Behöver hjälp! Whirlpool toppmatad tvättmaskin

Halcyon

Trådstartare
Har en whirlpool toppmatad maskin som kom med lägenhetköpet i december.

Sköljmedelsfacket är nog inte rengjort sen förra ägaren:arghh:

Tänkte borde va lätt göra rent ett sköljsmedelfack.. nope jag går bet helt! Enligt instruktionerna ska diska under rinnande vatten.
"Det går ta av locken på insatserna i tvättmedelsfacket för att underlätta rengöring" , antar redan gjort..:confused:

Verkar inte gå öppna upp heller men än skölja vatten genom öppningen. Kommer bild i annat inlägg så alla slipper se snusket :wtf:

Några tips? Eller vad man ska göra? :confused:
 

Bifogade filer

  • received_2287472668067137.jpeg
    received_2287472668067137.jpeg
    116,2 KB · Visningar: 127
20220502_001411.jpg
Som sagt behov av rengöring akut, men svårt få bort med bara rinnande vatten igenom. :wtf:
 
20220502_001420.jpg

Baksidan, kollat sidor och hittar inget uppenbart öppna och isåfall känns väldigt trögt.. tycker känns som helgjuten pjäs :confused:
 
Nar jag har haft topmatad tvattmaskin har jag bara haft tvattmedlet direkt i maskinen, men da jag ocksa haft torktumlare (och "dukar" i stallet for skoljmedel) vet jag inte hur man rengor ... sjalv skulle jag nog ta diskmaskinen till hjalp.
 
Ingen chans att det får arr få in något sorts flaskborste ens om du hittar en smal?
Såg någon rengöringsborste för tex kaffemaskiner som var mycket smal när jag googlade smal flaskborste....

Edit: och diskborste för sugrör..
 
Om det inte går med diverse flaskborstar hade jag först låtit den stå med hett vatten, sedan hällt av och haft i en blandning med bikarbonat och ättika och låtit verka över natten. Sedan sköljt ur igen och evtl upprepat. Man kan också lösa upp diskmaskinstablett i lite vatten och hälla ned det och låta verka.
 
Har en whirlpool toppmatad maskin som kom med lägenhetköpet i december.

Sköljmedelsfacket är nog inte rengjort sen förra ägaren:arghh:

Tänkte borde va lätt göra rent ett sköljsmedelfack.. nope jag går bet helt! Enligt instruktionerna ska diska under rinnande vatten.
"Det går ta av locken på insatserna i tvättmedelsfacket för att underlätta rengöring" , antar redan gjort..:confused:

Verkar inte gå öppna upp heller men än skölja vatten genom öppningen. Kommer bild i annat inlägg så alla slipper se snusket :wtf:

Några tips? Eller vad man ska göra? :confused:
Om det inte går att rengöra så det känns fräscht, finns det ny behållare att köpa som reservdel?
 
När jag rengjort på min så har jag inte ens kunnat ta ur facken. Det enda jag använde var kokhett vatten (t ex. Kokat i kastrull eller vattenkokare), så fick de lösa upp.

Behövdes några behandlingar för att det skulle bli bra.
 
Om det inte går att rengöra så det känns fräscht, finns det ny behållare att köpa som reservdel?
Ska testa med tips fått, inte pigg köpa ny reservdel till tvättmaskin som knappt används.

Använder tvättstugan mest så tack och lov påverka detta inte så mycket
 
Långa piprensare? (finns i pysselversion på Panduro men gör jobbet hyfsat)
Riktigt lång bomullspinne som finns på mottagningsrum inom sjukvården ibland? :angel1:
 
Nu har du kanske redan löst problemet, men jag kan inte låta bli att dela med mig av ett husmorstips! Mascaraborste! Är jättebra att ha för att "diska" tvättmedelsfack och annat med! Man kan behöva plocka bort "locket" borsten sitter fast i och alla modeller funkar förstås inte, men många😃!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp