Behöver bolla..

Ok, tack! Kan verkligen ingenting om sånt här! Har aldrig haft något med polisen att göra… Men fattar jag rätt så lär han ”erkänna” (eller om mitt och vittnes ord räcker?) för att han ska åka på skadestånd plus böter?
Kan inte killen som avbröt vittna? Finns annars risk att ord står mot ord...
 
Det är ett gott tecken att polisen återkommer så fort. Då brukar det också leda till avslut snabbt. Och eftersom han blev omhändertagen är han redan identifierad.
Bra att du står på dig med anmälan. Som alla andra säger: han tafsade inte för att han var full utan för att han är en rövhatt.
 
Kan inte killen som avbröt vittna? Finns annars risk att ord står mot ord...

Ja, det var han som pratade med polisen först och berättade vad som hade hänt, sen tog dom ut mig och pratade. Dom pratade sen med oss bägge och han lämnade sitt nummer så jag gissar att dom även kontaktat honom när dom ringde mig.

Han bor dock 25 mil härifrån så jag hoppas det räcker att dom tar allt över telefonen. Och att gubben erkänner så det går smärtfritt, men det lär väll aldrig hända… 🙄 Om inte annat så lär han inte ens komma ihåg vad som har hänt.
 
C80105F0-5619-4A0F-BC8C-3F81F10E6C8C.jpeg

Står så här i anmälan jag fick skickad till mig. Ser att det inte står att jag tagit bort handen flertal ggr, men det vet jag att både jag och den andra killen berättade för polisen.
 
Då ringer du tillbaka och ber dem lägga till det. Bra 👍

Konstigt bara att det inte stod med från början, både jag och killen sa till på plats att jag tog bort handen flertal ggr, plus att jag sa det i samtalet när polisen ringde upp mig, hon läste även upp allt jag sagt och frågade om det stämde, och jag svarade att det gjorde det. Då var det med att jag tagit bort hans hand 3-4 ggr innan killen mitt emot reste sig och avbröt. Men jag får väll ringa upp igen, tycker det känns som en ganska viktig sak att ha med…
 
T
Konstigt bara att det inte stod med från början, både jag och killen sa till på plats att jag tog bort handen flertal ggr, plus att jag sa det i samtalet när polisen ringde upp mig, hon läste även upp allt jag sagt och frågade om det stämde, och jag svarade att det gjorde det. Då var det med att jag tagit bort hans hand 3-4 ggr innan killen mitt emot reste sig och avbröt. Men jag får väll ringa upp igen, tycker det känns som en ganska viktig sak att ha med…
Det kan även stå mer bakom. Just för att detta är offentligt så kan de lägga vissa saker bakom som man inte kan se själv. De kan göra så för att det inte ska bli så lätt sökbart sas. Men ditt att du tog bort handen gör ju varken till eller från vad gäller det offentliga, ganska tvärt om faktiskt tycker jag.
 
Ja, det var han som pratade med polisen först och berättade vad som hade hänt, sen tog dom ut mig och pratade. Dom pratade sen med oss bägge och han lämnade sitt nummer så jag gissar att dom även kontaktat honom när dom ringde mig.

Han bor dock 25 mil härifrån så jag hoppas det räcker att dom tar allt över telefonen. Och att gubben erkänner så det går smärtfritt, men det lär väll aldrig hända… 🙄 Om inte annat så lär han inte ens komma ihåg vad som har hänt.

Gubben behöver absolut inte erkänna för att han ska bli dömd. De verkar ju ha fått jättebra vittnesmål från både dig och vittnet, och att mannen var så packad att han behövde omhändertas enligt LOB talar ju inte direkt till hans fördel.

SÅ jäkla bra att ni anmälde, och att själva utredningen verkar gå så fort! Sen kan det ju dröja tills åtal väcks ändå, och ännu längre till rättegång, men ändå - så bra!
 
Det betyder att åklagaren ansett att det fanns tillräckliga bevis för att väcka åtal. Antagligen kommer du bli kallad till rättegång. Det kanske känns lite läskigt men återigen: du har gjort alla rätt och det är han som får stå ut med konsekvensen av sitt eget beteende.
 
Det betyder att åklagaren ansett att det fanns tillräckliga bevis för att väcka åtal. Antagligen kommer du bli kallad till rättegång. Det kanske känns lite läskigt men återigen: du har gjort alla rätt och det är han som får stå ut med konsekvensen av sitt eget beteende.

Kan han inte bara erkänna så vi slipper! 🙄 Han har ju tydligen inte förnekat det heller så. Han vet att det finns vittnet. Bättre att bara erkänna så vi slipper hela processen med rättegång!

Mitt vittne bor som sagt långt bort, han var här på besök. Kan dom tvinga han att åka upp hit för att delta?
 
Kan han inte bara erkänna så vi slipper! 🙄 Han har ju tydligen inte förnekat det heller så. Han vet att det finns vittnet. Bättre att bara erkänna så vi slipper hela processen med rättegång!

Mitt vittne bor som sagt långt bort, han var här på besök. Kan dom tvinga han att åka upp hit för att delta?
Blir det ingen rättegång om han erkänner? :confused: Är det som typ sexköp där snubben kan erkänna, få strafföreläggande och slippa åtal?
 
Blir det ingen rättegång om han erkänner? :confused: Är det som typ sexköp där snubben kan erkänna, få strafföreläggande och slippa åtal?

Jag har ingen aning! 🙈 Tänkte att om han erkänner så behöver vi inte dra igång en rättegång och hela kalaset. Känns så ”stort”. Men det kanske krävs det ändå, jag har ingen aning faktist. 🙈 Har aldrig suttit i denna sits innan och har NOLL erfarenheter av rättegångar, tingsrätt osv. Det mest olagliga jag varit inblandad i är en parkeringsböter liksom. 🙈🙄
 
Jag har ingen aning! 🙈 Tänkte att om han erkänner så behöver vi inte dra igång en rättegång och hela kalaset. Känns så ”stort”. Men det kanske krävs det ändå, jag har ingen aning faktist. 🙈 Har aldrig suttit i denna sits innan och har NOLL erfarenheter av rättegångar, tingsrätt osv. Det mest olagliga jag varit inblandad i är en parkeringsböter liksom. 🙈🙄
För en del "mindre allvarliga" brott kan personen få strafföreläggande istället om den erkänner men vet inte om det kan vara aktuellt vid sexuellt ofredande (@Lillgrådis ?).

Det är inte så stort, för din del är det nog snabbt avklarat i rätten. Jag har varit målsägande en gång. Den rättegången pågick i två dagar och det var kämpigt för att det var mot min bror. Men alla (polis, målsägandebiträde, åklagare och t.o.m brors advokat) var så himla snälla och hjälpsamma. Det var jobbigt pga familjesituationen men själva grejen med rättegång kändes större och värre innan, än den sen visade sig vara, tycker jag.

Bra att han blir åtalad!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 990
Senast: mars
·
Kropp & Själ Orkar inte skapa ngt anonymt konto. Jag är INTE akut självmordsbenägen så ingen behöver ringa polisen på mig. Mitt ex låter mig inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 176
Senast: tanten
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 183
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 163
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp