Bukefalos 28 år!

Behandla muskelskada?

Bison

Trådstartare
Flög av hästen med buller och brak i torsdags. Landade på högersidan, där har jag ett område som är lite ömt och stelt men ingen fara.
Det som är värre är att jag lyckades sträcka vänsterskinka ngt fruktansvärt, käns som när man har sendrag i foten, konstant.
Är rejält svullen oxå :( Gör tokont när man går, trappor är rena mardrömmen :yuck:.

Finns det några knep att få det att bli lite bättre?

Muskelskada ska det ju stå :banghead:
 
Sv: Behandla muskelskada?

Är det varmt och svullet hade jag försökt kyla det med någon provisoriskt isbandage i den mån det går på knepigt ställe. De där krämerna man kan köpa typ voltaren (?) borde vara bra att smörja in? de på apoteket säger att man ska göra det med full dos under 7 dagar för att kunna få effekt. Hoppas du kryar på dig snart :)
 
Sv: Behandla muskelskada?

Har du besökt vårdcentral/sjukgymnast ev massör/kiropraktor? Dom kan ju kanske hjälpa att behandla så du blir av med smärtan snabbare, eller åtminstonde säga "det är normalt" :p

Åkte själv av hästen i tisdags ganska rejält, även här högersidan som tog emot, men jag har fått svullna mjukdelar i höften enl VC, vilket gör skitont men ska tydligen gå över (kan ta upp till 14 dagar :crazy: ), men ska ändå få träffa sjukgymnast på måndag för att se till så det inte är nått värre :)
 
Sv: Behandla muskelskada?

Det låter som att du har sträckt dig i ryggen om det gör ont ända ner i foten. Jag tycker faktiskt att du ska uppsöka vårdcentralen så att de får göra en bedömning om du inte blir betydligt mycket bättre av orudis, voltaren eller någon annan medicin med diklofenak eller ibuprofen som verksamt ämne antingen som gel eller som tabletter i full dos nu över helgen. Om du nu tål det vill säga.
 
Sv: Behandla muskelskada?

Fast jag har bara ont skinkan, inget i ryggen. Men man använder ju rumpan mär man går då det är klart det gör ont.
Gör ingen direkt skillnad med tabletter.

Ska ringa vc på måndag, deras standardsvar är dock ta en Ipren och slut stör oss....
 
Sv: Behandla muskelskada?

Kwik Tightener - hästliniment! Helt överlägset på hårda landningar och finns på Travshopen för 80-90 spänn flaskan! Häll över i sprayflaska för enklare applicering.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 404
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp