Behöver veta Jacson´s bomvidder i grader

L

lise-lotte

Jag skulle vilja få reda på om det skiljer något i bomvidderna mellan Jacson Celine xx-vid och allroundsadeln Sabine xx-vid och hur många grader i bomvidden är de. Sen finns det även xxx-vid i Allroundsadeln Sabine...hur bred i grader är den?
Tacksam om någon vet.
Skiljer det något mellan hoppsadlarna och allrounden i hur bommen är uppbyggd, typ mer eller mindre svängd/rak?
 
Sv: Behöver veta Jacson´s bomvidder i grader

jag vet inte hur många grader min häst är men D_K hjälpte mig med utprovning och den som passade var en sabine med xxx-vid bom. sedan har jag mätt sabinen men har inga grader, gradskivan visade graderna i smal, medium, medium-vide m.m.

D_K; kanske att du gissningsvis kan uppskatta min häst i grader då du sett henne?

lägger till några bilder så TS får se ryggen på min häst samt med sabine xxx-vid.

14734842.jpg


14734843.jpg


14943834.jpg


14943845.jpg


hoppas det var till någon hjälp...
 
Sv: Behöver veta Jacson´s bomvidder i grader

Skiljer sig lite i passformen mellan deras modell. Prova för att se vilken som passar bäst.

Dock ska det inte skilja sig något mellan Celine och Sabine i bomvidderna, men man vet aldrig. Jean Lucen och dressyrsadeln (inte Arthur utan den gamla modellen) är smalare i bomvidderna än Celine och Sabine.
xxvid ca 105 grader, xxxv mätte jag aldrig men jag skulle tippa på 110 grader.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 728
Senast: lillamy73
·
Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: Amaryllis
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 155
Senast: Emiro
·
Utrustning Min kompis har fått hem foderhäst. Det medföljde en westernsadel men hon vill kunna hoppa lite så söker en allround eller hoppsadel. Den...
Svar
7
· Visningar
3 558
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp