Behöver hjälp

Jeja

Trådstartare
Hej

Detta med sadlar är ju en djungel. Behöver lite tips, ska ev ta ut en sadelutprovare framöver för jag har köpt en antiglid pad och den funkar jättebra men sadeln har några år på nacken.

Min ponny är rasen new forest och hon har en rund rygg och den sadeln hon har är extra vidd kommer inte ihåg märket just nu, o hon har gått ner i vikt o ökat med lite mer muskler och hon har börjat med ett beteende att hon blir sur när man kommer med sadeln, o jag spänner inte hårt spänner ett hål i taget o väntar o sen spänner det sista när jag har ridit en stund.

Är tacksam för alla svar och tips jag kan få.

Har tänkt på en ny eller begagnade allround sadel.
 
Vet du om sadeln passar hästen alls? Har du bilder? Nån som kan hjälpa dig där du har hästen? En sadel blir inte mkt bättre av paddar, den behöver passa från början.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 164
Senast: Milosari
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 873
Senast: hoppeloppe
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 554
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö OBS! Jag ber om ursäkt för det röriga inlägget! Är det något som ni inte förstår så fråga. Jag har en 23 årig gammal valack, fd...
Svar
9
· Visningar
1 853
Senast: Phadrah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp