Beginers elr AA??

F

fnillson

Jag har varit på en liten d-tävling för ett antal år sedan och tävlade då min tre år unga häst i beginnersklasser. Nu har vi kommit mycket längre i utbildningen, snart sitter byterna :D . Jag börjar vara lite peppad på att tävla igen, men då undrar jag, måste jag tävla i AA? Vi är som tävlingsekipage väldigt "gröna", och jag är så nervös att jag får ont i magen bara vid tanken på att tävla :crazy: . Men det kanske är inte är juste att tävla mot dom som verkligen är beginners!? :confused:

Vad tycker ni, hur har ni gjort?
 
Sv: Beginers elr AA??

Visst kan du tävla i beginnersklasser, tycker jag. Ni är ju gröna i tävlingssammanhang säger du, det är ju en helt annan sak att kunna saker bra hemma och att göra det lika bra på tävling...
 
Sv: Beginers elr AA??

Hej svejs! Inte ska du känna dig "pinsam" för att du startar beginners utan att vara nybörjare. Antar du kommer åka på samma tävlingar som jag, och på dom tävlingarna är det långt ifrån bara nybörjare som rider beginner. En del starta både beginner och AA på samma dag har jag sett! Jag har själv ridit beginner på en 9-årig häst mest för att jag själv ville slippa känna någon press (är inte så tävlingsvan) :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beginers elr AA??

Kanske utbildningsklasser kan vara ett alternativ??? Ofta lite roligare banor och mönster.
Har du bara tävlat D-tävling för flera år sedan tycker jag att du utan tvekan kan vara med i beginners...

MVH
Cinna
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 301
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 284
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 366
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp