Behöver tips på foder till en hund med känslig mage

Min superkänsliga vovve tålde inga Orijen, Acana, Taste eller liknande. Det var som att det blev lite "för mycket". Brit Care och RC Gastro var de som funkade bäst till dess han vägrade äta torrfoder helt och hållet.
Han mådde jättemycket bättre (fast avföring, inga läskiga magljud) när jag började ge den gröna Mush Vaisto.

Rekommenderar också att testa att ge en FortiFlora om dagen. Finns på apoteket. Speciellt med torrfodret gjorde det skillnad för avföringskonsistensen på min hund.

Har ni gjort några mag-/tarmundersökningar? Typ röntgen eller nåt annat simpelt?
Fortilora verkar hjälpa! :bump:
Men är det något man bör ge jämt framöver? Eller är detta bara ngt som ska lugna ner magen och sedan kan vi fortsätta som normalt? :p :confused:
 
Men ni som är grymma på det här.
Vad tror ni om detta foder? - Wolf of Wilderness Sunny Glade - Venison -
Jag tycker det ser bra ut, och för att läsa om omdöma på detta foder (eller alla sorterna) så verkar folk vara supernöjda med detta.
Men jag kanske är helt ute och cyklar angående innehållet i maten? :D
 
Fortilora verkar hjälpa! :bump:
Men är det något man bör ge jämt framöver? Eller är detta bara ngt som ska lugna ner magen och sedan kan vi fortsätta som normalt? :p :confused:
Min behövde det i perioder. Ibland klarade han sig utan i någon månad och ibland körde vi en "kur" i någon vecka. Målet bör nog vara att hitta ett foder som hunden är stabil på utan Fortiflora.
 
Men ni som är grymma på det här.
Vad tror ni om detta foder? - Wolf of Wilderness Sunny Glade - Venison -
Jag tycker det ser bra ut, och för att läsa om omdöma på detta foder (eller alla sorterna) så verkar folk vara supernöjda med detta.
Men jag kanske är helt ute och cyklar angående innehållet i maten? :D

Om hunden tål innehållet ser det okej ut. Det går ju inte att veta om just din hund kan äta fodret eftersom känslig mage beror på så många olika saker.
Generellt är det bra att välja foder med så få ingredienser som möjligt.
 
Om hunden tål innehållet ser det okej ut. Det går ju inte att veta om just din hund kan äta fodret eftersom känslig mage beror på så många olika saker.
Generellt är det bra att välja foder med så få ingredienser som möjligt.
Nej precis. Vet inte om hon inte tål någonting. Kör på standardt mild idag, tänkte ge fortflora ett par dagar till. För som jag skrev tidigare så verkar den hjälpa. :bump: bara att hålla tummarna ☺️
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Min hund äter brit care sen han kom hem för 6 månader sen och magen mår bra, avföringen är lagom fast och fin men han bajsar ca...
Svar
7
· Visningar
393
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Nevermind
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp