Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja ok tills maj då. Samma sak, spelar ingen roll.
Han är tydlig. Om han är rädd för förhållanden så tycker han helt enkelt att det inte är värt det, krävs inte så mkt tankeverksamhet alls.
Han säger det, undvikande och osäker i relationer. Backar när det blir för nära. Och dessutom 100 andra saker i livet han värderar högre.
 
Du ser inget samband såsom han beskriver det att det var alls stress som gjorde detta och han var tvungen att prioritera?

Har han själv uttryckt att han vill ha ett riktigt förhållande och ses oftare efter att extrajobbet är klart?

Kanske fanns det nån förhoppning om nån förändring nu när extrajobbet var klart och han kommit iväg och stressen är slut
 
Har han själv uttryckt att han vill ha ett riktigt förhållande och ses oftare efter att extrajobbet är klart?
Han har uttryckt att ”det är egentligen tills midsommar det är såhär, och sen ska jag segla”… men det var innan han sa att ”jag inser mer att det inte kan bli mer än det vi har, vill inte ge falska förhoppningar”… sen förde jag fram vad jag ville och han okejade det, dvs försöka ses 1 gång i månaden. Sen kom FWB grejen där han blev sur… sen sporadiska medelanden tills detta med 2,5 veckas försvinnande och nu är han påväg. Skrivit lite varje dag… och vill ses och tycker det ska bli mysigt.

Han skrev att han var ledsen att han inte hunnit/kunnat hört av sig under den tiden. Jag svarade att ”det var jag med på riktigt”.
 
Inte hinna öppna ett mess på två veckor? Nä han är inte intresserad av att vara bussig mot dig öht.
Nej, hans förklaring var att ”jag skalat bort alla stressmoment när det varit för mycket, dvs människor”

Ang varför jag skulle varit det var svaret att jag nog undermedvetet blivit det pga diskussioner några veckor tidigare. Men att vi ju sagt att vi skulle sluta med det så ddt var bra… noll logik.
 
Du ser inget samband såsom han beskriver det att det var alls stress som gjorde detta och han var tvungen att prioritera?

Jag tolkar det som ett sätt att säga "det är inte dig det är fel på, det är mig", dvs ett försök att säga nej till en relation på ett snällt sätt. Samt att han gärna ses som FWB, så det är ju dessutom sant att han inte tycker att du är "fel", bara att han inte har känslor mer än för FWB.

Han har säkert mycket och har säkert varit stressad, det ena utesluter inte det andra. Men hade han varit stressad MEN önskat att öka nivån på förhållandet när den arbetsintensiva perioden är över så hade han sett till att ha mer kontakt.

Så båda kan vara sant samtidigt. Han HAR varit stressad och upptagen. Men han vill OCKSå att ni håller er relation till FWB.

Att han hänvisar så mycket till sina egna issues är nog som sagt ett försök att vara snäll genom att "ta på sig skulden" själv för att du inte ska tro att det är dig det är fel på. Samt att det är lättare att peka på något konkret än att förklara för någon varför man inte har känslor för den.
 
Jag känner att jag ältar för att jag skall kunna fatta rätt beslut. För jag förstår honom inte alls.

Ser en person som är rädd att bli bunden, en person jag haft det fantastiskt med. Och där det enklaste för honom ju faktiskt att bara bryta allt. Om han är så rädd för allt gällande mig
Du är inte redo att fatta ett beslut det är bättre du slutar grubbla tillfälligt och tar det som det kommer.
 
Jag tolkar det som ett sätt att säga "det är inte dig det är fel på, det är mig", dvs ett försök att säga nej till en relation på ett snällt sätt. Samt att han gärna ses som FWB, så det är ju dessutom sant att han inte tycker att du är "fel", bara att han inte har känslor mer än för FWB.

Han har säkert mycket och har säkert varit stressad, det ena utesluter inte det andra. Men hade han varit stressad MEN önskat att öka nivån på förhållandet när den arbetsintensiva perioden är över så hade han sett till att ha mer kontakt.

Så båda kan vara sant samtidigt. Han HAR varit stressad och upptagen. Men han vill OCKSå att ni håller er relation till FWB.

Att han hänvisar så mycket till sina egna issues är nog som sagt ett försök att vara snäll genom att "ta på sig skulden" själv för att du inte ska tro att det är dig det är fel på. Samt att det är lättare att peka på något konkret än att förklara för någon varför man inte har känslor för den.
Så kan det vara. Men den killen jag träffade sist träff var en väldigt kär kille. Hannas långt efter att han också hade känslor.

Nu låter jag kanske ego eller nåt. Men jag tror på hans ”stress” då han sagt långt långt innan att han fallerar att bekräfta den han har en relation med när det är för mycket. Han blev också stressad att jag reagerade på att det var så lång tid mellan att vi kunde ses. Så att skala bort ett stressmoment… ja det gjorde han ju.

Men men, jag har bestämt mig för att ta pratet när vi ses. Lägga fram vad jag vill osv. Sen får han köpa det eller skita i det.
Men jag kan inte ha det såhär och må såhär.
Förr sa vi alltid att det bästa vi hade var att vi kunde prata med varandra om allt. Och det har jag ju inte kunnat på länge för att inte stress honom/få honom att backa
 
Blir faktiskt förvånad över hur oförstående många här inne är, har ju aldrig varit olyckligt kära eller svaga för någon?
Har ni alltid kunnat fattat ”rätt” beslut trots att hjärtat stretat emot?
 
Blir faktiskt förvånad över hur oförstående många här inne är, har ju aldrig varit olyckligt kära eller svaga för någon?
Har ni alltid kunnat fattat ”rätt” beslut trots att hjärtat stretat emot?
Tydligen alltid, direkt inom ett par dagar. 😅
Nu har jag ju fattat ett beslut, men saker dröjer och det beror ju på honom helt och hållet (att han inte är här ännu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 037
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 943

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp