behöver skriva av mig...

Sv: behöver skriva av mig...

Du vet ju redan vad jag tycker om det hela, men jag tycker att du inte kan få nog med styrkekramar!

Du gjorde det som du trodde skulle bli bäst för hästen, trots att du visste att du skulle leva hela ditt liv och sakna honom. Så ta inte på dig några skuldkänslor.

Nu har du en vacker skyddsängel som kommer följa dig tills ni möts igen, om många år.

*Kramar*
 
Sv: behöver skriva av mig...

Tack alla ni som har svarat :)
Det var många visa saker ni skrev och jag tänker numera mer på alla fina minnena med honom än det hemska slutet. Men jag vet att jag kommer nog alltid att ångra mitt beslut om att lämna tillbaka honom. Även om jag inte kunde ha kvar honom mer så känner jag att jag skulle ha kämpat tre gånger mer än jag gjorde. Men nu vet jag att han har det bra, inga kalla vintrar eller sommrar med massa flugor eller att han har kommit till något dåligt hem. Jag tänker också på att jag nu vet att han hade det jättebra sina sista år efter allt jobb och slit som han genomgick under sina tidigare år.
 
Sv: behöver skriva av mig...

Usch det är tråkigt att du inte kunde ha kvar honom. Å synd det blev som det blev. Men som sagt nu vet du att han inte har de hemskt nånstans iaf. Får man fråga vrf du blev utslängd? Hoppas iaf att du hittar en ny vän att ta hand om. Om du hade bott närmare hade du gärna fått pyssla med å rida min häst:D


Många kramar :)
 
Sv: behöver skriva av mig...

Jag var med om samma sak för många år sedan, min älsklingshäst på ett turridningsställe där jag brukade rida blev halt och fick hagvila. Jag hälsade på honom i hagen varje gång jag var där, men en dag var han plötsligt borta. Jag frågade vart han hade tagit vägen och dom sa att han hade åkt iväg som sällskapshäst, jag frågade som du, om man kunde hälsa på honom men nej det var för långt bort serru, så det gick inte, men "han har det bra nu". Jaha sa jag. Det var bara långt senare som det gick upp för mig att han hade förstås avlivats och ägaren inte ville tala om det för mig för att han förstod att jag hade blivit ledsen. "Dina" ägare har förstås gjort samma sak - dom har förstått att dom måste ta bort hästen och har försökt skona dig så jag tycker dom har försökt vara schyssta på sitt sätt.

Försök gå vidare och bevara fina minnen av din häst som hjälpt dig igenom en svår period i ditt liv. Du kommer aldrig att glömma denna häst och den kommer alltid att ha en särskild plats i ditt hjärta men det kommer fler hästar att älska, jag lovar.

Skickar många tröstkramar.

mvh T
 
Sv: behöver skriva av mig...

Skönt att du har återhämtat dig litet! Ångra inget för du gav faktiskt allt :love:

Var glad över de trevliga år ni hade och var stolt över allt du kämpat för att kunna genomföra det!

Se till dig själv nu och sköt om dig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 037
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp