbättra.
 
Just nu möblerar vi nya huset med i princip bara begagnat. Hittills har inte en enda nyproducerad möbel kommit innanför dörren. :) Kläder däremot, är det sämre med. Där finns mycket att förbättra.

min mamma flyttade förra året och gjorde samma sak. Sålde nästan allt och köpte annat begagnat, tror det enda som köptes nytt va hatthylla och tvättmaskin
 
Idag blev jag med ny familjemedlem!
 

Bifogade filer

  • 20190425_134116.jpg
    20190425_134116.jpg
    522,7 KB · Visningar: 13
Har nyligen fått barn och på så sätt ”upptäckt” tradera. Har köpt flera plagg den vägen och även på köp och sälj på fb. Mängder med kläder i de minsta storlekarna som knappt är använda tlll en bråkdel av priset. Har också köpt ett babygym begagnat av en kompis, det är också ett tips- håll öronen öppna kring om vänner eller bekanta ska sälja nåt 👍🏻
 

Liknande trådar

Hemmet Ja eh, det var visst dags att bli sambos. I slutet av nästa månad ska vi flytta till vår lägenhet. Bostaden blir både större än vad vi...
Svar
9
· Visningar
891
Senast: Fruentimber
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 658
Senast: Jeps
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: aiquen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp