Behöver spy ur mej lite

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första dagboksinlägget då.
Känner att jag behöver spy ur mej lite. Det bara kryper i mej och jag vet varken ut eller in. Just idag så mår jag riktigt skit. Ena dagen mår jag ganska bra och nästa dag så känns det som att jag går sönder. Den här vintern har varit totalt katastrof. Skadad häst på box, kärleksbekymmer och en mage som krånglat och starkt bidragit till mitt kassa mående.
Allt detta har gett mej ångest som har hängt över mej. Men jag har ändå fungerat hyfsat. Det ändå som inte har funkat har varit min vanliga sysselsättning under veckan. Orkar inte med människor. Så jag stannar hemma tills det ger sig. Går jag till affären så kollar jag noga om jag ser nån jag känner. Ser jag nån så vänder jag på klacken och gömmer mej bland hyllorna. Har hållt en mask hela vintern. Det är bara några få som vet att jag mått dåligt. Orkar inte förklara och folk fattar ju ändå inte.
Såna här dagar känner jag mej så fruktansvärt värdelös. Inget känns bra. Jag duger inte till nått, jag är värdelös på allt. Önskar så att jag kunde fungera normalt. Vara normal. Slippa allt som mina diagnoser drar med sig. Jag försöker acceptera att jag är som jag är och försöker göra det bästa av det men det är inte lätt när det är just därför som det inte funkar med nått.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 438
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
  • Artikel
Dagbok Jag tänker mycket, vilket är ett problem. Problem säger du, det är väl bara bra att tänka? Och du kanske har rätt, om det ur tanken föds...
Svar
13
· Visningar
955
Senast: bettysmatte
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp