Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Jag tänker lika som paradox, skor kan ju vara en bra idé, men linda tassen med typ power flex innan, så behöver du inte köpa en sko som riskerar att bli allt för tight..
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Jag vet många med "tå-hundar" som lindar tassarna innan aktivitet (ex vallning/agility). Främst bc har jag träffat med tåproblem..

Nackdelen är ju att man riskerar att tappa lite av kroppens egna styrka att hålla ihop tassen, men minskar risken för skada..

+ Kivina.

Tack! Det verkar ju bättre faktiskt. Tyvärr är det så satans blaskigt här nu så allt kommer bli dyblött. Men då kan han ju ha det nu i början tills hältan försvunnit och sen bara vid lite tuffare aktivitet så som sök och uppletande.

Buke är underbart! Nu fick jag tillbaka en hel del hopp om att vi kan lösa detta + förebygga!
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Sen till det eviga storleksproblemet.

Han är ju större än en cocker, men mindre än en setter. Det måste ju vara bättre att skon är lite större iom att det kommer vara bandage inuti?
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Absolut lite större sko om du ska linda under! :)
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Slädhundar använder väl "skor" ibland, om de skadat en tass men ändå måste fortsätta jobba? Och där kan man tala om extrema omständigheter. Så det borde ju fungera utan skav etc, om man hittar rätt dojja?
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Jag beställde av märket Sabor nu. Mätte och kom fram till att setterskon blir bäst.

Nu får vi hålla tummarna för att detta ska "hålla"! Det hade varit så fantastiskt skönt!
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Slädhundar använder väl "skor" ibland, om de skadat en tass men ändå måste fortsätta jobba? Och där kan man tala om extrema omständigheter. Så det borde ju fungera utan skav etc, om man hittar rätt dojja?

Tänkte precis samma sak!

Kl
Har inte så mkt annat att tillägga än att jag hoppas Narmoplutten blir bra snart!!:love:
 
Sv: Behöver skriva av mig lite, och hoppas på ett "mirakel". (Långt)

Tack min vän! :love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 086
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 059
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 725
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 419
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp