Behöver bolla..

Jag har ingen aning! 🙈 Tänkte att om han erkänner så behöver vi inte dra igång en rättegång och hela kalaset. Känns så ”stort”. Men det kanske krävs det ändå, jag har ingen aning faktist. 🙈 Har aldrig suttit i denna sits innan och har NOLL erfarenheter av rättegångar, tingsrätt osv. Det mest olagliga jag varit inblandad i är en parkeringsböter liksom. 🙈🙄

Det finns fall av sexuellt ofredande där strafföreläggande har utfärdats, pga att det har ansetts klart vilken påföljden skulle bli. Samtidigt sägs det i en rapport av Åklagarmyndigheten att det finns brister i ett sådant förfarande även om gärningsman och målsägande är överens om vad som har hänt. Ibland är det inte förrän under rättegången som det blir klart hur allvarligt brottet är.

Personligen så tycker jag - även om det inte är syftet med rättstillämpningen - att det görs enstor sak av det. Det är bra om en gärningsman även i mindre mål frågas ur i offentlighet och både får stå till svars och stå där med den skam som faktiskt är hans att bära.

Jag har varit kallad som målsägare i ett fall av sexuellt ofredande (blottning) där mannen dömdes. Det kan också tyckas ha varit en liten sak, men mannen dömdes till rättspsykiatrisk vård.
 
Fick idag hem papper, blir rättegång 11/11.
Jag vill tacka dig för att du gör det här! (Jag har läst hela tråden först idag.)

Om han blir dömd, ska han inte kunna bli ungdomstränare inom svensk idrott och kladda på unga tjejer i laget. Om han blir dömd så syns det när han söker jobb och arbetsgivaren begär registerutdrag, så då kommer han inte kunna vara slemmig på någon personalfest på det företaget. För jag är övertygad om att detta inte var första gången han gjorde något liknande och tyvärr inte sista, men en dom begränsar när och var han gör det nästa gång. Och du gör vad du kan för han ska bli dömd och det tackar jag dig för!
 
Fick idag hem papper, blir rättegång 11/11.
Så skönt att det går såpass "fort" ändå. Med lite tur kan de till och med meddela domen på plats med tanke på att det verkar ganska klart vad som har hänt. Kom ihåg nu att det inte är sitt ansvar att "se till att han blir dömd". Ditt enda ansvar är att berätta för rätten vad som hände och svara på eventuella frågor.
Här finns mer information: https://www.brottsoffermyndigheten.se/
 
Om du behöver stöd kan du kontakta Brottsofferjouren, de kan vara med dig i rätten som stöd, berätta hur det går till och så.
Har du funderat nåt på att begära skadestånd? Borde gå att få om han blir dömd men man måste ta upp det i förväg.

Ja, skadestånd är redan ansökt om. Det var polisen som berättade det för mig när dom ringde upp mig någon dag efter händelsen, att jag skulle kontakta brottsoffermyndigheten och se vad som var skäligt, 5000kr sa dom, ringde upp polisen igen som skrev in det, att jag sökte om skadestånd på 5000kr plus ränta.

Jag behöver nog ingen med mig. Bästa vännen ska försöka följa med mig dit iallafall, även om hon kanske inte får vara med in (som sagt ingen aning hur det funkar) så känns det skönt att ha med sig någon i bilen dit och hem. Hon var ju dessutom med när det hände, även om hon missade själva händelsen, men hon fick ju plocka ihop mig efteråt istället. ❤️
 
Så skönt att det går såpass "fort" ändå. Med lite tur kan de till och med meddela domen på plats med tanke på att det verkar ganska klart vad som har hänt. Kom ihåg nu att det inte är sitt ansvar att "se till att han blir dömd". Ditt enda ansvar är att berätta för rätten vad som hände och svara på eventuella frågor.
Här finns mer information: https://www.brottsoffermyndigheten.se/

Nej, det verkar ju som om det är på det klara vad som skett. Jag har ju som sagt vittne, och det var ju vittnet som pratade med polisen först, sen hämtade dom mig och jag berättade min sida. Gubben var ju så full så han blev ju omhändertagen och som det står i artikeln i tidningen så har han ju varken förnekat eller erkänt, så han har ju inte sagt att det INTE har hänt. Men mitt vittne och och vad jag själv har berättat så borde det räcka då kan jag tycka.
 
Jag behöver nog ingen med mig. Bästa vännen ska försöka följa med mig dit iallafall, även om hon kanske inte får vara med in (som sagt ingen aning hur det funkar) så känns det skönt att ha med sig någon i bilen dit och hem.
Jag var med en vän en gång, gällde ofredande, kvinnofridskränkning och nåt mer tror jag. Satt med där inne. Så länge det inte är lyckta dörrar får ju vem som helst sitta med där inne.
 
Ja, skadestånd är redan ansökt om. Det var polisen som berättade det för mig när dom ringde upp mig någon dag efter händelsen, att jag skulle kontakta brottsoffermyndigheten och se vad som var skäligt, 5000kr sa dom, ringde upp polisen igen som skrev in det, att jag sökte om skadestånd på 5000kr plus ränta.

Jag behöver nog ingen med mig. Bästa vännen ska försöka följa med mig dit iallafall, även om hon kanske inte får vara med in (som sagt ingen aning hur det funkar) så känns det skönt att ha med sig någon i bilen dit och hem. Hon var ju dessutom med när det hände, även om hon missade själva händelsen, men hon fick ju plocka ihop mig efteråt istället. ❤️
Hon får med största sannolikhet vara närvarande, dock inte sitta med dig.
Så himla bra gjort av dig att gå vidare🥰
 
Ni får tänka på mig 11/11 kl 11

Absolut - jag ska tänka hela dagen på att du tar den har pucken för alla som någonsin blivit krogtafsade men inte ens övervägt att det skulle vara något annat än ett genomsnittligt slemhuvud. Sååå himla bra att det uppmärksammas att det inte är OK. Någonsin. Alls. Överhuvudtaget.

(och om man (sic!) blir så här (som slemmet) av att dricka för mycket - sluta drick för mycket för glödheta helvete)
 
Absolut - jag ska tänka hela dagen på att du tar den har pucken för alla som någonsin blivit krogtafsade men inte ens övervägt att det skulle vara något annat än ett genomsnittligt slemhuvud. Sååå himla bra att det uppmärksammas att det inte är OK. Någonsin. Alls. Överhuvudtaget.

(och om man (sic!) blir så här (som slemmet) av att dricka för mycket - sluta drick för mycket för glödheta helvete)

Jag måste korrigera mig. Jag tänker REDAN på det här minst en gång om dagen. Och det ryker lite ur öronen varje gång, för alla de gånger jag själv blivit tafsad på, juckad mot och knullpratad med på krogen och dansgolvet. Fasiken, det här med gränser_ kan_ inte_ vara så svårt.
 
Jag måste korrigera mig. Jag tänker REDAN på det här minst en gång om dagen. Och det ryker lite ur öronen varje gång, för alla de gånger jag själv blivit tafsad på, juckad mot och knullpratad med på krogen och dansgolvet. Fasiken, det här med gränser_ kan_ inte_ vara så svårt.

Ta dessa män som håller på mot kvinnor på detta viset till en gayklubb och de vet helt plötsligt EXAKT vad som är ok eller inte.
För tänk om en man skulle få för sig att uppföra sig mot dom som de själva gör mot kvinnor.....
 
Ta dessa män som håller på mot kvinnor på detta viset till en gayklubb och de vet helt plötsligt EXAKT vad som är ok eller inte.
För tänk om en man skulle få för sig att uppföra sig mot dom som de själva gör mot kvinnor.....
Eller de som inte kan koppla detta, utan det går dem helt förbi O_o
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 793
Senast: mars
·
Kropp & Själ Orkar inte skapa ngt anonymt konto. Jag är INTE akut självmordsbenägen så ingen behöver ringa polisen på mig. Mitt ex låter mig inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 129
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 088
Senast: Luff
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 000
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp