Behöver lite hjälp!

Nellan&Bellan

Trådstartare
Hejsan! Jag är en tjej på 14 år som har ett 11 årigt Connemara sto som heter Belle, som jag har på foder.
Jag har haft Belle i 4 månader och hon betyder jätte mycket för mig🥰
För drygt 2 månader tillbaka så fick Belle magsår, men hon får medicin och mår jätte bra nu!😍
Jag håller nu på att sätta igång Belle, men vårt lilla problem är att hon är väldigt lat, jag får inte fram henne på skänkeln, och jag har ett dressyr spö i handen och den reagerar hon lite på, men hon vill inte trava ibland.. jag kan sitta i 10 minuter och försöka få henne att komma fram i trav men hon går bara snabbt. Jag har lyckats att trava 3 gånger och då har det gått jätte bra men sen saktar hon av och då kan jag inte få upp henne i trav igen :/
Ganska ofta får hon för sig att stanna och inte gå fram när jag ber henne utan slänger med huvudet och försöker nästan stegra sig!

Har ni några bra tips på hur jag ska få fram henne på skänkeln och få henne lyssna lite på mig?
MVH Nellie och Belle 😍💕
 
Hejsan! Jag är en tjej på 14 år som har ett 11 årigt Connemara sto som heter Belle, som jag har på foder.
Jag har haft Belle i 4 månader och hon betyder jätte mycket för mig🥰
För drygt 2 månader tillbaka så fick Belle magsår, men hon får medicin och mår jätte bra nu!😍
Jag håller nu på att sätta igång Belle, men vårt lilla problem är att hon är väldigt lat, jag får inte fram henne på skänkeln, och jag har ett dressyr spö i handen och den reagerar hon lite på, men hon vill inte trava ibland.. jag kan sitta i 10 minuter och försöka få henne att komma fram i trav men hon går bara snabbt. Jag har lyckats att trava 3 gånger och då har det gått jätte bra men sen saktar hon av och då kan jag inte få upp henne i trav igen :/
Ganska ofta får hon för sig att stanna och inte gå fram när jag ber henne utan slänger med huvudet och försöker nästan stegra sig!

Har ni några bra tips på hur jag ska få fram henne på skänkeln och få henne lyssna lite på mig?
MVH Nellie och Belle 😍💕
Jag tycker det låter som att du och Belle behöver hjälp av en tränare på plats. Kan du prata med dina föräldrar om det och säga att det brukar alla behöva.
Har Belle blivit kollad av veterinären för annat än magsåret?
 
Jag tycker det låter som att du och Belle behöver hjälp av en tränare på plats. Kan du prata med dina föräldrar om det och säga att det brukar alla behöva.
Har Belle blivit kollad av veterinären för annat än magsåret?
När ägarna rider henne så gör hon inte så. Jag ska börja träna för en dressyr tränare om en månad ungefär men skulle behöva lite tips tills dess🥰
 
När ägarna rider henne så gör hon inte så. Jag ska börja träna för en dressyr tränare om en månad ungefär men skulle behöva lite tips tills dess🥰

Kan inte ägarna vara med dig och visa en dag är du ska rida? Vad skiljer mellan din ridning och deras? Det är svårt att ge konkreta tips utan att veta mer om er. :) Men jättebra att du ska rida för tränare!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 922
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp