Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ju fler sådana här långa och överanalyserande inlägg du skriver ju mer uppenbart blir det att du måste lämna den här relationen (mentalt) NU. Förstår du hur mycket energi du slösar på den här loja snubben? Förspilld kvinnokraft. Lägg energin på någon som förtjänar den istället!
Ja precis instagramfilter på livet så mår alla bra :)
 
Går inte vara säker på någon inte vanliga Svenssons heller dom kan också strula till det finns väl många som deppar över ”vanliga” killar också som gjort eller inte gjort ditten och datten :)

Försök lugna ner dig jag tror han tycker om dig men behöver tid :)

Man behöver inte ta allt så allvarligt eller kräva att alla ska följa samma mönster för att vara värda ens kärlek.
Tack för dina fina ord.

Hade det varit en Svensson hade jag varit säker på att han var antingen gift eller hade en relation sen innan. Denna kille vill liksom bara vara ifred i lugn och ro. Tänk tjuren Ferdinand 😂

Nej han är ingen vanlig person, men rädd, mån om sin frihet och stressad när det går för fort/skall ställas krav.

Sen vet man aldrig vad han tänker i sin ensamhet, han kanske tycker detta är för mycket också.

Samtidigt måste jag ju jobba på att sluta vara ”hetsmaja” och måla fan på väggen. Det skapar faktiskt mycket ångest också. Han är en person man pratar bäst med i lugn och ro ”jag vill att du försöker höra av dig mer” osv. Minsta irritation eller krav så drar han sig undan.
 
Fast innerst inne vet du. Du vill bara inte acceptera det. Du vill att det ska vara annorlunda.
Det är fullt förståeligt.
De flesta har en liknande t-shirt i en eller annan form.

Ett "vore kul att ses" betyder just att det vore kul att ses, men det hamnar uppenbarligen inte särskilt högt på prioritetslistan för honom.
Medan för dig innebär "vore kul att ses" en massa ångest, längtan och förhoppningar som upptar mycket av ditt liv.

Du är mycket mer investerad än vad han är.
Var får du ”det vore kul att ses” ifrån? Det har han aldrig sagt.
 
flera sidor sen igår med inlägg fyllda med han, han, han.. han tänker, känner, säger, vill, gör och diverse utläggningar om bortförklaringar om varför han gör eller inte gör som han gör. Var får du plats någonstans? Det spelar ingen som helst roll om han har någon diagnos, avvikande anknytning, psykisk ohälsa, är en udda fågel.. det enda som spelar roll är hur han får DIG att må och känna. Allt annat är irrelevant. Du mår uppenbarligen väldigt dåligt av det här och det är det enda du behöver ta hänsyn till - ditt mående. Och ni behöver inte prata ut, det finns inget att prata om. Ni är inte kompatibla.
 
flera sidor sen igår med inlägg fyllda med han, han, han.. han tänker, känner, säger, vill, gör och diverse utläggningar om bortförklaringar om varför han gör eller inte gör som han gör. Var får du plats någonstans? Det spelar ingen som helst roll om han har någon diagnos, avvikande anknytning, psykisk ohälsa, är en udda fågel.. det enda som spelar roll är hur han får DIG att må och känna. Allt annat är irrelevant. Du mår uppenbarligen väldigt dåligt av det här och det är det enda du behöver ta hänsyn till - ditt mående. Och ni behöver inte prata ut, det finns inget att prata om. Ni är inte kompatibla.
Det här kunde jag skrivit.
Så bra formulerat.
 
Jag borde, men först behöver jag nog veta vad han menar. Det är inte enkelt för honom heller. Han har så mycket hjärnspöken, förutom utmattning och div annat.

Men detta betendet kom efter 6 månader, innan dess var det en helt annan kille. Därav att det är viktigt för mig att veta om detta sista är hans psykiska ohälsa eller helt enkelt att han visar vem han är

En förälskelsefas som inte utvecklades vidare, är min spontana tanke.
 
Tack för dina fina ord.

Hade det varit en Svensson hade jag varit säker på att han var antingen gift eller hade en relation sen innan. Denna kille vill liksom bara vara ifred i lugn och ro. Tänk tjuren Ferdinand 😂

Nej han är ingen vanlig person, men rädd, mån om sin frihet och stressad när det går för fort/skall ställas krav.

Sen vet man aldrig vad han tänker i sin ensamhet, han kanske tycker detta är för mycket också.

Samtidigt måste jag ju jobba på att sluta vara ”hetsmaja” och måla fan på väggen. Det skapar faktiskt mycket ångest också. Han är en person man pratar bäst med i lugn och ro ”jag vill att du försöker höra av dig mer” osv. Minsta irritation eller krav så drar han sig undan.

Du ursäktar honom och hans beteende in absurdum. Ser du det? Ser du att du själv inte får någon plats överhuvudtaget?
 
Tack 🙏
Han gjorde så förra veckan också. Det var då han kläckte att han kommer och då ses vi. Han har gjort så en del det sista, när det började bli nära.

Han skyller på en hel massa saker, dåligt mående, stress, utmattning, går in i mig själv bla bla bla. Egentligen nånstans inser jag ju att det är skitprat. Kanske är jag för mycket att ”förstå” och vilja ”veta orsak”. Speciellt när personen ifråga själv säger att han har problem. Men…har han inte brutit båda armarna så finns det liksom ingenting som hindrar att skicka ett litet sms. Det gör man om man ”tycker så otroligt mycket om nån”. Sen visst han är en person som inte riktigt känner av sociala koder/samspel… men vaffan liksom.

Så egentligen önskar du fortfarande att han ska ändra sig? Personen ifråga har varit tydlig med att han inte vill ha en relation som innebär att man har planerade träffar eller har kontakt varje dag - men du vill att han ändrar sig? Och vad jag förstår, t o m diskuterat hur ni ska "lösa" framtiden med eventuell flytt?

Jag förstår inte riktigt vad du vill få ut av att fortsätta träffa den här mannen. Du har gett honom 2 v nu och om han dyker upp då, vad händer sen? Ska ni fortsätta träffas sporadiskt och messa var 5:e dag i all evighet? Det är så han vill ha det, men är det en sån typ av relation du vill lägga dina år på?
 
Ärligt talat tycker jag det låter rätt obehagligt att ni återkommande ska prata ut.

Han säger att han inte vill ha det på ett särskilt vis. Sedan ska ni prata och hitta anledningar till varför det han säger från första början egentligen inte är sant. Nästa gång han säger något som du inte tycker är bra, så ska ni prata tills du har en ny anledning att hans initiala känsla inte är valid i sitt grundutförande.

Jag menar inte att du gör det av någon elak anledning, men du bidrar till att hålla liv i ett utbyte som uppenbart är toxisk för er båda. Det är inte snällt mot någon av er.
 
Ärligt talat tycker jag det låter rätt obehagligt att ni återkommande ska prata ut.

Han säger att han inte vill ha det på ett särskilt vis. Sedan ska ni prata och hitta anledningar till varför det han säger från första början egentligen inte är sant. Nästa gång han säger något som du inte tycker är bra, så ska ni prata tills du har en ny anledning att hans initiala känsla inte är valid i sitt grundutförande.

Jag menar inte att du gör det av någon elak anledning, men du bidrar till att hålla liv i ett utbyte som uppenbart är toxisk för er båda. Det är inte snällt mot någon av er.

Precis, jag tror inte heller att någon av dem är elak men det är helt uppenbart att de är för olika för att kunna få en relation att fungera utan att någon av dem måste slå knut på sig själv.

@Unhappy
Du kommer aldrig att få svar på dina frågor genom att "prata ut", inte svar som du kommer att godta i alla fall. Och det gör att du fortsätter pressa på med "-Varför?" och han känner sig ännu mer pressad i att inte kunna leverera svar som duger åt dig.

Ingen av er blir lycklig av det, bättre att ni hittar andra ni är mer kompatibla med på varsitt håll.
 
Tack för dina fina ord.

Hade det varit en Svensson hade jag varit säker på att han var antingen gift eller hade en relation sen innan. Denna kille vill liksom bara vara ifred i lugn och ro. Tänk tjuren Ferdinand 😂

Nej han är ingen vanlig person, men rädd, mån om sin frihet och stressad när det går för fort/skall ställas krav.

Sen vet man aldrig vad han tänker i sin ensamhet, han kanske tycker detta är för mycket också.

Samtidigt måste jag ju jobba på att sluta vara ”hetsmaja” och måla fan på väggen. Det skapar faktiskt mycket ångest också. Han är en person man pratar bäst med i lugn och ro ”jag vill att du försöker höra av dig mer” osv. Minsta irritation eller krav så drar han sig undan.
Alltså, jag skriver inte att han är elak eller utifrån ett svenssonperspektiv där ni borde satsa på villa,volvo och vovve ihop.
För mig är det helt ok att vara hur udda man vill, tro mig. Jag är nog mer lik honom relationsmässigt än nån som väntar på drömprinsen att leva lycklig alla sina dagar med.

Jag skriver utifrån hur kasst DU verkar må. Du verkar ha massa ångest och lägga en massa tid på att analyser honom och försöka anpassa dig utifrån att inte pressa honom osv.
Det vekar vara rent plågsamt.

Och det är väl där haken ligger. Ni har så otroligt olika behov.
 
Jag tror inte heller han är elak eller manipulerande, och om han säger att han gillar dig så gör han nog det. Men du verkar tro att det är dom där första 6 månaderna med massa kontakt som är hans normala sida, jag tror inte alls det, jag tror att det är jättevanligt att man i början har massa kontakt, det är den kontakt ni har nu som är hans normalläge. Han vägrar inte öppna dina meddelande för att ghosta dig utan för att det är sån han är. Han kanske tycker att den kontakten ni har nu är den perfekta typen av kontakt? Han är kanske supernöjd just nu medan du låter allt äta upp dig för att du kanske får träffa honom en stund när han kan avvara några dagar för dig?

2 veckor till med att mata ditt monster
 
Nej, du har inte sagt det. Och jag har alltid uppskattat dina inlägg.

Min strategi just nu är att ge honom 2 veckor. Då bör han både vara klar med båt och hunnit hit. Kommer han inte/hör inte av sig då vet jag. Och då kan inte ens den värsta psykiska ohälsa från honom göra att jag stannar. Jag väntade 2 månader för att han skulle jobba. Det räcker nu, få skulle accepterat det.

Men om 2 veckor vet jag om han kommer eller inte. Jag inser ju också att jag inte kan göra mer avkall mot mig själv. Snarare har jag varit tålmodigare än de flesta med honom. Hur jag mår under dessa veckor vet jag inte men efter det är det avgjort. Då kommer jag också att ta in alla ”dumpa/blocka” tips.
Saken är väl den att du resonerade lite liknande i din förra tråd, och sedan började det uppenbarligen om ifrån början igen. Jag tror att du kommer hitta en liknande sak att hålla fast vid nästa gång, och nästa... som jag sa så kan det absolut vara bra för en själv att ändra sitt beteende till viss del, men när det liksom sker i skarpt läge så gör man det väldigt svårt för sig själv. Tyvärr kan säkert den här relationen leda till motsatsen för din del, mycket möjligt att du mår så dåligt i den att din separationsångest blir ännu starkare och att det blir ett ännu större problem i framtiden.
 
Hade det varit en Svensson hade jag varit säker på att han var antingen gift eller hade en relation sen innan. Denna kille vill liksom bara vara ifred i lugn och ro. Tänk tjuren Ferdinand 😂

Nej han är ingen vanlig person, men rädd, mån om sin frihet och stressad när det går för fort/skall ställas krav.
Men jo, han verkar vara en helt vanlig person som bara inte vill ha så mycket kontakt som du vill.
 
Nej, du har inte sagt det. Och jag har alltid uppskattat dina inlägg.

Min strategi just nu är att ge honom 2 veckor. Då bör han både vara klar med båt och hunnit hit. Kommer han inte/hör inte av sig då vet jag. Och då kan inte ens den värsta psykiska ohälsa från honom göra att jag stannar. Jag väntade 2 månader för att han skulle jobba. Det räcker nu, få skulle accepterat det.

Men om 2 veckor vet jag om han kommer eller inte. Jag inser ju också att jag inte kan göra mer avkall mot mig själv. Snarare har jag varit tålmodigare än de flesta med honom. Hur jag mår under dessa veckor vet jag inte men efter det är det avgjort. Då kommer jag också att ta in alla ”dumpa/blocka” tips.

Och om två veckor hör han av sig och säger att det dykt upp något som han måste fixa men att ni kan ses nästa månad. Vad gör du då?

Eller så ses ni en dag när han är i närheten av dig och sen läser han inte dina meddelanden på 10 dagar. Vad gör du då?

Du kommer inte få något svar om 2 veckor. Han har sagt att ni kan vara kk. Vill du ha en kk som kan ses någon gång varannan månad och sedan höras någon gång däremellan? Kanske träffar han andra däremellan i sin stad eftersom ni ju bara är kk. Eller så kan han inte ses den där helgen för att han ska jobba så det blir kanske nästa månad.

Jag skulle gå i bitar av att leva så. Oavsett varför han beter sig så där så skulle det få mig att må skit och det låter inte ens som att han bidrar med något positivt i ditt liv just nu när han försvinner mitt i konversationer och inte svarar fast han vet att du mår dåligt av det.

Inte lätt för dig, förstår verkligen det!
 
En gång skrev han ”vi är nätkompisar med förmåner”, jag svarade ”jag får väl försöka ha lite självrespekt och faktiskt inte nedgradera mig att bli något KK”. Han blev arg och svarade att ”då kan vi ju bara vara nätkompisar då och sluta ha sex”…. Jag backade.
Han är ju supertydlig. Men du väljer att bara se allt du kan tolka som att han vill vara med dig. När han är tydlig med vad han inte vill hittar du på femtioelva olika förklaringar till varför han nog inte menar det.
Jag inser också om jag skall vara ärlig att jag beter mig som nån form av misshandelsoffer, ”han slog mig för jag var 10 minuter sen” är inte långt ifrån ”han hörde inte av sig för han är stressad/ledsen/osäker/introvert”… såklart skillnad i grader men jag ser ju mönstren.
Jo, det är faktiskt väldigt långt ifrån. Särskilt när han verkar ha påtalat flera gånger att han inte vill ha så mycket kontakt som du vill.
 
Respektera dig själv och respektera den här mannen.

Han är tydlig med vad han vill ha för typ av relation. Det är absolut inte kompatibelt med dina behov.

Om du försöker övertyga honom om något annat är det DU som går över gränsen.

Respektera han som en annan människa och sluta försöka övertala honom om något han inte vill. Respektera dig själv som människa och börja leta efter en partner som matchar dina behov i stället.

Släpp han. Dumpa. Lägg av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp