Behöver snabbkurs i Tradera

Lavine

Trådstartare
Jag har bjudit på en sak på Tradera. En annan bjöd över, och jag tänkte att jag lägger 200 kr nu. Men då blev mina 200 kr ett maxbud, tror jag det hette. Och själva budet la Tradera till 190. Jag vill inte ha något maxbud och automatisk budgivning av Tradera, jag vill sköta det själv! Kan jag ändra?

Som ni förstår har jag aldrig sysslat med detta förut.
 
Jag har bjudit på en sak på Tradera. En annan bjöd över, och jag tänkte att jag lägger 200 kr nu. Men då blev mina 200 kr ett maxbud, tror jag det hette. Och själva budet la Tradera till 190. Jag vill inte ha något maxbud och automatisk budgivning av Tradera, jag vill sköta det själv! Kan jag ändra?

Som ni förstår har jag aldrig sysslat med detta förut.
Tradera gör så för att du ska slippa betala 200 om det räcker med 190. Budar motparten 200 är det ändå ditt bud som blir det ledande.
 
Så jag kan inte bestämma att "nu drämmer jag till med 250 här" på egen hand?
Fast det blir lite så i alla fall. För om näste som bjuder är hugad så nöjer inte den sig när den direkt efter sitt bud får veta att det inte är det högsta (sker automatiskt). Så då slänger den ofta in ett nytt bud, och forts så tills den får högsta bud eller känner att den nått sin maxgräns.
 
Ett tips är att vänta så länge som möjligt med att höja sitt bud. Vill man verkligen ha prylen är det bästa att lägga ett bud under sista halvminuten som auktionen är igång. Då kan man lägga max vad man kan tänka sig att ge och hoppas att få det för mindre än så.
Trissar man upp buden tidigt i auktionen, så riskerar priset bli onödigt högt...

//snålänning… :p
 
Ett tips är att vänta så länge som möjligt med att höja sitt bud. Vill man verkligen ha prylen är det bästa att lägga ett bud under sista halvminuten som auktionen är igång. Då kan man lägga max vad man kan tänka sig att ge och hoppas att få det för mindre än så.
Trissar man upp buden tidigt i auktionen, så riskerar priset bli onödigt högt...

//snålänning… :p

Aha! Jag visste att det fanns nåt trick. :up: Tack.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 644
Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 510
Senast: YorkWann
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 095
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 172
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp