Behöver fölnamn! :)

C.L

Trådstartare
Hej!
Vi fick en liten hingst för som nu har blivit två veckor gammal, tyvärr har vi inte kommit på något bra namn för honom än och därför vänder jag mig till er, ni brukar alltid ha så bra idéer när det gäller saker.
Namnet bör innehålla: Baltira och börja på S
Han är efter Sezuan's Donnerhall.
Tusen tack på förhand :)
 
Hej!
Vi fick en liten hingst för som nu har blivit två veckor gammal, tyvärr har vi inte kommit på något bra namn för honom än och därför vänder jag mig till er, ni brukar alltid ha så bra idéer när det gäller saker.
Namnet bör innehålla: Baltira och börja på S
Han är efter Sezuan's Donnerhall.
Tusen tack på förhand :)
Saltiro
Seltira
Gillar när man sätter ihop mammans/morfars och pappans namn så man kan ana stammen. Kommer inte på något bra här dock :p
 
  • Gilla
Reactions: C.L
Jag funderade om man kan plocka upp åsktemat i pappans namn (Donner betyder åska på tyska) på något sätt. Baltiras Storm t.ex. Eller, lite fånigare: Baltiras Stormhatt ;) Eller om man vill leta reda på något språk där ordet "åska" börjar på S.
 
  • Gilla
Reactions: C.L
Jag funderade om man kan plocka upp åsktemat i pappans namn (Donner betyder åska på tyska) på något sätt. Baltiras Storm t.ex. Eller, lite fånigare: Baltiras Stormhatt ;) Eller om man vill leta reda på något språk där ordet "åska" börjar på S.
Åhh vad kreativt, har inte alls tänkt på att det är ett tyskt namn ju :o
 
Nej inte Baltiras nånting - jag ogillar skarpt när fölet inte får vara en egen individ utan minskas ner till sin morsas nånting...

Jag tycker Sir Balta var jättebra!
Jag skrev borde, inte att det ska! Men vi vill gärna ha något som kan kopplas till både mamman och pappan! Gärna något som börjar på S och har med Baltira (på olika sätt) att göra, måste alltså inte vara Baltira! Tyckte också Sir Balta var fint :)
Finns många olika sätt att titta, vi funderade själva på Session's of B :) Men alla var inte överens om det namnet :D
 
Jag skrev borde, inte att det ska! Men vi vill gärna ha något som kan kopplas till både mamman och pappan! Gärna något som börjar på S och har med Baltira (på olika sätt) att göra, måste alltså inte vara Baltira! Tyckte också Sir Balta var fint :)
Finns många olika sätt att titta, vi funderade själva på Session's of B :) Men alla var inte överens om det namnet :D

Det är skillnad på att heta tex Sir Balta som är en fin referens till båda jämfört med att heta Baltiras xxx - tycker jag.
 
Det är skillnad på att heta tex Sir Balta som är en fin referens till båda jämfört med att heta Baltiras xxx - tycker jag.
Ja, självklart! Dock är det inte det jag har menat att det ska vara Baltiras xxx, förstår precis vad du menar och det är en fin tanke. Började ha mina egna tankar om t.ex. Storm of B som då kommer vara referens till båda föräldrarna, men man behöver finslipa namnen innan som du säger!
Du har en bra poäng i det du säger! Tycker inte heller att de ska vara att de har mammans namn och sen något annat men det ger ofta bra tankar :) Tycker själv om Santiro/Sentiro och Sir Balta!
 
Om du vill ha ett engelskt ord som påminner om Mammans namn finns ju Baltic. Det kan kombineras med ord på S som sea, storm och star exempelvis, men det är lättare att sätta ”baltic” först typ Baltic Sea.

Baltic Thunder är ett annat alternativ på samma men då utan ”s”. Baltic Thunderstorm... osv.
 
Om du vill ha ett engelskt ord som påminner om Mammans namn finns ju Baltic. Det kan kombineras med ord på S som sea, storm och star exempelvis, men det är lättare att sätta ”baltic” först typ Baltic Sea.

Baltic Thunder är ett annat alternativ på samma men då utan ”s”. Baltic Thunderstorm... osv.
Åhh ja varför har vi inte tänkt på det!? Tack så mycket :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har letat och letat men inte funnit någon bra så därför vänder jag mig till er. Jag har en liten cavalliertjej som pga saknade...
Svar
7
· Visningar
1 176
Senast: hundtant
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 689
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 419
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp