Behålla, sälja, ha en till…

Jag har haft tre hästar hemma sedan jul, men nu är det bara två igen. Vilket är dels skönt, för det har känts för mycket med tre, men också medför problem.

Lilla är två år och han ska ridas in senare i höst är planen. MEN stora går inte att lämna ensam i stallet eller hagen, hon är dessutom dräktig så vill inte stressa henne.

Så… ska jag hitta en tredje häst igen? Fast jag egentligen inte orkar?

Eller ska jag sälja stora och försöka hitta en sällskapshäst som är mer obrydd om jag lämnar den ensam någon timme i stallet?

Eller ställa över stora hos grannen varje gång jag ska göra nåt med lilla?

Eller låta det vara och skita i inridning/träning av lilla tills stora har fölat vilket förhoppningsvis sker i maj?

Eller stalla upp båda någon annan stans där stora alltid har sällskap (hos nån med fler dräktiga ston kanske?) och det finns ridkompisar till mig och lilla sen? (Men då är det ju onödigt att jag har eget stall)
 

Jag kan inte säga hur du ska göra men en sak vet jag. Jag har haft 3 hästar och säger ALDRIG igen om jag har någon typ av normalt jobb. Det tog all glädje ur det här med hästar för mig. Det är nu 6 år sedan nummer tre togs bort och jag har fortfarande inte hittat tillbaka till glädjen med dem.
 
Jag kan inte säga hur du ska göra men en sak vet jag. Jag har haft 3 hästar och säger ALDRIG igen om jag har någon typ av normalt jobb. Det tog all glädje ur det här med hästar för mig. Det är nu 6 år sedan nummer tre togs bort och jag har fortfarande inte hittat tillbaka till glädjen med dem.
Ja det är lite så jag känner, två är alldeles lagom men tre bli för många när man är ensam på att ha hand om dem.
 
Du kan inte hitta en inackordering? Kanske någon mer med ett dräktigt sto så att fölis får en kompis sen rent av?

Säger som ovan, går det att hitta en inackordering?
Är inte så sugen på inackordering, kanske om det finns nån rimlig människa...Får vara nån jag känner i så fall. Grannen har en dräktig ponny så om allt går bra kan vi förhoppningsvis släppa ihop dem i sommar :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Igår hade jag verkligen jättesvårt att somna. Jag kom nog inte till ro förrän halv tre. Och så vaknade jag tidigare än jag brukar. Pigg...
Svar
2
· Visningar
335
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 634
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp