Behöver akut juridisk rådgivning!

Sv: Behöver akut juridisk rådgivning!

Inte om man påpekar att man anmäler brottet om inte motparten drar tillbaks sin fordran.
 
Sv: Behöver akut juridisk rådgivning!

Utpressning att påtala att man om inte avtalet om att inte anmäla dem upphävs om de bryter mot avtalet och upplysa om staffskalan?
 
Sv: Behöver akut juridisk rådgivning!

För att kravet ska accepteras av KF så ska följande beaktas:

Om en person är skyldig dig pengar kan du få hjälp av Kronofogden att fastställa skulden. Det sker genom att du ansöker om betalningsföreläggande.

Du kan också vända dig till domstol för att få en dom på betalningsskyldigheten. Det ska du göra om personen du riktar kravet mot har invändningar.

För att du ska kunna ansöka om betalningsföreläggande ska

förfallodagen ha passerat

du själv kunna påverka skulden genom förhandling (den är förlikningsbar)

skulden avse pengar.


Jag anser ju att du knappast kunnat förhandla om skulden då du inte ens vetat om att ett krav funnits!
Men som tidigare skrivits, bestrid bara fordran, formuleringen tar du sen.

Lycka till!!!
 
Sv: Behöver akut juridisk rådgivning!

För att kravet ska accepteras av KF så ska följande beaktas:

Om en person är skyldig dig pengar kan du få hjälp av Kronofogden att fastställa skulden. Det sker genom att du ansöker om betalningsföreläggande.

Du kan också vända dig till domstol för att få en dom på betalningsskyldigheten. Det ska du göra om personen du riktar kravet mot har invändningar.

För att du ska kunna ansöka om betalningsföreläggande ska

förfallodagen ha passerat

du själv kunna påverka skulden genom förhandling (den är förlikningsbar)

skulden avse pengar.


Jag anser ju att du knappast kunnat förhandla om skulden då du inte ens vetat om att ett krav funnits!
Men som tidigare skrivits, bestrid bara fordran, formuleringen tar du sen.

Lycka till!!!

Gäldenären måste inte ha (haft) möjlighet att förhandla om skulden för att ärendet ska kunna gå via kronofogden. Det är den som ansöker om betalningsföreläggandet som måste ha mandat att kunna påverka skulden.

TS har fått bra råd. Bestrid fakturan (redan gjort, antagligen) och ange att TS inte anser att hon/han står i skuld till de här mindre gemytliga personerna. Sannolikheten är stor att allt stannar där.

OM fordringsägarna nu ändå har mage att våga sig på en prövning i domstolen så verkar ju TS ha ganska gott på fötterna. Det kommer kosta tid och energi, men rent ekonomiskt ska det bra mycket till för att domstolen skulle besluta att TS har någon skuld att betala. Det finns många fel men inte så många rätt i historian utifrån TS perspektiv berättat.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 300
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 290
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 492
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp