Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av vad han säger så gillar han mig som person och det vi har. Jag vet också att han inte har några problem med att vara ”ett svin”… det har hänt. Ofta när han känt sig pressad ”då skiter vi i allt, hejdå”. Sen har han tagit tillbaka det. Han säger också att jag är enormt viktig och berikar hans liv. Men det känns ju inte riktigt så.

Vet ju med mig att jag analyserar varje ord han skriver. Men rent krasst han har inga problem att vara ett svin/dumpa osv. Och jag har svårt att se att han lovar/säger något som han egentligen inte vill. Han är rätt tydlig med vad han vill och inte oftast.
Och det är väl det som gör allt så himla svårt… att han oavsett ”jag vill inte ha ett förhållande” ändå är tydlig med att vi ska ses. Och sen säger han att han nog övertolkat saker och inte riktigt menade så.

Att han är en person i behov av extremt mycket ensamtid kan också spela in. Han är själv förvånad att behovet av andra människor är så litet. Och nu har han fått alldeles för lite ensamtid dessutom, han säger att när det blir för mycket går han in i sig själv och stänger ute världen. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro.
Ditt överanalyserande av precis allt han säger och gör leder inte till något gott. Han kommer aldrig att uppfylla den dröm du har om honom. Det du ska tro är att det här är en person som aldrig kommer att bli för dig vad du vill att han ska bli.

Släpp. Sörj. Se framåt.
 
På vilket sätt är jag det? Nu är du ju faktiskt bara elak. Jag hänger inte efter honom på något sätt. Utan försöker respektera hans behov av egentid, utmattning och allt det kan vara.

Att jag har tvärångest och mår skit är inget jag jag nämnt för honom. Jo, när vi tjafsat, det vet han att jag mår dåligt av.

Fast detta inser vilken normalkänslig människa som helst.

Precis som man själv oftast känner av tusen olika saker som andra inte säger rakt ut. Det går inte att skriva sådana här trådar utan att det märks utåt, förlåt men det är sant.

Svinjobbigt för dig verkligen men du måste ta dig ur detta för att behålla någon del av dig själv, ni är en jättedålig match ❤
 
Att man vill ses innebär ju inte att man vill ha en förhållande? Att han inte vill ha ett förhållande - Det har han ju varit extremt tydlig med. Han kanske vill ses ibland eventuellt ligga och så är det bra så.
Du vill något annat och läser in att hans "det vore kul att ses" som en öppning för möjligheten till en relation.

" Att ses nån gång" innebär helt enkelt två vitt skilda saker för er.
Precis, jag har träffat människor under längre perioder som jag absolut inte vill ha ett förhållande med, men dom har varit viktiga för mig och jag har tyckt om dom väldigt mycket och absolut velat fortsätta ses. Skillnaden är att jag inte har kunnat se en framtid med dom, men att det varit roligt och trevligt här och nu. Med min sambo så började det växa fram en tanke på en framtid tillsammans, då visste jag att jag ville ha ett förhållande.
 
Jag tror inte jag har så många vänner att bolla detta med. Är rädd att älta sönder detta så ingen orkar med mig.

Jag har dock svårt att se att han aldrig skulle höra av sig igen heller. För mig är ett avslut oavsett om han skulle säga ”du är så jävla ful” ändå bättre än denna väntan.

Det jag däremot KAN göra är att försöka att sätta mig själv i fokus mer.

Men kära nån det finns inte så mycket mer att älta. Han vill inte!

Du behöver inte heller sitta och vänta. Lägg honom bakom dig och gå vidare med ditt liv! Gör roliga saker, träffa andra människor, läs en bok, baka en kaka, sola på en gräsmatta, på på konsert eller vad som.
 
Att man vill ses innebär ju inte att man vill ha en förhållande? Att han inte vill ha ett förhållande - Det har han ju varit extremt tydlig med. Han kanske vill ses ibland eventuellt ligga och så är det bra så.
Du vill något annat och läser in att hans "det vore kul att ses" som en öppning för möjligheten till en relation.

" Att ses nån gång" innebär helt enkelt två vitt skilda saker för er.
Fast var läser du in att en relation är det jag vill ha? Snarare har jag skrivit flera gånger att det enda som är möjligt nu är att ses en gång i månaden. Det är inte en relation i mina ögon. Däremot vill jag hemskt gärna göra det
 
Men kära nån det finns inte så mycket mer att älta. Han vill inte!

Du behöver inte heller sitta och vänta. Lägg honom bakom dig och gå vidare med ditt liv! Gör roliga saker, träffa andra människor, läs en bok, baka en kaka, sola på en gräsmatta, på på konsert eller vad som.
Jag försöker göra det jag vanligtvis gör, men finner ingen glädje i något alls.

Det är hans medelande nångång i veckan som gör ont, osäkerheten i att kanske ses ganska snart. Jag vill hemskt gärna det
 
Sluta nu..
För din egen skull.
Ditt mående blir inte bättre av det som pågår.
Jag har varit där
I många år.
Bodde fan tom med fanskapet ett tag.
Jag lyckades komma därifrån och det tog ett par år innan jag kunde släppa allt.
Idag har jag noll intresse av att ha kontakt med honom
Ja han har försökt men jag har bytt nummer och blockat på Facebook.
Jag har det så bra nu, men det var tufft.
 
Jag försöker göra det jag vanligtvis gör, men finner ingen glädje i något alls.

Det är hans medelande nångång i veckan som gör ont, osäkerheten i att kanske ses ganska snart. Jag vill hemskt gärna det

Min poäng är att om du bestämmer dig för att avsluta (du behöver inte meddela honom det, bara bestämma dig själv) så kommer det kännas lättare med tiden eftersom du slipper gå och vänta på meddelanden som kanske eller kanske inte kommer, osäkerheten i om ni kommer ses snart eller inte. För då vet du att ni inte kommer att höras och ni kommer inte ses.
 
För att få frihet så måste man ge trygghet, och för att få trygghet så måste man ge frihet. Det fungerar inte om den ena personen vill ha frihet/trygghet utan att ge något tillbaka. Om det ska vara ensidigt så är det inte en relation som fungerar och det är enbart skadligt att vara i den typen av relation.
Mycket mycket kloka ord. De tar jag med mig.
Han sa en gång ganska beklagade då vi sågs att ”du verkar behöva en del trygghet”, vad han menade fattade jag inte då riktigt.

För honom är det frihet att ingen ställer krav, förväntar sig något osv men han kan inte riktigt svara för hur. Sen är han en ensamvarg av rang, vissa perioder orkar han inte höras med någon alls. För mig är det inga problem utom att jag gärna vill veta innan. Men även det tycks vara ett krav för mycket
 
Fast var läser du in att en relation är det jag vill ha? Snarare har jag skrivit flera gånger att det enda som är möjligt nu är att ses en gång i månaden. Det är inte en relation i mina ögon. Däremot vill jag hemskt gärna göra det
Men det där kommer inte att hända. Den där gången i månaden är väldigt mycket viktigare för dig än för honom. Du kommer bara bli ledsen av att hålla på så här.
 
Sluta nu..
För din egen skull.
Ditt mående blir inte bättre av det som pågår.
Jag har varit där
I många år.
Bodde fan tom med fanskapet ett tag.
Jag lyckades komma därifrån och det tog ett par år innan jag kunde släppa allt.
Idag har jag noll intresse av att ha kontakt med honom
Ja han har försökt men jag har bytt nummer och blockat på Facebook.
Jag har det så bra nu, men det var tufft.
Jag får ju inte mitt mående bättre så länge jag inte vet. Vet jag så tror jag att jag blir lugn. Enda jag kan göra är att fokusera på mig själv, men det hänger ändå över huvudet 24/7
 
Men det där kommer inte att hända. Den där gången i månaden är väldigt mycket viktigare för dig än för honom. Du kommer bara bli ledsen av att hålla på så här.
Kanske är det så… känns bara så väldigt konstigt att han vill ses och vill försöka detta. Pga avstånd är det ingen liten grej att få till det. Och han kommer att behöva anpassa sig…vilket han ju inte klarar.
 
Jag har själv en enorm separationsångest som gjort att jag har hållit kvar massa människor mycket längre än jag mått bra av, så jag vet känslan. Jag har dejtat en person där allt var bra när vi sågs, men han var duktig på att inte svara på flera dagar, ibland veckor, det var svårt att planera in att ses eftersom vi bodde i olika städer och han dröjde länge innan svar ibland. När jag frågade om oss så fick jag rätt otydliga svar, men jag tänker att otydligheten är också ett svar. Allt som inte är ett klart och tydligt ja är ett nej för mig. Det var en helt fantastisk känsla när jag sa tack och hej och gick vidare. Jag kände mig stark. Separationsångesten var jobbig, men den gick över och ganska snart mådde jag så mycket bättre. Och när man går vidare finns det möjlighet att träffa någon som man vill vara med, som vill vara med en och där man aldrig behöver tvivla på vad den andra personen vill och känner, inte behöver känna några osäkerheter eller någon känslomässig bergochdalbana.
 
Min poäng är att om du bestämmer dig för att avsluta (du behöver inte meddela honom det, bara bestämma dig själv) så kommer det kännas lättare med tiden eftersom du slipper gå och vänta på meddelanden som kanske eller kanske inte kommer, osäkerheten i om ni kommer ses snart eller inte. För då vet du att ni inte kommer att höras och ni kommer inte ses.
Tack, det är så jag vill att det skall vara. Att jag tar tillbaka mitt eget liv. Han har ju sitt liksom… medan jag väntar och mår dåligt. Vilket han troligtvis inte gör, inte på samma sätt iaf för det är ju han som styr och har all ”makt” tyvärr då även över hur jag skall må. Och jag vill gärna ha tillbaka den makten men jag vet inte hur
 
Tack, det är så jag vill att det skall vara. Att jag tar tillbaka mitt eget liv. Han har ju sitt liksom… medan jag väntar och mår dåligt. Vilket han troligtvis inte gör, inte på samma sätt iaf för det är ju han som styr och har all ”makt” tyvärr då även över hur jag skall må. Och jag vill gärna ha tillbaka den makten men jag vet inte hur
Genom att bryta kontakten.
 
Tack, det är så jag vill att det skall vara. Att jag tar tillbaka mitt eget liv. Han har ju sitt liksom… medan jag väntar och mår dåligt. Vilket han troligtvis inte gör, inte på samma sätt iaf för det är ju han som styr och har all ”makt” tyvärr då även över hur jag skall må. Och jag vill gärna ha tillbaka den makten men jag vet inte hur

Men det skrev jag ju. Man slutar höra av sig. Finns inga andra sätt än att bryta.
 
Jag har själv en enorm separationsångest som gjort att jag har hållit kvar massa människor mycket längre än jag mått bra av, så jag vet känslan. Jag har dejtat en person där allt var bra när vi sågs, men han var duktig på att inte svara på flera dagar, ibland veckor, det var svårt att planera in att ses eftersom vi bodde i olika städer och han dröjde länge innan svar ibland. När jag frågade om oss så fick jag rätt otydliga svar, men jag tänker att otydligheten är också ett svar. Allt som inte är ett klart och tydligt ja är ett nej för mig. Det var en helt fantastisk känsla när jag sa tack och hej och gick vidare. Jag kände mig stark. Separationsångesten var jobbig, men den gick över och ganska snart mådde jag så mycket bättre. Och när man går vidare finns det möjlighet att träffa någon som man vill vara med, som vill vara med en och där man aldrig behöver tvivla på vad den andra personen vill och känner, inte behöver känna några osäkerheter eller någon känslomässig bergochdalbana.
Kloka ord.

Kanske är det ett sätt jag kan försöka tänka mig på. Allt som inte är ja är ett nej. För detta är otydligt. Jo jag fattar ju att han inte vill ha ett klassiskt förhållande då det skrämmer honom samt att han måste flytta förr eller senare. Och det är egentligen orimligt att ens prata om det såhär tidigt.

Klart och tydligt var ju att han ville ses när han kom iväg, samtidigt är ju en 5 dagars tystnad något väldigt luddigt. Så kanske att jag skall tänka mig nej… tills/om han nu dyker upp och säger ”jag kommer på fredag”. Eller bara inte alls försöka tänka att han kommer på fredag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 406
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 046
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 834
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 746
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp