Begriper inte vad som hänt

Wille

Trådstartare
Numera händer det allt möjligt konstigt med min dator. Tror katterna är skyldiga. Jag hade ett webbläsarfönster öppet med massor av flikar, men sen stängdes allt ner av någon anledning. Skit också tänkte jag, men vad skulle jag göra åt saken, mer än börja om med nytt webbläsarfönster? Nu har det gamla webbläsarfönstret plötsligt kommit fram igen, med alla flikar som försvann. Men webbläsarfönster nr 2 är borta. Där har jag radion igång. Så jag kan inte stänga av radion eller byta kanal för jag vet inte vart webbläsarfönstret är. Någon som vet vart jag kan hitta det dolda webbläsarfönstret?
 
Om det är en windows, har du provat öppna aktivitetshanteraren? (ctrl + alt + delete)
Ja. Gjorde det precis. Har tydligen 6 Firefox öppna. Men vet inte vilka jag törs stänga. Och av Edge, som jag använde för första gången igår så är det 11 stycken öppna. Och jag har 5 stycken Microsoft Teams.
 
Håll musen (utan att klicka) över firefox-ikonen i verktygsfältet längst ned. Det finns en funktion som grupperar flera ikoner från samma program så att man bara får en ikon där alla ligger och när man då håller muspekaren över ikonen får man en lång lista på alla fönster som är öppna och kan välja att öppna eller stänga dem.

Om du ändå inte hittar dem så tycker jag du bara ska stänga ned allt från aktivitetshanteraren och börja om från noll. Det tar betydligt mer energi och tid att försöka reda ut den röran än det tar att börja om från noll.
 
Håll musen (utan att klicka) över firefox-ikonen i verktygsfältet längst ned. Det finns en funktion som grupperar flera ikoner från samma program så att man bara får en ikon där alla ligger och när man då håller muspekaren över ikonen får man en lång lista på alla fönster som är öppna och kan välja att öppna eller stänga dem.

Om du ändå inte hittar dem så tycker jag du bara ska stänga ned allt från aktivitetshanteraren och börja om från noll. Det tar betydligt mer energi och tid att försöka reda ut den röran än det tar att börja om från noll.
Det är där jag letat efter fler fönster, men det finns bara en där.
 
Är det någon särskild flik som är viktigt för dig att ha kvar öppen? Annars är det bara att stänga precis alltihop och börja om från början.
Typ allt var viktigt. Men nu har jag bokmärkt dem och börjat om. Och jag har hittat webbläsarfönstret med radion via aktivitetshanteraren. Men jäkligt vad datorn beter sig skumt. Är ju ingen nybörjare vad gäller datorhantering men nu begriper jag inte mycket.
 
Min dator fortsätter att krångla. Idag hade jag datorn med mig i soffan och kabeln halkade ur så batteriet tömdes. Datorn stängde ner. Jag satte i kabeln och startade upp samt öppnade webbläsarfönstret. Webbläsaren frågade om jag ville återställa tidigare session och jag svarade ja. Det swischade till på skärmen men mina flikar kom inte upp. Kollade aktivitetshanteraren och där var 7 firefox öppna. Provade att stänga dem och öppna upp igen. Provade att återställa session när frågan kom upp men samma sak hände. Varför får jag så många firefox-fönster som inte syns? Hur gör jag för att öppna rätt fönster?

Så sjukt jävla störande att tappa alla flikar hela tiden.
 
Senast ändrad:
Och som en extra gåta i det hela dyker det hela tiden upp nya dolda firefox-fönster i aktivitetshanteraren. Vet inte var de kommer ifrån.
 
Det är inte en firefoxprocess per fönster/tab så du behöver inte oroa dig för det.
Chrome funkar så i alla fall, även om jag inte är säker. Och inte är säker på om det är processer eller trådar som spawnas. Men Firefox gör det inte i senare versioner, du har rätt.
 
Det är inte en firefoxprocess per fönster/tab så du behöver inte oroa dig för det.
Procenten för CPU varierar för varje fönster.

20211110_200455.jpg


Och jag vill ha tillbaka mina flikar. Så jobbigt att de försvunnit.
 
Jag har försökt stänga firefox-fönster men då har olika aktiva flikar kraschat i det webbläsarfönster jag har uppe.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 525
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 015
Senast: Skjøldur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag hade jag inget alls inbokat så efter en väldigt sen frukost/lunch gick jag en lång promenad. Det är länge sen jag har gått en...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 559
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 365
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp