Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast varje meddelande från dig, upplevs som tjat, även om det bara är ett försök från dig att hålla igång en konversation... Eller det är så jag upplever kontaktförsök iaf, och då stänger jag ner totalt och försvinner.
Jag har inte skickat en massa medelanden. Eller jo denna gången skickade jag ett dagen efter vi pratade senast, en bild. Som han inte öppnat. Det är en vecka sen…jag kommer inte att skicka nåt mer.

Det som är lite udda är att antingen svarar han väldigt glatt, kan sitta länge och prata om ingenting. Eller så öppnar han inte ens. Ett utav det brukar det vara.
 
Så är det, men sålänge jag inte får det så blir det jobbigt tills jag hittar nån slags acceptens/ lär mig leva med det.

Sen tycker jag oavsett om det är honom eller nån annan att har man haft kontakt (tät) sen November, öppnat sig mycket för varandra osv och fortfarnade säger att man vill ses och tycker så mycket om den personen… ja då ”försvinner” man inte genom att sluta öppna meddelanden. Men det är jag
Om inte båda har samtyckt till "vi är i en kärleksrelation, där vi hör av oss ofta och tar hänsyn till varandras behov, planerar framtiden tillsammans och försöker utvecklas för varandras skull"

så är det totalt skevt att du går och förväntar dig det, och orsakar dig själv lidande. Det framstår som ett självskadebeteende, och dessutom så försöker du lägga skulden för det på honom, dvs du skadar han också.

Du kan inte handskas med en casual vänner/ligga ibland utan krav. Du ska du inte heller vara i en sån relation, och du ska verkligen inte försöka göra om den relationen till en intimare kärleksrelation.

Det är taskigt mot både han och dig.
 
Jag förstår inte varför du tror att han inte skulle dyka upp?
Ni har väl planerat detta?

Har han struntar i att komma andra gånger när ni bestämt?
Det har han inte.

Jag tror det handlar om att kontakten blivit så himla sporadisk. Såhär lite som det varit sista månaden har det aldrig varit.

Det sätter igång tankar. Samt då att han inte öppnat senaste meddelandet på en vecka. Det får mig att tvivla
 
Fast nu får du faktiskt läsa vad jag skrivit.
Jo han ger samtycke till den relationen som är möjlig just ju dvs 1 gång i månaden.

Och vaddå jagar? Jag jagar inte honom, stalkar inte honom. Sitter inte och skickar en massa medelanden osv

Om nån skulle tycka så mycket om mig och skicka ett medelande i veckan, inte tjatar, svarar när jag skriver nåt med inte annars… så nej, jag hade inte sett det som en stalker. Hur får du ihop det ens?

Att jag mår som jag gör, det vet han inte ens om.
Den relationen han samtycker till är INTE det du förväntar dig av honom och går och har ångest över.
 
Det har han inte.

Jag tror det handlar om att kontakten blivit så himla sporadisk. Såhär lite som det varit sista månaden har det aldrig varit.

Det sätter igång tankar. Samt då att han inte öppnat senaste meddelandet på en vecka. Det får mig att tvivla
Nä, det är helt normalt beteende i en internetvän/kk-relation.

Det finns inget att tvivla över. Vill du ha något annat än sporadisk kontakt och nån att ligga med ibland, så får du leta efter en annan karl.
 
Det har han inte.

Jag tror det handlar om att kontakten blivit så himla sporadisk. Såhär lite som det varit sista månaden har det aldrig varit.

Det sätter igång tankar. Samt då att han inte öppnat senaste meddelandet på en vecka. Det får mig att tvivla
Om ni inte pratat på en vecka så vet du ju inte varför han inte svarar ni verkar ju inte stå varandra så nära som ”vanliga par” gör så jag tycker inte det är konstigt att han inte vänder sig till dig.

Tycker verkligen du för din egen skull ska lugna ner dig lite kommer han så kommer han och är ni menade för varandra kommer ni lösa det med tiden:)
 
Sen tycker jag oavsett om det är honom eller nån annan att har man haft kontakt (tät) sen November, öppnat sig mycket för varandra osv och fortfarnade säger att man vill ses och tycker så mycket om den personen… ja då ”försvinner” man inte genom att sluta öppna meddelanden. Men det är jag
Jag är visserligen långsam av mig, nån jag känt ett halvår skulle jag betrakta som ny bekantskap. Jag vet att det finns folk som flyttar ihop på den tiden, men sån är uppenbarligen inte han. Jag tycker inte att man verkligen känner nån efter ett halvår, och du mår redan så här dåligt av detta. Förstår faktiskt inte varför du vill fortsätta, ja det kanske var fint och bra i början men det är det med många.
 
Om inte båda har samtyckt till "vi är i en kärleksrelation, där vi hör av oss ofta och tar hänsyn till varandras behov, planerar framtiden tillsammans och försöker utvecklas för varandras skull"

så är det totalt skevt att du går och förväntar dig det, och orsakar dig själv lidande. Det framstår som ett självskadebeteende, och dessutom så försöker du lägga skulden för det på honom, dvs du skadar han också.

Du kan inte handskas med en casual vänner/ligga ibland utan krav. Du ska du inte heller vara i en sån relation, och du ska verkligen inte försöka göra om den relationen till en intimare kärleksrelation.

Det är taskigt mot både han och dig.
Sitter folk ens och planerar sånt? Jag vet inte?

Jag lägger inte skulden på någon utan försöker att få ihop bilden av allt. Men ja i min värld är hans betende märkligt.

Vi hade en kärleksrelation, som gick över till nåt annat. Sen blev det såhär…för mig har det gått för fort. Jag har också sagt att jag inte tänker/kan nedvärdera mig att ha en casual KK relation också. Det är inget han är omedveten om. Och han vet att jag har känslor för honom. Kan inte heller se att jag är taskig mot honom någonstans. Däremot stressar hans betende mig.
 
Du har rätt i det. Samtidigt jag behöver nog den förklaringen. Det känns så. Nu har jag iaf satt en deadline jag vet att jag klarat av. Säkert supertöntigt…

Det som väl gör mest ont är att detta blev när vi hade det som bäst. Närhet skrämmer honom och han fick massor att göra. Då blev det väldigt motigt att höras ens en gång per dag.

På ett sätt önskar jag att han inte alls hör av sig på dessa veckor.
Då hoppas jag också att du förstår att det kan vara som så att det inte finns någon förklaring, att han bara gör så här för att. Det mest troliga är att han egentligen såg dig som ett ligg, det blev obekvämt av någon anledning (därav "närhet skrämmer mig", klassisk douchebagreplik) men det är bekvämt att ha dig kvar när han känner för det och därför hör av sig lite sporadiskt.

Är du beredd på oerhört smärtsam insikten är av att du lagt så mycket av ditt mående och under en sådan lång tid på en människa som skiter i dig så länge denne får sin vilja igenom? För den gör mer ont än en utebliven förklaring, kan jag lova.
 
Om ni inte pratat på en vecka så vet du ju inte varför han inte svarar ni verkar ju inte stå varandra så nära som ”vanliga par” gör så jag tycker inte det är konstigt att han inte vänder sig till dig.

Tycker verkligen du för din egen skull ska lugna ner dig lite kommer han så kommer han och är ni menade för varandra kommer ni lösa det med tiden:)
Sant och det är det som gör allt så konstigt för mig. Har han hörts säkert 100 gånger om dagen i ett halvår, haft total insyn i varandras liv/mående så blir jag väldigt osäker vid en veckas tystnad.

Känner också att jag ju måste göra det. På något vis. Men stressen/ångesten finns kvar. Det rimliga är ju att han hör av sig nu när han går på semester… men ”katastroftankarna” finns där. Sedan vet jag att 1-2 veckors radiotystnad är normalt för honom åtminstone i vänskapsrelationer. Och att han blir så med för mycket att göra… men jag har liksom aldrig fått känna av det tidigare utom dessa sista veckor
 
Sitter folk ens och planerar sånt? Jag vet inte?

Jag lägger inte skulden på någon utan försöker att få ihop bilden av allt. Men ja i min värld är hans betende märkligt.

Vi hade en kärleksrelation, som gick över till nåt annat. Sen blev det såhär…för mig har det gått för fort. Jag har också sagt att jag inte tänker/kan nedvärdera mig att ha en casual KK relation också. Det är inget han är omedveten om. Och han vet att jag har känslor för honom. Kan inte heller se att jag är taskig mot honom någonstans. Däremot stressar hans betende mig.
Det taskiga är att du lägger ansvaret för ditt dåliga mående på honom. Du rationaliserar det med att det är pga hans beteende, men han har varit tydlig med att det är såhär han vill ha er relation, dvs inte som ett typiskt kärlekspar.

Det innebär att ditt mående är ditt ansvar. Om du mår dåligt för att han inte vill höra av sig, trots att det är normalt för vän/kk relationer, så är det ditt ansvar att avsluta relationen så att du kan läka och gå vidare.
 
När du tänker på honom, försök göra om det till:

- Nu ältar jag tankar på honom igen. Varför gör jag det? Hur känns det när jag gör det? Vad gör det för nytta för mig att ha dessa tankar?
Och om du råkar tappa fokus på dig själv och börjar tänka på honom när du försöker besvara dessa frågor får du hejda dig.
- Nu tänker jag på honom IGEN. Vad var frågan nu igen och hur besvarar jag den utifrån mig, mitt liv och mina behov.

Du kommer känna obehag när du försöker tvinga tankarna bort från honom men försök möta det obehaget och gör det ändå.

Detta skulle göra nytta oavsett hur det blir för er i framtiden.
 
Då hoppas jag också att du förstår att det kan vara som så att det inte finns någon förklaring, att han bara gör så här för att. Det mest troliga är att han egentligen såg dig som ett ligg, det blev obekvämt av någon anledning (därav "närhet skrämmer mig", klassisk douchebagreplik) men det är bekvämt att ha dig kvar när han känner för det och därför hör av sig lite sporadiskt.

Är du beredd på oerhört smärtsamt insikten är av att du lagt så mycket av ditt mående och under en sådan lång tid på en människa som skiter i dig så länge denne får sin vilja igenom? För den gör mer ont än en utebliven förklaring, kan jag lova.
Ja, den insikten finns.
Från början var det inte bara ”ligg”. Han la mycket krut på relationen. Sen har han sagt att han känner att han kanske är egoistisk som inte bara vill släppa något som egentligen är omöjligt (då han inte är flyttbar). Så bara ligg från början var det inte. Kanske nu däremot.

Att närhet skrämmer är något han själv sagt långt innan detta. Att han har lätt att känna sig kvävd i relationer och inte orkar ses den har är ihop med mer än 2 dagar i veckan. Därav att flera relationer slutat pga det. Och han är rädd för krav osv vilket betyder minskad frihet. Vilket är det som skrämmer honom. Friheten består inte av att ligga med vem han vill utan det är en känsla att kunna tex göra/planera vad vill efter eget huvud utan att ta hänsyn till någon. Känns sig tvungen att höra av sig till någon osv.

Ja, det är jag beredd på och lite tickar väl ditåt också…. Det är ett svar, ett svar som gör ont. Att stå någon så otroligt nära under ganska lång tid till att bara ”vara ett ligg” är såklart väldigt tufft. Att alla de där dejterna, alla timmars kontakt inte var värt något alls
 
Ja absolut! Eller, man kanske inte ska kalla det planera, men man berättar sina behov, och jämför med varandra. Och om man upptäcker att behoven inte är kompatibla så går man skilda vägar.
Okej, enda som väl är ”bestämt” är att vi ska ses nu. Och försöka ses 1 gång i månaden framöver.

Denna uteblivna kommunikation uppstod i början av denna månaden
 
När du tänker på honom, försök göra om det till:

- Nu ältar jag tankar på honom igen. Varför gör jag det? Hur känns det när jag gör det? Vad gör det för nytta för mig att ha dessa tankar?
Och om du råkar tappa fokus på dig själv och börjar tänka på honom när du försöker besvara dessa frågor får du hejda dig.
- Nu tänker jag på honom IGEN. Vad var frågan nu igen och hur besvarar jag den utifrån mig, mitt liv och mina behov.

Du kommer känna obehag när du försöker tvinga tankarna bort från honom men försök möta det obehaget och gör det ändå.

Detta skulle göra nytta oavsett hur det blir för er i framtiden.
Tack, det är precis det jag försöker att göra.
Sen är ångestkänslan alltid med. Även om jag hyperfokuserar på annat så sitter ångesten där.
 
Jag är visserligen långsam av mig, nån jag känt ett halvår skulle jag betrakta som ny bekantskap. Jag vet att det finns folk som flyttar ihop på den tiden, men sån är uppenbarligen inte han. Jag tycker inte att man verkligen känner nån efter ett halvår, och du mår redan så här dåligt av detta. Förstår faktiskt inte varför du vill fortsätta, ja det kanske var fint och bra i början men det är det med många.
Han är också så, han känner långsammare än andra. Förmodligen långsammare än mig. För mig har det inte som med andra relationer varit kärlek/sex som varit det viktigaste utan honom som person. Hans klokskap, hans tankar, hans omtanke om mig. Men i skrivande stund så har jag t.o.m. svårt att minnas allt det där.
 
Tack, det är precis det jag försöker att göra.
Sen är ångestkänslan alltid med. Även om jag hyperfokuserar på annat så sitter ångesten där.

Ja så kommer det nog tyvärr vara ett tag framöver. Du kommer få ångest, helt klart. Försök kom ihåg att man kan känna ångest och ändå fortsätta göra det man hade tänkt göra. I det här fallet fokusera på annat.

Det är skillnad på att mata sin ångest så att den blir starkare och på att försöka svälta ut sin ångest.

Det senare kommer göra ångesten upprörd och vild, men till slut så ger den upp och går i ide tills nästa gång den får chansen till ett riktigt skrovmål.

Men varje gång du sätter dig upp mot din egen ångest, utmanar den och gör tvärt om emot vad den vill, desto lättare vinner du över den nästa gång. Heja heja!
 
Ja, det är jag beredd på och lite tickar väl ditåt också…. Det är ett svar, ett svar som gör ont. Att stå någon så otroligt nära under ganska lång tid till att bara ”vara ett ligg” är såklart väldigt tufft. Att alla de där dejterna, alla timmars kontakt inte var värt något alls
Det var väl värt något? Bara för att man inte fortsätter relationen så raderas ju inte det som varit bra? Folk kan ju ha jättelånga relationer, skaffar barn osv men sen tar det slut av nåt skäl. Det innebär ju inte att kanske 20 år inte var värt nåt.
 
Ja, den insikten finns.
Från början var det inte bara ”ligg”. Han la mycket krut på relationen. Sen har han sagt att han känner att han kanske är egoistisk som inte bara vill släppa något som egentligen är omöjligt (då han inte är flyttbar). Så bara ligg från början var det inte. Kanske nu däremot.

Att närhet skrämmer är något han själv sagt långt innan detta. Att han har lätt att känna sig kvävd i relationer och inte orkar ses den har är ihop med mer än 2 dagar i veckan. Därav att flera relationer slutat pga det. Och han är rädd för krav osv vilket betyder minskad frihet. Vilket är det som skrämmer honom. Friheten består inte av att ligga med vem han vill utan det är en känsla att kunna tex göra/planera vad vill efter eget huvud utan att ta hänsyn till någon. Känns sig tvungen att höra av sig till någon osv.

Ja, det är jag beredd på och lite tickar väl ditåt också…. Det är ett svar, ett svar som gör ont. Att stå någon så otroligt nära under ganska lång tid till att bara ”vara ett ligg” är såklart väldigt tufft. Att alla de där dejterna, alla timmars kontakt inte var värt något alls
Fast det var kanske värt något då?
Det innebär inte att han vill det du vill ha nu.

Det står liksom inte i motsatsförhållande.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 388
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 736
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 351
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp