Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu har du inte läst, jag är nöjd med att ses 1 gång i månaden. Det har jag skrivit om och om igen. Jag letar inte efter en partner i honom eller tror vi ska ha en klassisk relation.

Och jag är inte där ”bara släpp, dumpa”. Även om jag vill komma dit.

Var försöker jag övertyga honom? Inhe någonstans.
Men du är ju inte nöjd med det, då hade du inte mått så här dåligt?
 
Så kan det vara, men när jag väl frågat nåt eller ”har nåt på hjärtat” så brukar han ta sig tid att förklara. Sen gör han ofta tvärtemot ändå och ”skyller” på psykisk ohälsa, introverthet och annat. Stämmer det? Jag vet inte, skiter han i mig? Jag vet inte…Han säger själv att han har ett mönster att dra sig undan i relationer när de blir för nära, han har en historik att ”försumma” relationer när han stänger in sig i sig själv när det blir för mycket…

Likaväl som jag förstår att han inte vill ha ett klassiskt förhållande, likväl så får jag väl repspektera honom i det också?
Men liksom, vad är din tanke med att gå till botten med orsakerna till varför? Om han inte skiter i dig, och att det mycket riktigt är en del av hans vanliga relationsmönster när han mår dåligt, så sitter du kanske i samma båt ändå? Jag förstår att det kanske känns bättre om han inte skiter i dig, men samtidigt så kanske han aldrig ändrar sitt mönster?
 
Jag är som killen, vill bara ha någon jag kan höra av mig till när jag blir sugen eller har tid och ork att engagera mig, då kan jag vara väldigt aktiv tills jag försvinner helt. Jag har träffat ett flertal killar som accepterat detta, men dejtat vidare under tiden, och senare inlett relationer med andra personer. Vilket varit helt okej för mig. Så i min värld så får du antingen acceptera honom för vad han är, och helt enkelt inte kräva någon kontakt alls utan vänta på att han hör av sig. Eller avsluta det och gå vidare, för han kommer inte ändra sig. Att han var aktiv första månaderna kan vara att han helt enkelt hade lagom mycket i sitt liv just då, så du fick plats. När hans liv ändrades så prioriterade han bort dig, svårare än så behöver det inte vara.
Jag har inte krävt nån kontakt, jag har inte hört av mig och tjatat heller. Var får du det ifrån?

Jag tror det precis var så, nu har har mycket att göra och kontakten minskade när han började jobba mer/får mer i sitt liv (båt). Det har han själv sagt, han hör av sig ibland. Just nu är det längsta perioden nånsin han inte gjort det (6 dagar). Han går på semester nu så gissningsvis hör han av sig, eller inte alls jag vet inte. Han säger att han ”försvinner” i perioder när det blir för mycket.
 
Fast de flesta skriver ju ”han vill inte ha ett förhållande med dig”, jag är inte ute efter det heller.

Ja, jag mår dåligt av när någon försvinner, säger en sak, gör tvärtemot, dyker upp, säger nåt annat och försvinner.
Så länge du fortsätter leta efter en förklaring och ha kontakt med honon så kommer du må dåligt, är det något du känner är okej? Är det bättre att köra sig så djupt ner på grund av en kille som bara vill ha en kk och som beter sig därefter än att faktiskt respektera sig själv och gå vidare utan en förklaring hur smärtsamt det än är ett kort tag?
 
Ovanstående är i mina ögon ren bullshit. Han vill hålla igång dig så du är tillgänglig när det passar honom. Dvs allt är på hans villkor och just nu har han en rätt bekväm situation.

Det KAN vara så, det är jag medveten om. Och det gör mig arg.

Inser att också att han är det, han styr ju allt inklusive mitt mående. Som han säkert kan ana men som jag inte sagt något om.
 
Så länge du fortsätter leta efter en förklaring och ha kontakt med honon så kommer du må dåligt, är det något du känner är okej? Är det bättre att köra sig så djupt ner på grund av en kille som bara vill ha en kk och som beter sig därefter än att faktiskt respektera sig själv och gå vidare utan en förklaring hur smärtsamt det än är ett kort tag?
Du har rätt i det. Samtidigt jag behöver nog den förklaringen. Det känns så. Nu har jag iaf satt en deadline jag vet att jag klarat av. Säkert supertöntigt…

Det som väl gör mest ont är att detta blev när vi hade det som bäst. Närhet skrämmer honom och han fick massor att göra. Då blev det väldigt motigt att höras ens en gång per dag.

På ett sätt önskar jag att han inte alls hör av sig på dessa veckor.
 
Det är du själv som styr ditt mående du har skapat en ångest kring honom du inte kan hantera för det är ovant för dig.
Riktigt så enkelt är det inte. Det är därför jag sökt hjälp, vilket jag gjorde innan men kom ingenstans. Just det är mitt problem att såna här situationer tar över tills jag inte kan styra. Det spelar ingen roll att jag sysselsätter mig med 100 saker. Ångesten sitter där ändå.
 
Han åker ensam, vill inte se människor på hela den månaden… allt det där har jag accepterat. Och jag VILL han skall göra det där för jag vet vad det betyder för honom.
Jag är inte riktigt på samma sätt.
Ni verkar ju matcha väldigt dåligt och det blir du som får ändra på dig, vilket du mår dåligt av. Jag är den typen som gärna skulle bo i tält på nåt ensligt ställe en månad, som uppskattar att vara för mig själv. Du framställer det som att hur han väljer att leva är så "speciellt" men det finns faktiskt massor av människor som gör betydligt mer extrema val än det du skriver att han gör.
 
Jag har inte krävt nån kontakt, jag har inte hört av mig och tjatat heller. Var får du det ifrån?

Jag tror det precis var så, nu har har mycket att göra och kontakten minskade när han började jobba mer/får mer i sitt liv (båt). Det har han själv sagt, han hör av sig ibland. Just nu är det längsta perioden nånsin han inte gjort det (6 dagar). Han går på semester nu så gissningsvis hör han av sig, eller inte alls jag vet inte. Han säger att han ”försvinner” i perioder när det blir för mycket.
Fast varje meddelande från dig, upplevs som tjat, även om det bara är ett försök från dig att hålla igång en konversation... Eller det är så jag upplever kontaktförsök iaf, och då stänger jag ner totalt och försvinner.
 
Vad är du orolig och stressad för?
Han ska ju komma och hälsa på dig med båten och han har varit hos dig flera gånger tidigare som jag förstått?
Jag är orolig att han inte alls gör det, att han fegar ur, skiter i det. Väljer att inte ens berätta om det för mig.

Han har varit här flera gånger innan. Sen tog det stopp i Maj då han skulle jobba istället och hade massor med båten.

Hela skallen är full av katastroftankar jag inte kan hindra och det skrämmer mig. För det där är inte jag.
 
Vad försöker jag göra? Vad jag ”ger” honom är saker han själv säger.

Han ÄR en udda person, jag gillar det men han är svår.
Du, det är en annan människa vi pratar om här. Inte en häst du köpt. Inte ett projekt du ska fixa.

Det finns inget att reda ut.

Han ger inte samtycke till den typen av kärleksrelation du är ute efter. Respektera det!

Vänd på det, med mannen som jagar och du som vill ha space. Hade vi inte talat om en manipulativ stalker då?
 
Jag är orolig att han inte alls gör det, att han fegar ur, skiter i det. Väljer att inte ens berätta om det för mig.

Han har varit här flera gånger innan. Sen tog det stopp i Maj då han skulle jobba istället och hade massor med båten.

Hela skallen är full av katastroftankar jag inte kan hindra och det skrämmer mig. För det där är inte jag.
Världen kommer inte gå under mer än högst tillfälligt ifall det scenariot inträffar.
Kommer han inte så kommer du vara ledsen en period men sen gå vidare med ditt liv och träffa någon annan med tiden :)
 
Ibland får en acceptera att det kommer inga svar eller någon förklaring. Det är heller inget en har rätt att kräva av någon annan.
Så är det, men sålänge jag inte får det så blir det jobbigt tills jag hittar nån slags acceptens/ lär mig leva med det.

Sen tycker jag oavsett om det är honom eller nån annan att har man haft kontakt (tät) sen November, öppnat sig mycket för varandra osv och fortfarnade säger att man vill ses och tycker så mycket om den personen… ja då ”försvinner” man inte genom att sluta öppna meddelanden. Men det är jag
 
Du, det är en annan människa vi pratar om här. Inte en häst du köpt. Inte ett projekt du ska fixa.

Det finns inget att reda ut.

Han ger inte samtycke till den typen av kärleksrelation du är ute efter. Respektera det!

Vänd på det, med mannen som jagar och du som vill ha space. Hade vi inte talat om en manipulativ stalker då?
Fast nu får du faktiskt läsa vad jag skrivit.
Jo han ger samtycke till den relationen som är möjlig just ju dvs 1 gång i månaden.

Och vaddå jagar? Jag jagar inte honom, stalkar inte honom. Sitter inte och skickar en massa medelanden osv

Om nån skulle tycka så mycket om mig och skicka ett medelande i veckan, inte tjatar, svarar när jag skriver nåt med inte annars… så nej, jag hade inte sett det som en stalker. Hur får du ihop det ens?

Att jag mår som jag gör, det vet han inte ens om.
 
Världen kommer inte gå under mer än högst tillfälligt ifall det scenariot inträffar.
Kommer han inte så kommer du vara ledsen en period men sen gå vidare med ditt liv och träffa någon annan med tiden :)
Tack, jag vet ju det.
Därför jag behöver dessa 2 veckor. Då VET jag sedan. Oavsett om han svarar/dyker upp eller inte.
 
Tack, jag vet ju det.
Därför jag behöver dessa 2 veckor. Då VET jag sedan. Oavsett om han svarar/dyker upp eller inte.
Jag förstår inte varför du tror att han inte skulle dyka upp?
Ni har väl planerat detta?

Har han struntar i att komma andra gånger när ni bestämt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 302
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 708
Senast: Stefffie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp