Behöver man en steamer?

tott

Trådstartare
Funderar på julklapp till mig själv och har kommit in på steamerspåret. Behöver man en sån? Alltså en kläd-ångare.
 
Jag älskar min! Det går fortare och jag tycker resultatet blir bättre än med strykjärn.

Kan den helt ersätta ett strykjärn? Blir det lika slätt? Jag älskar strukna lakan, men med ett påslakan som är 220x240 är det allt annat än smidigt att stryka. Ger en steamer samma känsla i lakanet?
 
Nej, den kan inte ersätta ett strykjärn. Beroende på modell har den även begränsad kapacitet, dvs. om vattenbehållaren befinner sig i den lilla handhållna grejen får du inte plats med särskilt mycket vatten, så du behöver fylla på stup i kvarten. Naturmaterial funkar sämre än syntet. Har du riktig otur får du som jag en modell som droppar kondenserad ånga a.k.a. kokhett vatten på din hand.

Tror en bra steamer fyller en viss funktion i modebutiker, på visningar, och andra sammanhang där man snabbt behöver fräscha upp tyg som inte var särskilt skrynkligt från början. Har för mig att de steamers som används där har sin vattenbehållare som en liten rullbar tank på golvet. Nån större smidighet i vardagen skapade min lilla vanliga däremot inte. (Ja, jag är besviken och något bitter. Det blev en anti-lifehack.)

Dock drömmer jag fortfarande om att en steamer i högre prisklass skulle kunna fixa släta linneskjortor på tre sekunder. Vem vet, kanske finns det väldigt mycket bättre än min där ute!
 
Nej, den kan inte ersätta ett strykjärn. Beroende på modell har den även begränsad kapacitet, dvs. om vattenbehållaren befinner sig i den lilla handhållna grejen får du inte plats med särskilt mycket vatten, så du behöver fylla på stup i kvarten. Naturmaterial funkar sämre än syntet. Har du riktig otur får du som jag en modell som droppar kondenserad ånga a.k.a. kokhett vatten på din hand.

Tror en bra steamer fyller en viss funktion i modebutiker, på visningar, och andra sammanhang där man snabbt behöver fräscha upp tyg som inte var särskilt skrynkligt från början. Har för mig att de steamers som används där har sin vattenbehållare som en liten rullbar tank på golvet. Nån större smidighet i vardagen skapade min lilla vanliga däremot inte. (Ja, jag är besviken och något bitter. Det blev en anti-lifehack.)

Dock drömmer jag fortfarande om att en steamer i högre prisklass skulle kunna fixa släta linneskjortor på tre sekunder. Vem vet, kanske finns det väldigt mycket bättre än min där ute!
Vilken rekommenderar du alltså inte?
 
Vilket märke och modell har du?
Den här har vi
Screenshot_20220926-194112_Chrome.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 254
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
349
Senast: Trott
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 672
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 358
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp