Behöver tips på frisyrer!

Sv: Behöver tips på frisyrer!

Ja, det har du rätt i! Men det känns bara så typiskt att jag hade tänkt slinga håret ljusare och klippa en likadan frisyr - som kollegan!

Har fått klipptid till första helgen i maj, längre än så vill jag inte vänta. Även om jag är riktigt nöjd med håret just nu så känner jag ändå att det måste göras någonting med det innan jag blir tokig! :p Balsammetoden har jag faktiskt funderat på, måste bara läsa på mer om det innan jag testar! :)

Darkie: Jag har varit jättedålig på att underhållsklippa mitt hår, så jag vet inte hur det skulle bli om jag klippte mig kort. :o Men det låter ju bra att det har varit lättare att fluffa till det och få en styling som håller hela dagen! :)
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Ja, det var/är ju jag med :D har sagt åt mig att skärpa mig nästa gång och inte "glömma av" att underhålla ^^
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Page har jag funderat på, min syster klippte en halvlång page för bara någon vecka sedan och passade jättebra i det! :) Men samtidigt vill jag inte härma henne..


Tjenixen: Torrschampo är big no-no för mig, mitt hår blir extremt fett av det. :o Det blir extremt fett av väldigt många produkter faktiskt, det enda som fungerar är sprayvax (matrix), hårpuder och så mängder av hårspray. Då håller frisyren i kanske 4-5 timmar, sedan måste den bättras på.. :(


*kl*
Här är frisyrer som jag gillar, men vet inte om jag skulle passa i det:
6680104_orig.jpg


Miley-Cyrus-Short-Ombre-Hair.jpg


Katie-Holmes-short-hair.jpg


MEN - frågan är om jag passar i det? Mitt hår är extremt platt och tunnt, ingen volym alls och jag vill gärna ha mer volym i håret. Går heller inte att locka håret (jag älskar lockigt hår), för lockarna går ut på en gång och det är främst topparna som blir lockade hur jag än gör. :(

Jag har också tunt och platt hår som är helt omöjligt att locka :arghh::rage:
Sist klippte jag en page ganska lik din första bild och annars brukar jag ha en frisyr likt den sista bilden.
Det är det enda som funkar, längre så blir det bara tunnt, tungt och stripigt och inte alls fint bara för att jag älskar långt och lockigt hår :mad:
Ju kortare destå enklare att sköta och med riktigt kort hår så blir man bättre på att pallra sig iväg till frissan än med halvlångt/långt hår.
Sluta tänk att du härmar folk, herregud det finns miljoner med samma frilla och jeans osv
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

*kl*

Jag har lite som Kiera-bilden. Kort nacke o längre framtill. Dagar jag är less på håret sätter jag upp luggen.

Mitt hår är tunt, blir fort fett o tappar lätt formen. Rätt trist variant faktiskt. Har gått över till balsam-metoden o märker klar förbättring.

Leker en hel del med olika färger o har j-vligt roligt. :D
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Visst är det störande att ha tunnt och platt hår som inte går att locka när man älskar långt och lockigt? :mad:

Ska sluta tänka på att jag härmar folk, har hittat en frisyr som jag verkligen vill ha nu så det är lugnt! :)


Squie: Låter bra! Balsam-metoden ska jag testa, hoppas att det passar mig!

gulan: Åh vilken modig tjej! Hon blev ju jättesnygg! Vissa dagar har jag lust att göra precis så med håret! :D

*kl*
Vad tror ni om denna frisyr?
large.jpg


Tycker det var riktigt snyggt, så det lutar åt att jag tar med den bilden och ger till frisören! :)
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Jag gillar frisyren på sista bilden i inlägget du hade med i ditt inlägg! Men jag har ju lockar strax under den längden och vill ha kvar dem ju, så jag kan inte ha den frisyren. Annars hade det varit jättepraktiskt. Jag har ju också tunt och tramsigt hår, dock korkskruvar och inte alls rakt, men jag tycker ju om mina skruvar, det är ju jag. Men håret liksom bara hänger alltid och ser fult ut! Jag orkar inte hålla på en massa, bara borsta och tvätta räcker för mig :D Så jag vet inte hur jag ska lösa det.... Är dessutom tjock så håret är aldrig uppsatt heller då jag ser ännu fetare ut i ansiktet då....

Mög-hår! :meh::cautious:
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Visst är det störande att ha tunnt och platt hår som inte går att locka när man älskar långt och lockigt? :mad:

Ska sluta tänka på att jag härmar folk, har hittat en frisyr som jag verkligen vill ha nu så det är lugnt! :)


Squie: Låter bra! Balsam-metoden ska jag testa, hoppas att det passar mig!

gulan: Åh vilken modig tjej! Hon blev ju jättesnygg! Vissa dagar har jag lust att göra precis så med håret! :D

*kl*
Vad tror ni om denna frisyr?
large.jpg


Tycker det var riktigt snyggt, så det lutar åt att jag tar med den bilden och ger till frisören! :)

Ja det är sjukt irriterande!
Tycker det den bilden var jättefin, tror du skulle passa bra i den :)
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Jag gillar frisyren på sista bilden i inlägget du hade med i ditt inlägg! Men jag har ju lockar strax under den längden och vill ha kvar dem ju, så jag kan inte ha den frisyren. Annars hade det varit jättepraktiskt. Jag har ju också tunt och tramsigt hår, dock korkskruvar och inte alls rakt, men jag tycker ju om mina skruvar, det är ju jag. Men håret liksom bara hänger alltid och ser fult ut! Jag orkar inte hålla på en massa, bara borsta och tvätta räcker för mig :D Så jag vet inte hur jag ska lösa det.... Är dessutom tjock så håret är aldrig uppsatt heller då jag ser ännu fetare ut i ansiktet då....

Mög-hår! :meh::cautious:

Äsch klipp dig! :D
Det fina med hår är ju att det växer ut om man inte gillar sin nya frisyr.
Men om det alltid ser fult ut i nuläget så borde det inte kunna bli värre? Bara annorlunda?
Varför vara ful om du kan vara skitsnygg liksom? O_o

Jag är kass på att fixa håret och den här frillan är perfekt för det :D
Borstar, har i lite volympuder och rufsar till - KLART!
Tar typ 1 minut.
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Äsch klipp dig! :D
Det fina med hår är ju att det växer ut om man inte gillar sin nya frisyr.
Men om det alltid ser fult ut i nuläget så borde det inte kunna bli värre? Bara annorlunda?
Varför vara ful om du kan vara skitsnygg liksom? O_o

Jag är kass på att fixa håret och den här frillan är perfekt för det :D
Borstar, har i lite volympuder och rufsar till - KLART!
Tar typ 1 minut.

Ja jag klippte mig för typ 2 år sedan till strax under öronhöjd. Men lockarna följde inte med alls. Det var lite vågit bara som en av bilderna här i tråden. Jättetrist.

Dottern hade massor med skruvar som liten men så klipptes hon och hon fick rakt hår! har alltså haft rakt hår i 6 år nu. :( Tänk om mina försvinner :( Lockarna sitter verkligen också under öronen typ, det andra är bara något vågit om ens det.

Såg foto på mig för nån månad sedan, bakifrån och lockarna är verkligen i nacken, över huvudet är det rakt :D Ser komiskt ut! Som om jag tappat ner lockarna i slutet av håret :D

Men jag vill ju testa annan frisyr så jag får väl fortsätta fundera! Men den sista som jag skrev att jag tyckte om, tror du den skulle passa en tjockis? Det är ju något man måste tänka på också menar jag.

På högstadiet hade jag kort/axellångt hår med utåttoppar, funderar nästan på det igen och så sån där hårgrej/diadem eller vad det nu heter nuförtiden som håller bort det från huvudet.
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Men gör en permanent om du vill ha lockar i hela håret?
Man behöver ju inte permanenta så det ser ut som en clown peruk utan mjuka fina lockar.
Jag tycker det är fint med halvkort hår med lockar i :)

Tja jag är ju en tjockis och tycker att jag är fin i en sån frisyr.
Måste du få det att låta som något negativt att vara tjock? O_o
Eller misstolkar jag dig?

Det är ansiktsformen som avgör om man är fin i en viss frisyr eller ej.
Jag har ett runt ansikte med stora äppelkinder typ som en hamster :D
Och jag ser ut så oavsett om jag är smal eller tjock.
Men jag tycker det är frisyrer som passar många ansikten iaf :)
 
Sv: Behöver tips på frisyrer!

Men gör en permanent om du vill ha lockar i hela håret?
Man behöver ju inte permanenta så det ser ut som en clown peruk utan mjuka fina lockar.
Jag tycker det är fint med halvkort hår med lockar i :)

Tja jag är ju en tjockis och tycker att jag är fin i en sån frisyr.
Måste du få det att låta som något negativt att vara tjock? O_o
Eller misstolkar jag dig?

Det är ansiktsformen som avgör om man är fin i en viss frisyr eller ej.
Jag har ett runt ansikte med stora äppelkinder typ som en hamster :D
Och jag ser ut så oavsett om jag är smal eller tjock.
Men jag tycker det är frisyrer som passar många ansikten iaf :)

Det var inte menat att låta så negativt och dumt med tjockiskommentaren. Förlåt! Jag menar bara att vissa frisyrer ju inte passar alla typer av figurer, men det kanske har med huvudformen att göra? Jag vet i alla fall att jag inte passar i uppsatt hår eftersom jag ser tjockare ut då, och det har jag fått höra av några andra också.
Menade inte alls att vara elak.

Clown-peruk! :D
Mitt hår är så slitet att jag inte vågar göra så mycket med det. Jag har slutat att tappa det i alla fall, men det är slitet liksom från start det växer ut, så permanenta och liknande sliter ju på håret. :) Men det låter trots allt lite lockande (:p) att testa att klippa av det! Måste fundera! :) Sista bilden var ju en trevlig frisyr trots allt!

Vad är volympuder?
 
Nu så har jag varit hos frisören! Är helt sjukt nöjd med resultatet, varje gång jag har gått förbi spegeln i hallen har jag stannat och beundrat mitt hår. :love:

Dessutom - inga problem att locka håret nu! Frisören visade hur jag ska locka det och det har hållit hela dagen!

Så från detta:
10251538_827429403951032_923250803_n.jpg

Dålig instagram-bild, men det var den nyaste.

till detta:
916478_1444522252455813_2084687594_n.jpg

Det slutar strax ovanför axlarna, lite kortare bak men fortfarande så pass långt att jag kan sätta upp det i en liten svans om jag vill.

Såååå nöjd! :bump: :bow: :D
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
1 888
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Kan vi snacka frisyrer och klippning av håret? Hur ofta klipper ni er? Går ni till frisören eller klipper ni er själva? Vad ingår hos...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 724
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jo jag vet ännu en hårtråd här :o Kanske beror på att mitt hår just nu ser ut som ett enda stort FRISS och tack så mycket att det är...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 753
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp