Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske hamnar jag där, men jag hade velat veta vad han sa. Och sitta och blocka… det är inte riktigt jag.
Du behöver inte blocka om du inte vill, men säga att du inte vill träffas mer bör du göra. Så om han dyker upp ändå så visar det bara ännu tydligare att han inte respekterar någon annan än sig själv. Tåget har gått för hans del. Håll fast vid det.
 
Det KAN bli så. Jag vet men troligare fram till våren då han jobbar normalt i höst.

Jag är inte alls säker på att han ens dyker upp. Vad finns att säga? ”Hej, förlåt för 3 veckors tystnad men nu vill jag gärna ha sex”… kan man vara så puckad?

Jag är faktiskt ganska arg på honom nu, och undrar redan nu vad det finns att säga från hans sida som skulle göra det värt att ens svara/träffa honom.
Varför är du arg han har ju inte gjort något?
Han är sig själv du är inte hans fru eller sambo han har inga förpliktelser att hålla ständig kontakt med dig med den relation ni har?
 
Kanske hamnar jag där, men jag hade velat veta vad han sa. Och sitta och blocka… det är inte riktigt jag.
Finns det ett svar som du hade varit okej med? På riktigt? Hur stor tror du chansen är att han säger exakt det?

DU och enbart du har makten att förändra den här situationen. Men istället för att vara vuxen och se sanningen i vitögat/ta dig i kragen/ta beslutet NU så glider du undan som en hal ål och kommer med den ena undanflykten efter den andra. Är det bara som du skriver eller tänker du så också? Det är detta jag menar har passerat gränsen till osunt. Som en missbrukare som ska sluta i morgon för då kommer det gå lättare. Eller som den deprimerade som faktiskt inte har förmågan att tänka klart eller uppbåda tillräckligt med energi.

Är du fast besluten att vänta i två veckor så tycker jag att du ska hitta en vän du litar på som kan påminna dig så du inte smiter undan igen.

(Sen, fungerar du på arbetsplatsen, med dina vänner och dina barn eller går det ut över dem? På inläggen här låter det som att ALLT blir lidande, men det är kanske bara som det låter?)
 
Efter alla inlägg - vilket stöd var det du efterfrågade i trådstarten @Framtiden
Oj! Det var ju år sen nu faktiskt. Mentalt hur man börjar resan kanske? Speciellt med barn inblandade :heart

Sen när man vet om råd och beskriver sin situation så blir det ju en reflektion av ens liv. Får man många reaktioner och råd,som talar åt samma håll... Då är det något att ta fasta på,man själv ser ju inte objektivt. Även om det såklart är svårt för en själv som är I själva situationen. Kram till TS här och lycka till!
 
Oj! Det var ju år sen nu faktiskt. Mentalt hur man börjar resan kanske? Speciellt med barn inblandade :heart

Sen när man vet om råd och beskriver sin situation så blir det ju en reflektion av ens liv. Får man många reaktioner och råd,som talar åt samma håll... Då är det något att ta fasta på,man själv ser ju inte objektivt. Även om det såklart är svårt för en själv som är I själva situationen. Kram till TS här och lycka till!

Nu tror jag det blev en mashup av trådar pga felcitering?
 
Oj! Det var ju år sen nu faktiskt. Mentalt hur man börjar resan kanske? Speciellt med barn inblandade :heart

Sen när man vet om råd och beskriver sin situation så blir det ju en reflektion av ens liv. Får man många reaktioner och råd,som talar åt samma håll... Då är det något att ta fasta på,man själv ser ju inte objektivt. Även om det såklart är svårt för en själv som är I själva situationen. Kram till TS här och lycka till!
Förlåt.Felcitering :banghead::banghead::banghead:
 
Har inte läst riktigt alla inlägg men tänker: släpp det! Han är inte intresserad av att ha ngt förhållande med dig. Sen kan en ju tycka att han borde kunnat säga det rakt ut istället för att ghosta. Men det blir ju inget bra att klamra sig fast vid ngn som inte är intresserad. Slösa inte mer tid på honom tycker jag!
 
Tror det finns annat intressant, förmodligen partner . Det är MIN tolkning av vad du skrivit.

Lätt sitta på kammaren i gillestugan och chatta när familjen tittar på Jönssonligan i vardagsrum. Och bekräfta ...tills det börjar bli krav på att ses.
 
Tror det finns annat intressant, förmodligen partner . Det är MIN tolkning av vad du skrivit.

Lätt sitta på kammaren i gillestugan och chatta när familjen tittar på Jönssonligan i vardagsrum. Och bekräfta ...tills det börjar bli krav på att ses.
Partner har han inte. Däremot att ”har så mycket att göra med båten för att komma iväg så jag lägger allt på det”… han och stress går inte ihop och han är som ett barn på julafton inför detta. Men ja, nån form av krav är han rädd för… att han skulle behöva göra nåt som helst avkall på nånting för nån annan. För honom är det ”förlorad frihet”…
 
Partner har han inte. Däremot att ”har så mycket att göra med båten för att komma iväg så jag lägger allt på det”… han och stress går inte ihop och han är som ett barn på julafton inför detta. Men ja, nån form av krav är han rädd för… att han skulle behöva göra nåt som helst avkall på nånting för nån annan. För honom är det ”förlorad frihet”…
Förlåt men han låter rätt larvig 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 390
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 915
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 738
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 363
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp