Behöver tips om galoppen...

H

häst älskaren

jag behöver tips om hur jag ska sitta i galoppen är lite osäker ska jag sitta bakåt eller framåt lutad? :confused:
 
Sv: Behöver tips om galoppen...

tack jag var lite osäker.
 
Sv: Behöver tips om galoppen...

Man ser lite olika varianter ;) Men man ska försöka hålla sej till att sitta upprätt. Sen kan man ju alltid öva att stå i fältsits :p
 
Sv: Behöver tips om galoppen...

det är de jag gör
 
Sv: Behöver tips om galoppen...

bäst är att du försöker luta dig bakåt om det inte är en uppförbacka för då ska du ju nästen ställa dig upp så hästen få fritt i ryggen och kan arbeta rätt.
jag gjorde det misstaget att luta mig framåt när jag började rida, jag kan inte sluta med det=( spänner mej nästan jämt och har svårt för att sitta rakt/båkåt=(
 
Sv: Behöver tips om galoppen...

Sitta rak.. Men träna gärna mycket på fältsitts, gärna i backar och annat. Beror ju helt på vad du tränar,

men det är först när ryttaren sitter bakom hästens tyngdpunkt (lutar sig mera bakåt) som man kan börja rida de svårare skolorna..
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 955
Senast: JohannaB
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 961
Senast: mily
·
Ridning Har en häst(ej islänning men gångartshäst) som faller in i fyrtaktig galopp ca två steg eller direkt efter fattningen, och när jag sen...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: tuaphua
·
Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp