behöver mp3-hjälp!

K

korsningsponny

Har just köpt en mp3-spelare, EuroLine med 128 Mb. Jag försöker ladda ner några låtar på den men det funkar inte :crazy: ...

Det finns ju en låt som man får med en "spansk låt" och den funkar att lyssna på.

Jag sätter i den svarta sladden i USB-hålet och sen i spelaren, då kommer det upp en ruta där man ska välja om man vill "spela upp" musikfilerna eller bara "visa dem". Valde då "spela upp" och då hör man låten. Allt i Windows Media Player.
Sen valde jag "kopiera till CD el. Enhet" och då kommer "Flyttbar disk" upp som man ska kopiera till. Valde då "redigera spelningslista" och valde dom låtarna jag ville ha. Kopierade sedan och det gick bra, dom ligger på "Flyttbar disk". Men jag hör INGENTING :cry: , bara den första spanska låten?

Jag måste ju göra nåt fel, el. hur? Ska man spara el. nåt. Läste i intruktionerna att man ska kolla att den röda lampan inte lyser när man drar ut sladden, då "kan man förlora viktig data". Men hur får jag den att sluta blinka?

Behöver verkligen hjälp, har redan lämnat bort en och nu har jag en ny...Och jag vill verkligen att den ska funka :(
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Det enklaste är att bara klicka och dra över låtarna/filerna från deras mapp till "Flyttbar disk" från Explorer/Utforskaren, inte i Media Playern.

För att få bort blinket så letar du reda på den lilla gröna grejen längst nere till höger på Startmenyn och väljer Säker frånkoppling (eller nåt liknande). Förutsatt att du har XP alltså.
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Alla mp3-spelare kan inte spela wma-filer och det kan ju hända att de filer du försöker dra över är av det filformatet. Kontrollera det.

För övrigt: vart har du laddat ned musiken du försöker få över till mp3-spelaren? Själv har jag laddat ned värdelösa filer fårn poplife. Har aldrig lyckats lyssna på dem eftersom det är så krångligt med licenserna och bla, bla, bla. Om du har laddat ned från något sådant ställe är det kanske en idé att ringa deras support om de har någon.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: behöver mp3-hjälp!

tack så mycket för hjälpen!

När jag drog över dom från utfoskaren så var skillnaden mot dem som jag kopierat från media att det stod att dem var skyddade, är det bra att dem är det?

När jag använde knappen säker frånkoppling så blev ljuset stadigt? Vad betyder det då?
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Det ska inte spela nån roll för uppspelningen av låtarna, möjligen att du får en extra fråga när du vill ta bort de. Kunde du spela upp låtarna nu då?

Du får nog tolka stadigt ljus som att mp3-spelaren har slutat snacka med datorn och att du kan koppla isär de igen.
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Läste i instruktionerna att min spelare inte stödjer WMA formats filer, är det Windown Media Player?

Den stödjer bara MPEG 1,0/2,0 lager filer, vart hittar jag isf sådana låtar?

Är helt ny på det här...
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

ja det är det. Om du bara lägger in en skiva direkt i datorn blir det oftast som en wma-fil som inte stödas av de flesta mp3-spelare. Min mp3 spelare måste ha filerna konverterade till mp3 för att de ska fungera (hade exakt samma problem som du några fungerade några inte) Använd en konveterare till mp3 och gör om de låtar som du vill ha till mp3.

Javan
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Som Javan sa behövs ett konverteringsprogram. Själv har jag haft många trådar uppe om konverteringsprogram som kan konvertera från wma till mp3, men sådana tycks inte finnas. Ofta följer det dock med konvertingsprogram med mp3-spelaren. Med dessa kan man konvertera filerna på CD-skivor till mp3. Ett program som är bra om man vill lägga över sina CD-samling till datorn är dBpowerAMP music converter.

Möjligen kan man köpa program som konverterar från wma till mp3.
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Nu börjar jag fatta lite =)....

Måste man betala för att använda det där programet där man konverterar? Borde man inte fått med ett sånt program när man köper en mp3 spelare, det tycker jag...
 
Sv: behöver mp3-hjälp!

Det programmet jag länkade till är gratis (det står nog till och med på sidan att det är freeware).
Och jo, det brukar följa med ett konverteringsprogram till mp3-spelare, men det beror nog en hel del på modell också. Till min Creative MuVo TX följde det med både ett bra program att spela upp filer i och ett program att använda för att konvertra (jag föredrar dock dBpowerAMP).

Däremot har jag hittills inte stött på något program som kan konvertera från wma till mp3 (somliga program kan visserligen gå åt andra hållet och konvertera från mp3 till wma, men det är ju inte så användbart). Har du köpt musik i form av wma tycks de vara väldigt låsta till Windows Media Player på grund av licenserna. Jag har inte lyckats använda köpta musik-filer i alla fall.

Icke kopieringsskyddade CD-skivor borde det dock inte vara några problem med att lyssna på i sin mp3-spelare. Bara att sätta i CD'n i datorn och öppna ett konverteringsprogram så kopieras filerna till hårddisken och blir i mp3-format.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 626
Senast: Zaria
·
IT & mobiler Min dator (bärbar, HP pavilion, har Vista som operativsystem) är lite tjurig, den tycker inte om usb-minnen!:( Första gången/gångerna...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: lillkillen
·
IT & mobiler Jag har en Sony Handycam DCR-HC19E och har svårt att få kopieringen av filer till dator, CD och DVD att bli som jag vill. Det program...
Svar
1
· Visningar
1 023
Senast: Lejonelle
·
T
IT & mobiler Har en mp3 som ajg via usb kabel överför låtar. det behövs ingen programvara så det ska bara vara att sätta i sladden och ladda över...
Svar
8
· Visningar
824
Senast: Olius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp