Begränsat registerutdrag ska visas från årsskiftet

Som en del i idrottens trygghetsarbete ska alla föreningar begära begränsat utdrag ur belastningsregistret för alla som anställs eller anlitas för uppdrag i föreningen, och har direkt och regelbunden kontakt med barn. Det gäller fr.o.m. 1/1 2020.
 
Hur ska RF / SVRF kunna kontrollera att föreningen gjort det när inga utdrag får behållas, kopieras, fotograferas, scannas och/eller arkiveras av föreningen?
Eventuellt en dum fråga, men registreras det inte (hos polisen?) när man begär utdrag?
 
Hur ska RF / SVRF kunna kontrollera att föreningen gjort det när inga utdrag får behållas, kopieras, fotograferas, scannas och/eller arkiveras av föreningen?

Föreningen ska dokumentera att man sett utdraget. Och jag förutsätter att det dokumentet undertecknas av någon.
 
Hur ska RF / SVRF kunna kontrollera att föreningen gjort det när inga utdrag får behållas, kopieras, fotograferas, scannas och/eller arkiveras av föreningen?
Vi kollade med vårt förbund, alltså en annan sport och det räcker att de två som ska kontrollera skriver upp namn, när det kontrollerades och om det var blankt eller anmärkning. Vårt största problem var att det enbart var två i styrelsen som inte själva är i kontakt med barn och den ena har avsagt sig sitt uppdrag i styrelsen efter nästa årsmöte.
 
Vi kollade med vårt förbund, alltså en annan sport och det räcker att de två som ska kontrollera skriver upp namn, när det kontrollerades och om det var blankt eller anmärkning. Vårt största problem var att det enbart var två i styrelsen som inte själva är i kontakt med barn och den ena har avsagt sig sitt uppdrag i styrelsen efter nästa årsmöte.
Två stycken blir svårt här med då det i dagsläget är bara en person i hela styrelsen om inte har något som helst att göra med barn och ungdomar
 
Två stycken blir svårt här med då det i dagsläget är bara en person i hela styrelsen om inte har något som helst att göra med barn och ungdomar
Visst är det svårt? Kan det finnas en revisor som kan stå som ansvarig att kontrollera?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: Sasse
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 065
Senast: lil-sis
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 074
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
3 984
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp