Behöver hjälp med min hund!!!!!

EmilyochZally

Trådstartare
Min hund fyller 9 år snart och hon vill inte gå ut på promenad.
Utan hon vill bara kissa och bajsa och sedan så vill hon gå in igen.
Hon sätter sig ner och vägrar och gå?
Och jag förstår inte varför?

Är det ngn som har erfarenhet inom detta?
 
Hur länge har det varit så?
Har du kollat hos veterinär så hunden inte har ont och inte vill gå pga det?
Ca 2 månader.
Trodde först att det berodde på löpet då hon alltid har varit jätte trött efter de i en tid.
Men så här länge har hon aldrig varit så?
Så vet inte riktigt vad jag ska göra?
 
Ca 2 månader.
Trodde först att det berodde på löpet då hon alltid har varit jätte trött efter de i en tid.
Men så här länge har hon aldrig varit så?
Så vet inte riktigt vad jag ska göra?

Boka tid hos veterinären, absolut.

Hur är hon hemma, inomhus/i trädgården om ni har en? Rör hon sig som vanligt? Leker och är glad?

Vilken ras är det? Är det en hund som tidigare varit aktiv och entusiastisk är det något fel. Samma dag som min 13-åriga brukshund inte ville gå på morgonpromenad visste vi att det var dags. Han hade andra bakomliggande problem och fick somna in lugnt och fint i trädgården den dagen.
 
Ca 2 månader.
Trodde först att det berodde på löpet då hon alltid har varit jätte trött efter de i en tid.
Men så här länge har hon aldrig varit så?
Så vet inte riktigt vad jag ska göra?
Med tanke på att förändringen kom samtidigt som löp så finns det en risk att det rör sig om livmoderinflammation. Om det är det, så kan hunden snabbt bli så dålig att den inte klarar sig. Ring veterinären omgående!
 
Äldre tikar löper större risk för diabetes i samband med löp. Då blir de slöa så kolla upp henne snarast. Det kan vara både det ena eller det andra eller ingenting alls. Men alltid veterinär när hunden hastigt blir förändrad på något vis.

Lycka till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
483
· Visningar
12 199
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
674
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp