Behöver råd!🐴

hästärbäst44

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en d ponny av en sportigare modell som är runt 147.
Jag är runt 170 och väger 48 kg, är det alldeles för stort för att rida ponny? 🐴
 
Är du en obalanserad dålig ryttare så stör längden hästen.

Men en normalgod ryttare kan rida den utan några som helst problem skulle jag tro :)
 
Hejsan!
Jag har en d ponny av en sportigare modell som är runt 147.
Jag är runt 170 och väger 48 kg, är det alldeles för stort för att rida ponny? 🐴
Hej!
Jag är själv ca 172cm lång och väger runt 55kg. Har inga problem att rida d-ponny, men känner däremot att jag rider bättre på storhäst så föredrar storhäst. Men jag skulle absolut inte säga att du är för stor för att ponnyn ska kunna gå bekvämt med dig, där är ju vikten också viktigast, sedan känner du ju själv om du känner dig bekväm på d-ponny eller om du föredrar storhäst i och med din längd men så länge du inte rider sjukt obalanserat (vilket jag inte tror) så borde hästen inte ha några som helst problem med dig!
Lycka till! :)
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: Dessie2010
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 702
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Miingla
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 350
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp